صدای نسل بعدی پزشکان


ویراستار عزیز،

به عنوان اعضای «نسل بعدی»، دلایل متعددی وجود دارد که به احساس شکست خوردن کمک می کند. در طول تاریخ، حرفه پزشکی به عنوان یکی از بزرگترین امنیت شغلی در نظر گرفته شده است. این گفته تا زمان ورود نسل کنونی به نیروی کار صادق بوده است. پزشکان امروزی خود را در یک بازار کار رقابتی فزاینده با تنگناهای سخت تر در هر مرحله از آموزش می بینند. در سال‌های اخیر یک حرکت تحسین‌برانگیز اما شاید کوته‌بینانه به سمت افزایش مکان‌های دانشکده پزشکی صورت گرفته است و کمتر به افزایش موقعیت‌های آموزشی تخصصی توجه شده است. به عنوان مثال، آموزش پزشکی داخلی طی 8 سال گذشته جای خالی خود را از 1550 به 1633 افزایش داده است، با این حال تعداد درخواست ها در همان بازه زمانی از 2631 به 4406 با تعداد درخواست های سال وی به 6174 افزایش یافته است که افزایش 43 درصدی نسبت به سال گذشته (1). به نظر می رسد این چشم انداز به طور فزاینده ای تاریک برای دانشجویان پزشکی فعلی باشد.

ما با دکتر کار موافقیم که افزایش حساب‌های ناشناس در رسانه‌های اجتماعی نشانه‌ای از سیستم فعلی افزایش نگرانی‌های محل کار است. با توجه به خود ناشناس بودن، استفاده از آن برای حملات شخصی غیرقابل قبول است. با این حال، اگر پزشکان احساس می‌کردند که افزایش نگرانی‌ها از طریق زنجیره فرماندهی سنتی منجر به پیشرفت‌های ملموس می‌شود، ما شاهد استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان جایگزینی برای ایجاد تغییر نبودیم. این موضوع با مدل آموزش چرخشی که مجدداً توسط اعضای BMA مورد بررسی قرار می گیرد، ترکیب می شود (2). آیا چرخش های 4 تا 6 ماهه به اندازه کافی طولانی هستند تا پیشرفت های معنی داری در سیستم های دپارتمان ایجاد شود؟ آیا چرخش‌ها برای پرورش فرهنگ کار گروهی که در آن نگرانی‌ها آشکارا مطرح شود بسیار کوتاه است؟

با توجه به طیف وسیعی از علل نارضایتی فزاینده ما و میزان فرسودگی شغلی همانطور که در نظرسنجی های آموزشی متوالی GMC مشهود است (3)، جای تعجب نیست که نسل فعلی پزشکان بیش از همیشه پر سر و صدا به نظر می رسند. ما امیدواریم که در آینده نزدیک تغییری در فرهنگ ما ایجاد شود تا بتوانیم گفتگوهای بازتری در مورد این مسائل داشته باشیم، خواه با اعتمادها، کالج سلطنتی، یا تنظیم کننده ما باشد. تا آن زمان، ما باید به صدای پزشکان نسل بعدی خود گوش دهیم، حتی اگر آن صدا از پشت کیبورد بیاید.

منابع
1. دفتر جذب پزشک متخصص. استخدام IMT – داده های امتیاز برنامه (دوره 1 24-2013) [online]. https://imtrecruitment.org.uk/webapp/data/media/65831eaca1433_2013-24_IM… [Accessed 21/01/2024]
2. انجمن پزشکی بریتانیا. دستور کار و راهنمای کنفرانس پزشکان جوان 2023 [online].
www.bma.org.uk/media/7056/برنامه-کنفرانس-پزشکان-جوان-2023-2… [Accessed 21/01/2024]
3. شورای پزشکی عمومی. نتایج نظرسنجی ملی آموزش 2023 [online].
https://www.gmc-uk.org/-/media/documents/national-training-survey-2023-i… [Accessed 21/01/2024]