پاسخ: درگیری غزه و اسرائیل: صدها پزشک پس از حملات شدید به مراکز درمانی کشته یا دستگیر شدند


ویراستار عزیز،

نامه زیر در 23 فوریه 2024 برای دکتر قریشی و همکاران ارسال شده است. از انتشار کامل آن خوشحالیم:

همکاران عزیز،

از نامه شما متشکریم و بابت تأخیر به دلیل برخی تحولات چند هفته اخیر که احساس کردیم مهم است در پاسخ خود لحاظ شود، عذرخواهی می کنیم. ما می دانیم که شما اکنون، متعاقباً، چندین سؤال دیگر پرسیده اید که به زودی بررسی خواهیم کرد و به آنها پاسخ خواهیم داد.

خلاصه ای از مداخلات ما از زمان حمله حماس در 7 اکتبر 2023 را می توان در وب سایت BMA یافت: https://www.bma.org.uk/what-we-do/working-internationally/our-internatio…

شما پرسیده اید که آیا ما به طور خاص از اعضایی که در معرض مسائل استخدامی در رابطه با این درگیری هستند شنیده ایم؟ ما همه اعضایی را که با مشکلات شغلی مواجه هستند تشویق می کنیم که با BMA تماس بگیرند تا مشاوره و پشتیبانی ارائه دهد. ما این را در بیانیه‌های خود درباره این موضوع به صراحت بیان کرده‌ایم و قاطعانه از آزادی بیان پزشکان و دانشجویان پزشکی حمایت می‌کنیم و می‌دانیم که این یک حق واجد شرایط است. از ماه اکتبر، دو عضو BMA در مورد مسائل استخدامی مربوط به درگیری با BMA تماس گرفته اند و آنها توسط خدمات پشتیبانی اعضای BMA پشتیبانی می شوند.

BMA از بهترین مشاور حقوقی در مورد مسائل قانون استخدام مشاوره می خواهد. این معمولا زمانی انجام می شود که موارد قانونی خاصی وجود داشته باشد که ما از اعضا حمایت می کنیم. تبعیض در محل کار و آزادی بیان هر دو موضوعاتی هستند که BMA هر روز به عنوان یک اتحادیه صنفی با آنها سروکار دارد و تا به امروز نیازی به مشاوره خاصی از مشاور حقوقی در این زمینه نداشته است.
اگرچه صورتجلسات کمیته BMA محرمانه است، اما می‌توانیم تأیید کنیم که هم کمیته‌های اخلاق پزشکی BMA و هم کمیته‌های بین‌المللی درباره درگیری، تأثیر آن بر مراقبت‌های بهداشتی و حقوق بشر، و تأثیر آن بر اعضای ما بحث کرده‌اند و هر دو کمیته همچنان به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهند.

BMA یکی از اعضای انجمن پزشکی جهانی است. هزینه های ما به WMA برای سال 2023 219300 یورو در سال بود. سیاست ARM بیان می کند:

این جلسه به طور کامل از ادامه عضویت BMA در انجمن پزشکی جهانی به دلیل فرصتی که برای حمایت و تأثیرگذاری بر توسعه سیاست بهداشت جهانی فراهم می کند، تأیید می کند. (2019)’

BMA نامه ای به WMA ارسال کرده و از سازمان خواسته است که برای آتش بس فراخوان دهد و ما همچنان به بحث در مورد بحران انسانی با آنها ادامه می دهیم. به دنبال ارتباطات ما با سایر انجمن های پزشکی ملی و WMA در مورد این موضوع، WMA اکنون بیانیه جدیدی را منتشر کرده است که در آن خواستار توقف بشردوستانه در درگیری شده است، اگرچه ما البته از این که بیشتر از این پیش نمی رود ناامید هستیم.

BMA از 7 اکتبر 2023 از بسیاری از اعضا و سازمان ها با دیدگاه های مختلف شنیده است. این انجمن شامل انجمن پزشکی یهودی، انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا، پزشکان سن مرزی، انجمن پزشکی اسرائیل و گروه‌های مختلف اعضا می‌شود. همانطور که اخیراً با شما و همکاران انجام دادیم، به ملاقات با ذینفعان در مجامع مناسب ادامه خواهیم داد. به ویژه مایلیم از پروفسور نیک مینارد، دکتر عمر عبدالمنان، آقای خالد داواس، دکتر دبورا هریسون و دکتر آدام اسمیت، همراه با شما، برای ملاقات با افسران ارشد BMA و کارکنان BMA در 26 ژانویه 2024 تشکر کنیم.

در نامه خود پرسیده اید که آیا در نشست آتی شورای بریتانیا در مورد این موضوع بحث خواهد شد یا خیر، و ما در مورد این موضوع به عنوان یک موضوع بالقوه در هنگام تدوین دستور کارهای آینده فکر خواهیم کرد. همانطور که می دانید، ما گروگان گیری، کشته شدن ده ها هزار فلسطینی و همچنین بیش از هزار اسرائیلی را محکوم کرده ایم. ما آنچه را که ممکن است مجازات دسته جمعی باشد محکوم کرده ایم و حملات به مراکز درمانی و کارکنان مراقبت های بهداشتی را محکوم کرده ایم. ما خواستار آتش‌بس فوری و همچنین آزادی همه گروگان‌ها شده‌ایم و علناً به وزیر امور خارجه در این زمینه نامه نوشته‌ایم.

رویه های BMA و مشارکت های گذشته در مسائل بشردوستانه بین المللی را می توان در صفحه وب حقوق بشر وب سایت ما یافت. تمرکز ما بر نقض حقوق بشر پزشکان، دخالت پزشکان در نقض حقوق بشر، و حمله به حق سلامت است. ما این کار را انجام می دهیم زیرا این جایی است که تخصص ما نهفته است و صدای ما به وزن ما اضافه می کند. این رویه ها با عفو بین الملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ تنظیم شده است. ما به طور کلی در مورد زمینه سیاسی گسترده تر نقض حقوق بشر مرتبط با سلامت اظهار نظر نمی کنیم، زیرا این موضوع در تخصص و تصمیمات انجمن نیست که در مورد آن اختلاف نظر می تواند منجر به اتهامات سوگیری و تبعیض شود. با این وجود، ما از حق تک تک پزشکان و دانشجویان پزشکی برای بیان نظرات خود در مورد اختلافات سیاسی حمایت می کنیم.

یک بار دیگر از نامه شما سپاسگزارم. ما البته خوشحال خواهیم شد که دوباره برای گفتگو در مورد هر موضوعی ملاقات کنیم.

با احترام،

پروفسور فیل بانفیلد
رئیس شورای BMA

دکتر اما رانزویک
معاون رئیس شورای BMA

دکتر لطیفه پاتل
رئیس، هیئت نمایندگی BMA

دکتر تروور پیکرزگیل
خزانه دار BMA

نیتا ماژور
مدیر عامل، BMA

راشل پودولاک
مدیر عامل، BMA