استئوآرتریت: تشخیص و مدیریت – عواقب فیزیکی، عاطفی و شغلی نیاز به ارزیابی دارد


ویراستار عزیز

من از بررسی استئوآرتریت (OA) استقبال می کنم [1] – یک وضعیت رایج و گاهی اوقات ناتوان کننده. من کاملاً اهمیت ورزش را در مدیریت OA تأیید می کنم، اما اطمینان از انطباق در طول ماه ها و سال ها ممکن است مشکل ساز باشد. من بارها این گفتگو را داشتم:

آیا بعد از اینکه من قبلاً شما را دیدم به فیزیوتراپیست مراجعه کردید – بله
آیا آنها تمریناتی را برای شما توصیه کردند – بله
آیا تمرینات مفید بودند – بله
آیا هنوز تمرینات خود را انجام می دهید – نه!

در حالی که دلایل عدم انطباق ممکن است پیچیده باشد، ایجاد یک رابطه نزدیک با یک فرد مبتلا به OA (IWOA) که با شما مشورت می‌کند، احتمالاً مفید خواهد بود، و همچنین بحث در مورد اهمیت و نتیجه احتمالی هر برنامه ورزشی مفید خواهد بود. درک این موضوع که ورزش احتمالاً عملکرد را بهبود می بخشد اما لزوماً درد را از بین نمی برد.

همچنین درک کامل اثراتی که IWOA تجربه می کند، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی مهم است. [2]. آنچه که IWOA نگران آن است ممکن است کاملاً با نگرانی (یا عدم وجود آنها) پزشک متفاوت باشد. [3] و ممکن است برای به حداقل رساندن ناراحتی نیاز به بررسی داشته باشد.

علاوه بر این، درجه ناتوانی باید بررسی شود، ترجیحاً با سؤالاتی که می توان در پیگیری تکرار شود تا میزان هر گونه بهبود یا وخامت مشخص شود، مثلاً تا چه اندازه می توانید راه بروید قبل از اینکه آرتریت شما را مجبور به توقف راه رفتن کند؟ [2].

برای کسانی که در سن کار هستند [4]جزئیات اینکه چگونه آرتریت ممکن است بر توانایی آنها در کار تأثیر بگذارد نیاز به بررسی دارد. این دو جنبه به [5]:-

• آیا ماهیت شغل بر میزان علائم تأثیر دارد؟
• آیا علائم با توانایی کار تداخل دارند؟

تماس با کارفرما از طریق Fit Note یا سایر روش‌ها می‌تواند تغییرات شغلی را تسهیل کند که ممکن است مفید باشد و نیاز به مسکن‌های مصرف شده در طول روز کاری را کاهش دهد. کمک هر گونه خدمات بهداشت حرفه ای می تواند واقعا مفید باشد. حمایت از IWOA فعال ممکن است از از دست دادن کار زودهنگام و غیرضروری با عواقب اقتصادی ناشی از IWOA، خانواده آنها، کارفرما و دولت جلوگیری کند. [6].

1. Wood G و همکاران، استئوآرتریت در افراد بالای 16 سال: تشخیص و مدیریت خلاصه راهنمای NICE به روز شده است. BMJ (ویرایش تحقیقات بالینی) 2023; 380: ص. 24.
2. Frank A. چگونه می توان بحث در مورد استئوآرتریت را در مراقبت های اولیه بهبود بخشید. سؤالات سریع می تواند پیامدهای جسمی و عاطفی آرتریت را نشان دهد. BMJ 2022; 379 (17 نوامبر) – پاسخ سریع
3. Grogan E، Frank A و Keat A. بیماران در کلینیک های روماتولوژی نیاز به اطمینان دارند. BMJ 2000; 321 (29 ژوئیه): ص. 300-300.
4. Allen KD، Thoma LM و Golightly YM. اپیدمیولوژی آرتروز. استئوآرتریت و غضروف 2022; 30 (2): 184-195.
5. فرانک A و مدیسون پی. کار و شرایط اسکلتی عضلانی: گزارش کنفرانس. Clin Med JRCPL، 2004; 4 (4): 362-365.
6. Torjesen I. NHS در انگلستان یک استراتژی برای همه شرایط اصلی از جمله سرطان خواهد داشت. BMJ (ویرایش تحقیقات بالینی) 2023; 380: 194.