پاسخ: NHS در حال شکست ناشنوایان است


ویراستار عزیز،

جاستین دورنو و کرستن ابیویه در مقالات مربوطه خود نکات مهم و تکان دهنده ای را مطرح می کنند [1,2]. من کاملاً موافقم – ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که بیمارانی که دچار کم شنوایی هستند در هنگام استفاده از خدمات NHS در محرومیت قرار نگیرند.

در طول دوره آموزش پزشکی داخلی، از بیماران ناشنوا در مورد فناوری Sign Live یاد گرفتم [3]، که من را به یک مترجم زنده BSL در iPad متصل می کرد و به من امکان می داد به وضوح با بیماران و خانواده آنها ارتباط برقرار کنم. این فناوری بسیار ارزشمند بود و تجربه آن برای من و بیماران بسیار مثبت بود. آنها توانستند برای من توضیح دهند که وقتی چنین فناوری در دسترس نیست چقدر می تواند خسته کننده و ناراحت کننده باشد. به عنوان مثال، وقتی بخش‌هایی از بیمارستان دارای وای فای ضعیف هستند و بنابراین فناوری کار نمی‌کند. بدون آن، شکی وجود ندارد که مراقبت از بیمار با تاخیر مواجه می شد.

من همچنین بیمارانی را دیده ام که با مترجم BSL به کلینیک مراجعه می کنند. باز هم، این باعث شد که قدردانی کنم که این خدمات برای بیماران ناشنوا چقدر حیاتی است و وقتی در دسترس نیستند چقدر خشمگین است.

در پایان مقاله خود، Kirsten Abioye از ما می‌پرسد که کجا می‌توانیم اصول BSL را بیاموزیم. از یک جستجوی سریع آنلاین، معلوم می شود که همه ما می توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم. British Sign یک دوره آنلاین 20 ساعته CPD معتبر با قیمت 3 پوند ارائه می دهد [4]. از طرف دیگر، برنامه هایی مانند Lingvano نیز وجود دارند که دروس 10 دقیقه ای را در تلفن شما ارائه می دهند [5]. بسیاری دیگر نیز وجود دارند که رایگان هستند. به نظر من اینها سرمایه گذاری های شایسته ای هستند.

منابع:
1. جاستین دورنو (2024) NHS در حال شکست ناشنوایان است، BMJ. 384 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.q480 (منتشر شده در 28 فوریه 2024)
2. Kirsten Abioye (2024) اهمیت زبان اشاره بریتانیا، BMJ 2024; 384 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.p2615 (منتشر شده در 28 فوریه 2024)
3. SignLive. ترجمه زبان اشاره انگلیسی بر حسب تقاضا.
4. علامت بریتانیایی. از کجا می توانم BSL یاد بگیرم؟
5. لینگوانو. زبان اشاره بریتانیایی را یاد بگیرید