پینگ پنگ تجویز و امید که بیمار در خطر نباشد!


ویراستار عزیز

من در پاسخ به تبادل نظر اخیر (1) بین یک پزشک مراقبت های اولیه و یک پزشک ارشد مراقبت های ثانویه می نویسم، گفت و گویی که یک موضوع در حال انجام در NHS در رابطه با مسئولیت های تجویز را برجسته می کند. با وجود تلاش‌ها، شفافیت در مورد این موضوع در سراسر طیف مراقبت‌های بهداشتی مبهم باقی مانده است.

در اوایل سال 2018، NHS راهنمای جامعی با عنوان “مسئولیت تجویز بین مراقبت های اولیه و ثانویه/ثالثه” (2) صادر کرد، منبعی که هدف آن مشخص کردن این مسئولیت ها بود. این راهنمایی، همانطور که توسط مجله GP Pulse (3) توضیح داده شده است، بر اهمیت تعیین وظایف تجویز بین پزشکان اولیه و ثانویه تاکید می کند. نگرانی دکتر متیو (4) در مورد نقش کلینیک های سرپایی در شروع درمان، به جای تجویز مستقیم، بر لزوم رعایت دستورالعمل های تعیین شده تاکید می کند.

راهنما (2) صراحتاً مسئولیت تجویز را به پزشک با بهترین موقعیت و مجهز برای ارائه مراقبت های مستمر متناسب با نیازهای بیمار، اغلب پزشک عمومی، اختصاص می دهد. به طور قابل‌توجهی، برای بخش‌های سرپایی، دستورالعمل تصریح می‌کند که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های ثانویه باید دارو را برای پوشش دوره موقت تا زمانی که پزشک عمومی مسئولیت تجویز را بر عهده بگیرد، ارائه دهند و از درمان بدون وقفه برای بیماران اطمینان حاصل کنند.

با این حال، چالش ها، به ویژه در مورد دسترسی به موقع به پزشکان عمومی در میان فشارهای فزاینده بر خدمات مراقبت های اولیه، همچنان وجود دارد. این امر مستلزم یک سیستم قوی است تا اطمینان حاصل شود که بیماران داروهای خود را بدون وقفه دریافت می کنند. سناریوی فعلی تجویز “پینگ پنگ” نه به نفع بیماران است و نه به نفع NHS.

دستورالعمل NHS که در دوره گروه‌های راه‌اندازی بالینی تهیه شد، با هدف نظارت محلی برای کاهش اصطکاک بین مراقبت‌های اولیه و ثانویه انجام شد. با این حال، تغییر به هیئت‌های مراقبت یکپارچه، که مناطق جغرافیایی بزرگ‌تری را پوشش می‌دهد، چالش‌هایی را در حفظ این نظارت ایجاد می‌کند. ضروری است که به عنوان متخصصان، رفاه بیماران را در اولویت قرار دهیم و موانع سازمانی را برای حفظ یکپارچگی حرفه پزشکی اصیل خود مرور کنیم.

خالصانه،

دکتر. پادمانابهان بدرینات
مشاور آزاد در پزشکی بهداشت عمومی، کولچستر، انگلستان
ایمیل: badrishanthi@hotmail.com

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اینجا بیانگر نظرات حرفه ای نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات فعلی، قبلی یا آینده نیست.

منابع

1. Caplan R. Rammya Mathew: تجویز یک عمل واحد نیست – درست کردن آن مستلزم زمان و تلاش است.
https://www.bmj.com/content/384/bmj.q279/rr-0
2. NHS انگلستان. مسئولیت تجویز بین مراقبت های اولیه و ثانویه/ثالثیه. اینترنت. 29 ژانویه 2018.
موجود در https://www.england.nhs.uk/wp-content/uploads/2018/03/responsibility-pre…
secondary-care-v2.pdf
3. سبز الف. چگونه و چه زمانی پزشکان عمومی باید نسخه را از بیمارستان ها دریافت کنند. نبض. اینترنت. 22 مارس 2018. موجود از
https://www.pulsetoday.co.uk/resource/clinical-areas/prescribing/how-and…
از بیمارستان ها/
4. متیو آر. تجویز یک عمل واحد نیست – درست کردن آن مستلزم زمان و تلاش است. BMJ 2024; 384:q279.