پاسخ: پزشکان پیشنهادی را برای به چالش کشیدن GMC به دلیل عدم اقدام آن در مورد “پزشکان با سابقه” که اطلاعات نادرست واکسن را منتشر می کنند آغاز کردند.


ویراستار عزیز

در این مقاله حیرت زده خواندم: “…و احتمالاً منجر به رفتار افراد به گونه ای می شود که می تواند به سلامت آنها آسیب برساند، مانند تصمیم به عدم واکسن زدن”.

آیا انتظار نمی رود که واکسن به جای درمان (چیزی که اتفاق افتاده است) از آن جلوگیری کند (چیزی که اتفاق نیفتاده است)؟ چگونه هر «سلامتی» با «تصمیم به واکسینه نشدن» آسیب می بیند؟

پیشگیری درمان نیست. قطع درمان از فردی که بیمار است “می تواند (در واقع) به سلامتی او آسیب برساند”. اما ارائه به معنای جلوگیری از چیزی که وجود ندارد، بر «سلامت» کسی «تأثیر» نمی‌گذارد: بر احتمال بروز بیماری تأثیر می‌گذارد.

دقیقاً به همین دلیل است که قبل از ارائه هر چیزی به کسی برای جلوگیری از اتفاقی که اتفاق نیفتاده است، اصل “آسیب نزن” بیش از هر موقعیت دیگری مهم است. از این رو، به ویژه وظیفه بررسی دقیق ایمنی واکسن است.

من بسیار نگران هستم که همکارانی که به اندازه کافی بی‌ظاهر هستند که در مقابل رگولاتوری ما علیه همکاران خود «باند جمعی» کنند، این ادب را ندارند که حداقل به یاد داشته باشند که یک واکسن قدیمی خوب واقعاً چه کاری انجام می‌دهد.

صمیمانه

فاتو