پاسخ: چگونه Palantir در حال تقویت اطلاعات بیماران NHS است


ویراستار عزیز

هیچ کجا به اندازه حرفه پزشکی تعهد به قضاوت های مبتنی بر واقعیت وجود ندارد. متأسفانه، مقاله اخیر شما «چگونه پالانتیر اطلاعات خود را در مورد بیماران تقویت می‌کند» به خوانندگان شما امکان نمی‌دهد که یک مقاله بسازند.

مقاله سه چیز اساسی را اشتباه داشت: فن آوری Palantir چگونه کار می کند. عملکرد آن فناوری؛ و شخصیت و ارزش های پالانتیر.

فن آوری چگونه کار می کند

این مقاله به شیوه‌ای متفاوت به نحوه استخراج، جمع‌آوری و کنترل داده‌های Palantir اشاره می‌کند. این یک سوء تفاهم رایج است.

Palantir یک شرکت نرم افزاری است، نه یک شرکت داده – یک تمایز مهم. ما نرم افزاری می سازیم که به مشتریان کمک می کند اطلاعات خود را سازماندهی و درک کنند. ما در کار جمع آوری، استخراج یا فروش داده نیستیم.

برای NHS و همه مشتریان ما، ما طبق قانون به عنوان “پردازنده داده” و مشتریان خود “کنترل کننده داده” تعیین شده ایم. دسترسی به داده ها به طور کامل توسط آنها دیکته می شود، از جمله برای چه هدفی و برای چه مدت.

فن آوری چگونه عمل کرده است

این مقاله به دو منبع ناشناس از یک گزارش روزنامه استناد می کند تا یک قضاوت منفی گسترده در مورد عملکرد نرم افزار داشته باشد.

مجموعه شواهد بسیار بیشتر، راه دیگری را نشان می دهد. صندوق Kings آن را به عنوان یک ابزار کلیدی در بزرگترین تمرین NHS در یکپارچه سازی داده های عملیاتی توصیف کرد. [the COVID vaccine rollout]. جفری احمد، مشاور بنیاد تراست NHS چلسی و وست مینستر، پس از اینکه به کاهش 28 درصدی لیست انتظار بستری تراست کمک کرد، آن را به FT به عنوان “تغییرگر بازی… کمک می کند تا کارم را سریعتر و کارآمدتر انجام دهم” توصیف کرد. وزیر بهداشت ویل کوینس اخیراً به پارلمان گفت که در همان تراست، رزروهای لغو شده در آن روز به دلیل از دست دادن ارزیابی های قبل از عمل به نصف کاهش یافته است.

استناد به این نقل‌قول‌ها و معیارها ضربه‌ای به پشت نیست. این در مورد ارائه حقایق و تعادل است.

شخصیت سازمان در پشت نرم افزار

این مقاله Palantir را “یک شرکت نظامی” می نامد. درست است که نرم افزار ما توسط سازمان های دفاعی، از جمله نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر استفاده می شود. اما به طور گسترده‌تری نیز از آن استفاده می‌شود: کمک به برنامه جهانی غذای سازمان ملل برای ارائه کمک‌های نجات بخش، یا حمایت از اسکان مجدد پناهندگان و مستندسازی جنایات جنگی توسط دادستان کل اوکراین.

همانطور که مقاله ادعا می‌کند، نرم‌افزار Palantir از سازمان‌های مجری قانون با قابلیت‌های پلیس پیش‌بینی یا نمایه‌سازی در هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنیم، پشتیبانی نمی‌کند. همچنین نرم‌افزار ما برای «شکار مهاجران غیرقانونی» استفاده نمی‌شود – مرجعی اشتباه برای حمایتی که در واقع بر جنایات مهم فراملی مانند قاچاق انسان و مواد مخدر متمرکز است.

به طور کلی، مقاله کاریکاتور یک شرکت خارجی را ترسیم می کند که نه ارزش های NHS را درک می کند و نه به آن اهمیت می دهد. با این حال، افرادی که در کار NHS ما نقش دارند در برخی از سرزمین های دور قرار ندارند. آنها در میان 850 نفری هستند که در دفتر ما در بریتانیا مستقر هستند: افرادی که در NHS متولد شده اند و عزیزانشان توسط NHS درمان می شوند و دیگرانی که از خارج به بریتانیا آمده اند و به NHS احترام می گذارند. در راهروها قدم بزنید و به زودی خواهید شنید که یک مهندس نرم افزار جوان با غرور زیادی درباره نقش کوچکی که در حمایت از NHS در طول همه گیری ایفا کرده است صحبت می کند.

داده ها به ناچار نقش بیشتری در ارائه مراقبت های بهداشتی با پیشرفت فناوری ایفا خواهند کرد. همانطور که این اتفاق می افتد، باید یک بحث قوی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که حریم خصوصی و امنیت به خطر نمی افتد. حقایق برای این بحث مهم هستند زیرا مانند بسیاری از تصمیمات خوانندگان شما، زندگی در نهایت در خطر است.

همچنین هر شرکتی که مایل به همکاری با مؤسسه‌ای به مهمی NHS است، باید بررسی دقیقی انجام شود. ما از این بررسی دقیق استقبال می کنیم – تنها چیزی که می خواهیم این است که مستدل و منصفانه باشد.