هفت خوب روش‌ها به نمایش مخاطبان شما درباره نحوه رژیم کتوژنیک 1402

شما میتوانید در رژیم کتوژنیک قهوه بنوشید به شرطی که به روشی که پیشنهاد میشود آن رژیم لاغری کتوژنیک را تهیه کنید. اسموتی که از ترکیب کاکائو، نارگیل، آووکادو و شیر نارگیل تهیه شده است. اگرچه بیشتر مغز می تواند از کتون ها استفاده کند، بخش هایی وجود دارد که برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. چهار نوع رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات وجود دارد که می تواند صرع را درمان کند. با این حال، کبد در طول روزه داری یا زمانی که مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز می رسد ، تولید کتون های خود را حتی بیشتر افزایش می دهد.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

همانند سایر رژیمهای غذایی، باید پایبندی خود را به این رژیم حفظ کرده و به دنبال نتایج در درازمدت باشید. رژیم های کم کربوهیدرات از طریق فرآیندهایی به نام کتوژنز و گلوکونئوژنز انرژی مغز شما را تامین می کنند. کتون ها مولکول هایی هستند که می توانند تا حدی جایگزین کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی برای مغز شوند. برخلاف چربی های تری گلیسیرید با زنجیره بلند، MCT ها می توانند برای تولید سریع انرژی یا کتون توسط کبد استفاده شوند. زمانی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد، کبد کتون تولید می کند.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

رژیم کتوژنیک و بارداری به لطف گلوکونئوژنز، بخشهایی از مغز که به گلوکز نیاز دارند، حتی زمانی که مصرف کربوهیدرات شما بسیار کم

است، یک منبع ثابت دریافت میکنند. حالا که به درستی آماده اید، زمان آن رسیده که با روزه داری متناوب کتو، رژیم خود را آغاز کنید. هم چنین بررسی این رژیم روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 9/11 کیلوگرم وزن کم کردند؛ کاهش وزن و از دست دادن چربی به بهبود دیابت نوع 2 کمک شایانی می کند.

کسب و کار پر رونق می خواهید؟ روی خرید کتاب کتوژنیک تمرکز کنید!

در یک مطالعه در سال 2020 روی کودکان مبتلا به صرع مقاوم به درمان، افرادی که رژیم LGIT را به مدت 6 ماه اتخاذ کردند، خرید کتاب کتوژنیک کاهش تشنج داشتند. درمان با شاخص گلیسمی پایین (LGIT) یکی دیگر از رویکردهای غذایی است که می تواند صرع را علیرغم تأثیر بسیار کم آن بر سطوح کتون مدیریت کند. در یک مطالعه در سال 2020 بر روی صرع مقاوم به درمان، کودکانی که رژیم کتوژنیک کلاسیک را به مدت 6 ماه اتخاذ کردند، شاهد کاهش 66 درصدی دفعات تشنج بودند.

گلیسرول ستون فقرات است که اسیدهای چرب را در تری گلیسیریدها به یکدیگر متصل می کند، شکل ذخیره چربی بدن. شاید شنیده باشید که مغز شما برای عملکرد صحیح به ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در روز نیاز دارد. یعنی کمتر از ۱۰ درصد کل کالری با دریافت پروتئین بالاتر از مقدار توصیه شده ۱.۷ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن. رژیم غذایی با اجازه دادن به 10 گرم کربوهیدرات در روز برای کودکان و 15 گرم برای بزرگسالان شروع می شود که در صورت تحمل، احتمال افزایش اندکی وجود دارد.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

اگرچه بسیاری از داروهای ضد تشنج

موثر وجود دارد، اما این داروها قادر به مدیریت موثر تشنج در حدود 30 درصد از افراد نیستند. در یک مطالعه در سال 2009 روی 152 فرد مبتلا به بیماری آلزایمر، افراد مکمل MCT را به مدت 90 روز دریافت کردند. اگرچه رژیم بدون کربوهیدرات توصیه نمی شود زیرا بسیاری از غذاهای سالم را حذف می کند. رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک از بسیاری جهات مشابه هستند. آیا رژیم غذایی کتو امن است؟ در یک رژیم کتو معمولی، تغذیه شما روی غذاهای چرب متمرکز میشه.

در عوض، بهتر است بر روی رژیم غذایی غنی از مواد مغذی تمرکز کنید که می توانند به تامین ویتامین های مهم و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما، کمک کنند. علاوه بر این، آب لیمو تمام مزایای آب معمولی را دارد و می تواند به افزایش متابولیسم، سیری و کاهش وزن کمک کند. با وجود اینکه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی (خوب) دارد، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نخواهت داد. اگرچه همپوشانی های زیادی بین رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک وجود دارد، اما چند تفاوت مهم نیز وجود دارد.

