مقیاس های دستمزد مشاور کنونی سنی و جنسیتی است و نیاز به اصلاح دارد


ویراستار عزیز

همانطور که شما گزارش می دهید، پیشنهاد حقوق دولت برای مشاوران در انگلستان توسط اعضای BMA در همه پرسی اخیر رد شد. ما به بازخورد اعضای خود گوش داده ایم و در حال ادامه گفتگو با دولت برای رسیدگی به نگرانی های آنها هستیم. این مهم است که پیشنهاد به طور دقیق ارائه شود، و بنابراین خواندن سه حرف در همان نسخه ای که نتیجه را گزارش کردید ناامیدکننده بود. [1-3] منتشر شده توسط BMJ که اظهارات نادرست می کند.

آنها ادعا می کنند که این پیشنهاد “ناعادلانه” بوده و مشاورانی را با خدمات طولانی تر مورد علاقه خود قرار داده اند. اگرچه پزشکانی که بین 4 تا 7 سال از حرفه مشاور خود می گذرانند، علاوه بر 6 درصدی که به دنبال توصیه DDRB تابستان گذشته اعطا شده بود، افزایش بیشتری دریافت نمی کردند، اما این به طور کامل مزایای قابل توجهی را که مشاوران جوان و آینده به دلیل دستمزد کمتر دریافت می کردند نادیده می گیرد. امتیاز و پیشرفت سریعتر پرداخت.

این ساختار مقیاس حقوق فعلی است [4] این ناعادلانه است، زیرا مشاوران مسن‌تر با وجود داشتن مسئولیت‌های یکسان، بیش از یک سوم بیشتر از مشاوران جوان‌تر درآمد دارند. ساختار فعلی مقیاس دستمزد مشاور نیز نقش مهمی در شکاف دستمزد جنسیتی برای مشاوران دارد [5,6]. زنانی که برای بچه دار شدن از آموزش خارج می شوند، معمولاً شغل مشاور خود را خیلی دیرتر آغاز می کنند و ممکن است در بیشتر دوران شغلی خود در امتیازات کمتری باقی بمانند، در حالی که برخی هرگز به بالاترین سطح دستمزد نمی رسند.

ساختار پیشنهاد پرداخت برای رسیدگی به این نابرابری ها و عادلانه تر کردن آن برای مشاوران جوان تر، به ویژه زنان طراحی شده است. BMA مطالعات موردی را منتشر کرد [7] که نشان می دهد از نظر درآمد در طول حرفه خود، مسن ترین مشاوران (سال 19+) کمترین سود را داشته اند. در بیشتر موارد، مشاوران جوان در عرض چند سال سود بیشتری خواهند دید.

با توجه به نظرات پیرامون تغییرات SPA، این نادرستی است که BMA پس از انتشار اطلاعات نادرست NHS در وب‌سایت خود به دنبال تصحیح مکرر آن بوده است. هدف از این تغییرات تأکید بر اهمیت زمان SPA و اطمینان از اینکه مشاوران به اندازه کافی از آن برخوردار هستند، بود. هر دو BMA و DHSC [8] واضح است که زمان SPA را نمی توان برای مراقبت های بالینی مستقیم تخصیص داد.

ارادتمند شما،

دکتر ویشال شارما

1. راد ام پی. معامله پرداخت به مشاوران با خدمات طولانی تر BMJ 2024 کمک می کند. 384 :q201 doi:10.1136/bmj.q201
2. Etheridge Z. معامله پرداخت مشاوران ناعادلانه است و باید BMJ 2024 رد شود. 384 :q205 doi:10.1136/bmj.q205
3. سندرز دی اس. “غل و زنجیر طلایی” قرارداد جدید حقوقی مشاور BMJ 2024; 384 :q208 doi:10.1136/bmj.q208
4. https://www.bma.org.uk/pay-and-contracts/pay/consultants-pay-scales/pay-…
5. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5fd893a7e90e076631fb2286/…
6. جونز ام، کایا ای. شکاف دستمزد جنسیتی در پزشکی: شواهدی از بریتانیا، مقالات اقتصادی آکسفورد، 2023؛، gpad050، https://doi.org/10.1093/oep/gpad050
7. https://www.bma.org.uk/media/ni0jlq4c/ia-consultants-offer-explained.pdf
8. https://www.bma.org.uk/media/5adffojk/letter-to-v-sharma-offer-spa.pdf