پاسخ: چشم انداز آینده GMC برای آموزش پزشکی باید به چالش کشیده شود


ویراستار عزیز

به عنوان متخصصان آموزش پزشکی با چندین دهه تجربه ترکیبی، ما نگرانی را با الیور و وان به اشتراک می گذاریم. [1] در مورد چشم انداز GMC برای آینده آموزش و آموزش پزشکی [2]. نگرانی ویژه پیشنهاد GMC برای ساده کردن برنامه درسی پزشکی و کوتاه کردن دوره آموزشی است.

این تصور که دانش، مهارت ها و تجربه بالینی عملی را می توان با دسترسی به اطلاعات در گوشی های هوشمند جایگزین کرد [3] یک جنبه اساسی از عملکرد پزشکی را نادیده می گیرد: آموزش در استدلال بالینی. توسعه استدلال بالینی مستلزم زمان و قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از شرایط بهداشتی و تظاهرات متنوع بیماری‌های فردی است. این امر به ویژه در اختلالات کمتر رایج مشهود است. در تخصص ما، تشخیص های مکرر از دست رفته و تاخیری بیماری های غدد درون ریز مانند سندرم کوشینگ و آکرومگالی این نکته را برجسته می کند. برای آکرومگالی، میانگین تاخیر تشخیصی 5 سال و نیم تخمین زده می شود، با تاخیر تشخیصی طولانی مدت (بیش از 10 سال) که معمولا با آن مواجه می شود و با افزایش عوارض و مرگ و میر همراه است. [4]. نمونه‌های مشابهی برای همه تخصص‌ها وجود خواهد داشت، و انجمن‌های بیماران مملو از حکایت‌هایی درباره آسیب‌های ناشی از تشخیص‌های تاخیری و از دست رفته است. لازم به یادآوری است که بیماری های نادر به متخصص عمومی قبل از متخصص مراجعه می کنند. ما می ترسیم که کاهش محتوا یا آموزش در مورد اختلالات نادرتر در برنامه درسی پزشکی در مقطع کارشناسی، تنها چنین نابرابری در مراقبت را تشدید کند.

علاوه بر این، برنامه‌هایی برای کوتاه‌تر کردن آموزش پزشکی به اهمیت شناخت نقاط کور بالینی فرد نمی‌پردازد. بدون درک جامع از شرایط پزشکی و ارائه آنها، پزشکان ممکن است تشخیص ندهند که چه زمانی با موردی خارج از تخصص خود مواجه می شوند. فناوری بدون شک یک مکمل مهم در پزشکی مدرن است، اما هنوز نمی‌تواند ناشناخته‌های ناشناخته را در کارنامه یک پزشک شناسایی کند و نمی‌تواند جایگزین عمق درک و مهارت‌های تفکر انتقادی باشد که از طریق آموزش و آموزش و تشخیص الگوهای تکراری ایجاد شده‌اند.

با افزایش پیچیدگی پزشکی، نیاز بیشتری به آموزش، آموزش و زمان در تخصص برای مدیریت موثر مراقبت از بیمار وجود دارد. نیاز به تقویت ارائه خدمات عمومی نمی تواند به قیمت آموزش تخصصی تمام شود. کاهش طول دوره دوره کارشناسی پزشکی در حالی که قرار گرفتن در معرض تخصص ممکن است با کاهش تعطیلات و عناصر برنامه درسی انتخاب شده توسط دانشجویان امکان پذیر باشد. با این حال، مشخص نیست که چگونه می توان بدون بودجه اضافی و گسترش هیئت علمی از این امر به طور عملی حمایت کرد.

هر طرحی برای فشرده‌سازی برنامه درسی مقطع کارشناسی حداقل باید راه‌حل‌هایی را برای اطمینان از آموزش‌های تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد مشخص کند. با این حال، فرسایش آموزش تخصصی قبلاً در آموزش پزشک رخ داده است، با آموزش پزشکی داخلی زمان اختصاص داده شده برای آموزش تخصصی را کاهش می دهد. این حرکت برای تقویت آموزش عمومی به قیمت آموزش تخصصی تمام شده است. این احساس توسط کارآموزان تخصصی منعکس می شود، که نگران افزایش مهارت های تخصصی هستند و به نظر می رسد که به طور فزاینده ای با تعهدات رقابتی تخصصی و پزشکی عمومی در حال سوختن هستند. [5, 6].

ما خواهان شنیدن صدای متخصصان و بیمارانی هستیم که نماینده بیماری‌های نادر در ایجاد تغییر برنامه درسی پزشکی پیشنهادی هستند و اطمینان حاصل می‌کنیم که استانداردها برای متخصصان عمومی و متخصص آینده پزشکی رعایت می‌شوند.

دکتر Adhithya Sankar، ST6 ثبت تخصصی در دیابت و غدد درون ریز
پروفسور آخیل سید، پروفسور و مشاور متخصص غدد
دکتر آدام رابینسون، مشاور غدد درون ریز
دکتر تارا کرنی، مشاور متخصص غدد
دکتر وسیم مجید، مشاور متخصص غدد و آموزش تخصصی تراست در غدد درون ریز و دیابت

بیمارستان سلطنتی سالفورد، بنیاد NHS اتحاد مراقبت شمالی، سالفورد M6 8HD
دانشکده زیست شناسی، پزشکی و بهداشت، دانشگاه منچستر، منچستر، M13 9PL

منابع
1. Oliver, D., Vaughan, L. چشم انداز آینده GMC برای آموزش پزشکی باید به چالش کشیده شود. 27 مارس 2024. http://dx.doi.org/10.1136/bmj.q728
2. شورای پزشکی عمومی. چشم انداز ما برای آینده آموزش و پرورش پزشکی. 12 مارس 2024. موجود در: https://www.gmc-uk.org/education/standards-guidance-and-curricula/positi…
3. ملویل سی. توسعه آموزش پزشکی و آموزش برای آینده. شورای پزشکی عمومی 12 مارس 2024. https://gmcuk.wordpress.com/2024/03/12/developing-medical-education-and-…
4. Esposito D، Ragnarsson O، Johannsson G، Olsson DS. تاخیر تشخیصی طولانی مدت در آکرومگالی با افزایش عوارض و مرگ و میر همراه است. Eur J Endocrinol. 2020 ژوئن؛ 182 (6): 523-531. doi: 10.1530/EJE-20-0019. PMID: 32213651
5. Raju SA, Harris R, Cook C, Harvey P, Ratcliffe E; بخش کارآموزان انجمن گوارش بریتانیا. مطالعه در سراسر انگلستان درباره نظرات کارآموزان گوارش: COVID-19، شکل آموزش و نیروی کار آینده. گاستروانترول خط مقدم. 20 دسامبر 2021؛ 13 (5): 386-391. doi: 10.1136/flgastro-2021-101965. PMID: 36042778; PMCID: PMC8694934.
6. شورای پزشکی عمومی. نظرسنجی ملی آموزش GMC 2023، شورای پزشکی عمومی؛ 2023. موجود از: National-training-survey-2023-initial-findings-report_pdf-101939815.pdf (gmc-uk.org)