کیسه های پلاستیکی سوپرمارکت و مدیریت تقاضای NHS


ویراستار عزیز

خدمات بهداشت ملی (NHS) از بحرانی به بحران دیگر دست و پنجه نرم می کند، زیرا NHS در مقایسه با همتایان خود در جهان غرب، بودجه کمی دارد.[1].

در حال حاضر، تقاضا در NHS از طریق کمبود قرار ملاقات با پزشک عمومی، زمان‌های انتظار طولانی A&E، تأخیر در اسکن و لیست‌های انتظار طولانی برای جراحی مدیریت می‌شود.

NHS، که در نقطه دسترسی رایگان است، یک تلاش شریف است.[2]. با این وجود، اگر بتوان از اقشار آسیب پذیر حمایت کرد، نباید استفاده از اقدامات رفتاری برای مدیریت تقاضا را رد کنیم. این به این دلیل است که چیزهایی که در محل تحویل رایگان هستند معمولا بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه های پلاستیکی سوپرمارکت نمونه خوبی در این زمینه هستند. شارژ اسمی کیسه های 5p به طور قابل ملاحظه ای تعداد کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را از حدود 140 عدد در سال به تنها 4 عدد در هر خانواده کاهش داد. [3]. هزینه اسمی 5p را با میانگین هزینه هفتگی خانواده نزدیک به 70 پوند برای غذا و نوشیدنی های غیر الکلی در بریتانیا مقایسه کنید.[4]. ممکن است به طور مشابه بتوان تقاضای NHS را با استفاده از هزینه های اسمی تا حدودی کاهش داد.

نگاه بی‌علاقه به استدلال‌ها به داده‌های دنیای واقعی نیاز دارد.[2]. محاکمه اتهامات دسترسی اسمی، در منطقه ای از کشور، به جای تکیه بر جزمات سیاسی و ایدئولوژیک، داده هایی را برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد فراهم می کند.

تنها مهم‌ترین استدلال علیه هزینه‌های دسترسی این است که وقتی انگ سیاسی با توجه به اصل «آزادی در نقطه دسترسی» از بین برود، می‌تواند به نقطه باریکی برای دوام NHS تبدیل شود. آسیب پذیر و نیازمندترین افراد در معرض خطر.

از سوی دیگر، هزینه‌های دسترسی اسمی علاوه بر کاهش تقاضای NHS، می‌تواند مزایای اضافی ناخواسته‌ای مانند کاهش انفعال سلامت و ارتقای توانمندسازی بیماران داشته باشد.

منابع

1 چگونه هزینه های مراقبت های بهداشتی انگلستان با سایر کشورها مقایسه می شود؟ – دفتر آمار ملی https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/… (دسترسی در 21 فوریه 2023).

2 Majeed A. بیایید به استدلال های موافق و مخالف هزینه های کاربر برای مراقبت های اولیه NHS در انگلستان نگاه کنیم. BMJ 2023; 380:303. doi:10.1136/bmj.p303

3 شارژ کیسه پلاستیکی 10p در انگلستان معرفی شد. GOV.UK. https://www.gov.uk/government/news/10p-plastic-bag-charge-introduced-in-… (دسترسی در 21 فوریه 2023).

4 مخارج خانواده در بریتانیا – دفتر آمار ملی. https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/personalandhousehold… (دسترسی در 21 فوریه 2023).