پاسخ: تمرین پزشکان عمومی را به دلیل “روش های جدید کار” بیکار می کند. آغاز یک روند جدید و نیاز به مشاوره خوب


ویراستار عزیز

در زمانی که “از هر 20 بیمار یک نفر حداقل چهار هفته منتظر می ماند تا به پزشک عمومی مراجعه کند” [1]، واقعاً تعجب آور است که پزشکان عمومی بیکار شوند [2]. این ممکن است شروع یک روند جدید باشد. در حالی که به خوبی شناخته شده است که افزایش قابل توجهی در درخواست‌های آنلاین و قرارهای مجازی در سطح ملی از زمان شیوع بیماری همه‌گیر وجود داشته است، به اندازه کافی روشن نیست که چگونه این روش خاص GP می‌تواند کاهش ۲۷ درصدی (۳ از ۱۱) در پزشک عمومی خود را توجیه کند. نیروی کار اگرچه ادعا می شود، آنها “هنوز همان سطح خدمات را ارائه خواهند کرد” [2]بعید است که چنین اطمینانی در برابر بررسی های منطقی مقاومت کند زیرا مجموعه مهارت های لازم پزشکان عمومی نمی توانند با خیال راحت توسط سایر متخصصان غیرپزشکی یا فناوری مدرن جایگزین شوند. علاوه بر این، صرف این واقعیت که پزشکان عمومی وظایف حرفه‌ای و بالینی خود را به طور مجازی انجام می‌دهند، نمی‌تواند یک استدلال پایدار برای تضمین تعدیل کار باشد.

افزونگی اساساً یک اقدام صرفه جویی در هزینه ها است و بخش 139، قانون حقوق استخدامی 1996 به آن می پردازد. [3]. به نظر می‌رسد، این عمل GP بر s139(1)(b) تکیه می‌کند، که در اصل بیان می‌کند که نوع کاری که پزشکان عمومی برای انجام آن به کار گرفته شده‌اند، متوقف شده یا کاهش یافته یا انتظار می‌رود که متوقف یا کاهش یابد. [3]. کارفرمایان توضیحات جالب و بدیعی را برای برآورده ساختن چنین الزامات قانونی در صورت تصمیم به کاهش نیروی کار ارائه می دهند. علت تعدیل نیروها همیشه واقعی نیست یا معیارهای قانونی (3) را برآورده می کند و در چنین شرایطی به یک افزونگی ساختگی تبدیل می شود.

امید است که پزشکان عمومی در این مورد مشاوره خوبی در مورد حقوق قراردادی و قانونی خود در رابطه با تعدیل کار دریافت کنند. به ویژه، ایده خوبی است که به دقت از طریق راهنمای خدمات NHS شرایط و ضوابط (در صورت وجود) را بررسی کنید. برای مثال، می‌توان به طور خاص به دنبال حقوق قراردادی پس از خاتمه، مانند محاسبه مجدد حقوق مازاد بر کار و بازنشستگی پس از اعطای اعطای حقوق به ماسبق، و اطمینان از حفظ چنین حقوقی تحت هر قرارداد تسویه حساب بود. در حالی که گفته می شود پزشکان مربوطه “برای مشاوره با LMC تماس گرفته اند” [2]بهترین کار این است که این پزشکان عمومی قبل از پذیرش تعدیل پیشنهادی مشاوره مستقلی از وکلای کار با تجربه دریافت کنند [2].

منابع
[1] https://www.theguardian.com/society/2024/jan/22/patients-england-waiting…
[2] BMJ 2024; 384:q73
[3] https://www.legislation.gov.uk/ukpga/1996/18/section/139