پاسخ: ارزیابی و مدیریت استئوآرتریت مچ پا در مراقبت های اولیه


ویراستار عزیز،

مک‌کارون و همکاران یک بررسی کلی جامع ارائه می‌کنند و از مدیریت وزن و ارتز به عنوان گزینه‌های مدیریتی یاد می‌کنند، اما چندین عنصر ساده و مهم معاینه فیزیکی را حذف می‌کنند:

1. راه رفتن:
با فرض اینکه مشاوره حضوری باشد، تماس شخصی با بیمار از اتاق انتظار و مشاهده سفر آنها به اتاق مشاوره بسیار آموزنده است. (همچنین “یخ را می شکند” و یک “تغییر صحنه” بسیار مفید برای پزشک ارائه می دهد.)

2. پوشیدن کفش:
راه رفتن به بهترین وجه با کفش و جوراب هم در پوش و هم در خارج مشاهده می شود. مقایسه سریع کف و پاشنه کفش چپ و راست نشان می‌دهد که وضعیت بدنی و تحمل وزن معمولاً متقارن هستند یا خیر.

3. وزن / BMI
پیشرفت در مدیریت وزن بدون خط پایه قابل اندازه گیری نیست. وزن کردن بیمار حداقل زمان می برد: گرفتن شرح حال می تواند به طور همزمان ادامه یابد، همچنین یک پایه مفید در برابر سایر ارائه ها ارائه می دهد. برای آن دسته از بیمارانی که وزنشان بیش از حداکثر وزن در یک مجموعه ترازو است، یک پا را روی هر یک از دو ترازو قرار داده و مقادیر را با هم جمع کنید.

4. مشاهده و لمس
اسکارها ممکن است از جراحی قبلی قابل مشاهده باشند و فلزکاری ناشی از تثبیت داخلی ممکن است قابل لمس باشد. بیمار را با کف پا صاف و روی نوک پا معاینه کنید: دروغ تاندون ها آشکار می شود و آسیب هایی مانند پارگی اکستانسور رتیناکولوم (مرتبط با شکستگی Maisonneuve) مشهود خواهد بود.

مال شما

دکتر VH Needham FRCGP، استاد پیشین RCGP دانشکده Wessex
و تمام