مجاز های کتوژنیک

اما از طرفی تفاوت هایی هم با هم دارن که در این مقاله قراره این موارد رو با هم بررسی کنیم. از سوی دیگر، بررسی اخیر مطالعات به این نتیجه رسید که مصرف زیاد چربی های اشباع شده به شدت با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است. به آن انطباق کتو میگویند. یکی از رژیم های غذایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای لاغر شدن از آن استفاده می کنند رژیم کتوژنیک یا کتو می باشد. روغن زیتون حاوی کربوهیدرات نیست؛ به همین دلیل میتوانید از آن به عنوان یک سس سالاد به همراه آبلیمو در رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

در یک رژیم استاندارد کتو، به طور معمول ۲ تا ۳ روز طول می کشد تا به حالت کتوز برسید، اگرچه که این مدت می تواند تا هفت روز نیز در برخی موارد به طول بیانجامد. با این حال، بسیاری از مردم متوجه می شوند که روزه گرفتن متناوب کتو، می تواند این فرآیند را تسریع کند و به بدن کمک کند تا به سرعت ذخایر گلیکوژن خود را برای رسیدن به حالت کتوز، بسوزاند. بعد از تعیین پروتکل مناسب برای روزه گرفتن، باید برای روزهایی که غذا می خورید، برنامه غذایی خود را برنامهریزی کنید.

این که بخواهید غذای رستوران ها یا غذا خوری ها را کتوژنیک کنید، کار چندان دشوار و پیچیده ای نیست. خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. بقیه از فرآیندی در بدن شما به نام گلوکونئوژنز می آید که به معنای «ساخت گلوکز جدید» است. این نوع رژیم غذایی برای کودکان، زنانی که باردار هستند یا آن هایی که سابقه اختلالات خوردن دارند، توصیه نمی شود. علاوه بر آب زیادی که دارند، املاح معدنی و ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند. به عنوان مثال، برای افرادی که قند خون پائینی دارند، غذا نخوردن به مدت زمان طولانی، می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و باعث ایجاد اثرات جانبی منفی مثل ضعف، لرز و عرق شود.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

در این رژیم غذایی شما باید بخش بیشتر کالری خود را از طریق پروتئین و چربی به دست آورید و در عین حال مقدار کمتری کربوهیدرات استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه در سال 2009، حدود یک سوم از کودکانی که به رژیم غذایی پاسخ میدهند، 90 درصد یا بیشتر کاهش تشنج دارند. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. علاوه بر این، اگر چه بسیاری از افراد برای بدنسازی از روزه داری متناوب کتو استفاده می کنند، اما بهتر است وقتی پای روزه و فعالیت فیزیکی به میان می آید، به صدای بدن خود گوش دهید.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

انواع مختلفی از تشنج وجود دارد و برخی از افراد مبتلا به این عارضه هر روز چندین دوره دارند. اگرچه روزه داری متناوب و کتو ممکن است برای اغلب افراد بدون خطر و مفید باشند، اما احتمال اینکه

برای همه افراد مناسب نباشد، وجود دارد. نظریه دیگر این است که رژیم غذایی سرشار از چربی، از جمله چربی های اشباع، می تواند پروتئین های مضر تجمع یافته در مغز افراد مبتلا به آلزایمر را کاهش دهد. با این حال، مغز ممکن است کتون های بیشتری را نسبت به رژیم غذایی معمولی بسوزاند.

باشد. این نشانهها ممکن است بین چند روز تا چند هفته پس از شروع رژیم غذایی کتوژنیک ادامه پیدا کند، اما زمانی که بدن شما وارد مرحله کتوز می شود و شروع به سازگاری و تطبیق می کند، این علائم معمولا از بین می روند. انواع مختلف رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در کاهش تشنج در کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به دارو موثر است. اگرچه بیشتر مطالعات روی کودکان انجام شده است، اما برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع نیز نتایج خوبی را با این رژیم مشاهده کرده اند.

دکتر راسل وایلدر رژیم کتوژنیک را در دهه 1920 برای درمان صرع مقاوم به دارو در کودکان توسعه داد. در یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، کتون ها می توانند تا 75 درصد از مغز را سوخت رسانی کنند. انتخاب های غذایی نیز بسیار محدود است. در حالی که ورزش کردن در طی روزه داری، خوب است اما مهم این است که به صدای بدن خود گوش دهید و زیاد به خودتان فشار وارد نکنید. اگرچه انجام تمرینات ورزشی سبک، معمولا خوب است، ولی توصیه می شود که انجام تمرینات ورزشی را به هنگام روزه گرفتن، به مدت ۷۲ ساعت یا بیشتر محدود کنید.

دارویی با نام مهارکننده ناقل سدیم گلوکز ۲ (SGLT2) برای درمان دیابت نوع ۲ میتواند خطر کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، کتواسیدوز دیابتی شرایط خطرناکی است که میزان اسیدی بودن خون را افزایش میدهد. در یک مطالعه کوچک در سال 2018 که 1 ماه به طول انجامید، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر که 30 گرم MCT در روز مصرف می کردند، مصرف کتون مغزشان به میزان قابل توجهی افزایش یافت. وی میافزاید: این رژیم برای همه افراد مناسب نیست و تاثیرات یکسانی ندارد.

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

زمانی که صحبت از رژیم کتوژنیک میشه، اولین چیزی که معمولا همه افراد بهش فکر میکنن اینه که « چی درست کنیم؟ در رژیم کتوژنیک، کتون ها منبع سوخت اولیه برای مغز هستند. در یک مطالعه در سال 2008، کودکانی که به مدت 3 ماه با رژیم کتوژنیک تحت درمان قرار گرفتند، به طور متوسط 75 درصد کاهش تشنج اولیه داشتند. به همین دلیل به راحتی میتوانند یک وعده را کنار بگذارند. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از انواع غذاهای رژیم کتوژنیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.