پیشنهاد کمک به 30 درصد از زنان باردار با شرایط پزشکی پرخطر و نوزادان متولد نشده آنها که ممکن است در غزه به دلیل فقدان مراقبت های بهداشتی اورژانسی زایمان و نوزادان در بیمارستان جان خود را از دست بدهند.


ویراستار عزیز
به دلیل ادامه درگیری های مسلحانه در غزه، حداقل 30 درصد از زنان باردار دارای عوارض پرخطری هستند که منجر به مرگ یا آسیب دائمی می شود که منجر به مشکلات بزرگ در زایمان آینده می شود. این نسبت هر هفته با بدتر شدن شرایط افزایش می یابد. نسبت 30 درصد پرخطر بر اساس تجربه هشت ساله ما در لیبریا است، کشوری بسیار فقیر که در آن سوءتغذیه، کمبود کادر پزشکی، امکانات عملیاتی و داروهای ضروری نشان داده است که 30 درصد از زنان شرایط پرخطر دارند و به بیمارستان نیاز دارند. مراقب باشید که آنها و نوزادان متولد نشده شان زنده بمانند. به طور مشابه، در غزه، بدون مراقبت‌های اورژانسی جامع مامایی و نوزادان (CEmONC) بیشتر، اگر نگوییم همه، زنان باردار پرخطر و نوزادانشان احتمالاً می‌میرند.

دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) [1] اقدامات موقت را انجام داده است [2] علیه دولت اسرائیل تحت ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه اسرائیل می‌توانست در غیاب راه‌حل دو کشوری برای یک منبع طولانی درگیری، نسل‌کشی را علیه مردم فلسطین تحت مراقبت و حمایت آنها انجام دهد. یکی از اقدامات موقتی که توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (با 15 رای موافق در برابر 2 رای مخالف) نشان داده شد، (د) اعمال تدابیری برای جلوگیری از تولد در داخل گروه بود.

به گفته آژانس های سازمان ملل متحد، حداقل 50000 زن باردار در غزه وجود دارد [3]. شرایط زندگی با سطوح فاجعه بار گرسنگی، کمبود جدی آب سالم، برق و سایر تجهیزات ضروری، سیستم پزشکی و بهداشتی در حال فروپاشی، و شیوع قریب الوقوع بیماری های واگیردار به سرعت رو به وخامت است. کارکنان بهداشتی، به‌ویژه آنهایی که مهارت‌های ویژه مامایی و نوزادی دارند، با پیامدهای بزرگی برای ارائه مراقبت‌های زایمانی بیمارستانی مجروح و کشته می‌شوند.

ما پیشنهاد می کنیم که زنان باردار پرخطر به صورت اضطراری، به طور ایده آل به اسرائیل منتقل شوند، جایی که مراقبت های بیمارستانی مناسب برای زنان باردار و نوزادان متولد نشده و تازه متولد شده آنها می تواند در صورت لزوم فوراً ارائه شود. چنین شرایط پرخطر شامل سوء تغذیه شدید مادر، مشکلات جفت با احتمال خونریزی فاجعه بار، زایمان انسدادی، پره اکلامپسی شدید با احتمال خونریزی مغزی و کم خونی شدید است.

با استفاده از این رویکرد، تمام زنان باردار غزه که در 12 هفته آخر بارداری خود هستند، با استفاده از ارزیابی بالینی، همراه با اسکنر اولتراسوند قابل حمل، در صورت نیاز، برای شناسایی کسانی که احتمالاً به مداخله جراحی نجات بخش در دوران بارداری نیاز دارند، غربالگری می شوند. تحویل. زنان حامله‌ای که معیارهای خاصی را که نشان‌دهنده خطر بالای مرگ یا آسیب در اواخر بارداری یا زایمان است، رعایت می‌کنند، باید فوراً از نظر پزشکی به بیمارستان‌های مناسب خارج از غزه اما همچنان در اسرائیل تخلیه شوند. در صورت نیاز به مراقبت مادر، مادران تخلیه شده باید با یکی از اعضای نزدیک زن خانواده و فرزندان موجود خود همراه شوند و این خانواده ها باید در اسرائیل توسط خانواده های محلی (احتمالاً فلسطینی) حمایت شوند. پس از تولد ایمن، خانواده ها می توانند، در صورت تمایل، و در صورتی که برای آنها امن باشد، به غزه بازگردند.

ما می خواهیم به انجام بخش غربالگری کار مورد نیاز برای مدیریت پزشکی افرادی که در معرض بالاترین خطر هستند کمک کنیم، اما به حمایت لجستیک، امنیتی و سیاسی نیاز دارد. ما چنین رویکرد غربالگری بارداری را در برنامه خود در لیبریا، غرب آفریقا انجام می دهیم و تجربه زیادی در این کار داریم. یا، اگر مناسب‌تر باشد، ما تخصص خود را برای کمک به دیگران در انجام غربالگری ارائه می‌کنیم و به حمایت از نیاز به چنین برنامه‌ای ادامه می‌دهیم.

آتش بس دائمی تنها گزینه برای ارائه مراقبت های کافی برای زایمان و نوزادان برای کل جمعیت فلسطین است.

برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به بیانیه مطبوعاتی در وب سایت ما مراجعه کنید: www.mcai.org.uk

منابع

1. دیوان بین المللی دادگستری 2017-2024. دسترسی به 27 ژانویه 2024. https://www.icj-cij.org/home

2. اعمال کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی در نوار غزه (آفریقای جنوبی علیه اسرائیل). 26 ژانویه 2024. مشاهده شده در 27 ژانویه 2024. https://www.icj-cij.org/sites/default/files/case-related/192/192-2024012…

3. الجزیره نیوز. 50000 زن باردار در غزه در بحبوحه “تخریب” سیستم بهداشتی آن. رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که زیرساخت‌های این منطقه در حال نابودی است، زیرا آژانس سازمان ملل متحد درباره افزایش نیازهای مراقبت‌های بهداشتی هشدار می‌دهد. 24 دسامبر 2023. دسترسی به 26 ژانویه 2024. https://www.aljazeera.com/news/2023/12/24/50000-women-pregnant-in-gaza-a…