پاسخ: دسترسی بیمار به سوابق کامل سلامت عمومی


ویراستار عزیز

با توجه به مقاله فوق، می خواهم بگویم که اکثر بیمارانی مانند خود من از اینکه پزشکان عمومی می خواهند خدماتی را مطابق با خواسته های بیماران ارائه دهند، قدردانی کرده اند.

مشکل در این است که بسیاری از بیماران ممکن است آگاه نباشند که به طور خودکار حق دارند سوابق پزشکی کامل خود را که توسط مطب GP نگهداری می شود، مشاهده کنند. ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که این ممکن است در دسترس نباشد – به ویژه کمبود اطلاعات در وب سایت پزشک عمومی و در جراحی، یا عدم آموزش ارائه شده به کارکنان اداری (که اولین نقطه تماس هر بیمار است). واضح است که بسیاری از بیماران از اینکه می توانند سوابق پزشکی خود را مشاهده کنند، بی اطلاع هستند.

تجربه من باعث شد به این فکر کنم که دسترسی به سوابق یک فرد، و همچنین نشان دادن پیوندهای راهنما به آنها، باید به وضوح در وب سایت پزشک عمومی بیان شود. بعلاوه، داشتن مکالمه ای که توسط پزشک عمومی یا کارکنان آموزش دیده آغاز می شود و به بیماران توضیح می دهد که آنها حق دارند سوابق خود را ببینند، کلید یک رابطه مشارکتی تر است. برای کسانی که آنلاین نیستند، یا صرفاً مایل به نسخه کاغذی هستند، بیماران باید بتوانند به طور مساوی سوابق خود را دریافت کنند.

مایه شرمساری است که دسترسی کامل در بسیاری از بیمارستان‌ها و تراست‌های درجه سوم و نه به این اندازه در جراحی‌های GP فراهم می‌شود. این باید تغییر کند!