پاسخ: تصحیح سوابق علمی در مورد سقط جنین و نتایج سلامت روان


ویراستار عزیز،

جولیا لیتل (1) و همکارانش به همه ما خدمت کرده‌اند تا گزارش دهند که علم چگونه سیاست بد، قوانین مضر و رنج را برای زنان ایجاد می‌کند. گزارش واقعا حیرت آور است.

حتی به عنوان یک وبلاگ نویس، اولین کاری که من انجام می دهم این است که منابع خود را بررسی کنم، روندی که به نظر می رسد غایب بوده است و نویسندگان آشکار ضد سقط جنین را مشاهده می کنم که تضاد منافع آشکار را اعلام نکرده اند. (2) این که اشتباهات و تفسیرهای نادرست عمدی وارد مجلات پزشکی رایج شده است، دلیلی برای نگرانی است. در عصری که اطلاعات نادرست پزشکی یک مشکل رو به رشد است، مجلات محترم مطمئناً باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

ایجاد بحث آکادمیک می تواند شایسته تلقی شود، اما بیایید فقط به خاطر رعایت انصاف در دام دادن بستر برابر به مخالفان نیفتیم – بی بی سی به منکران اقلیم زمان می داد تا زمانی که به آنها گفته نمی شد. نیکولا رایت (3) از “دیدگاه های بی وقفه طرفدار سقط جنین” شکایت می کند، اما زنان دارای حاملگی ناخواسته بلندترین صدا نیستند، آنها به کمک نیاز دارند. من به یاد می‌آورم که وضعیت ترسناک بسیاری از زنانی که به سقط جنین کمک کردم، و اینکه چگونه این روش به آنها اجازه می‌دهد تا زندگی خود را یاد بگیرند و ادامه دهند، اغلب به سمت والدینی که در آینده برنامه‌ریزی شده‌اند، آن جنبه تعیین‌کننده و مهم زندگی ما.

البته اگر همه بارداری ها برنامه ریزی شده و خواسته می شد، دنیا جای دیگری بود، اما دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم این نیست. علاوه بر بدشانسی محض و عدم موفقیت در پیشگیری از بارداری، فرهنگ بسیار جنسی، مردان غارتگر، آموزش ضعیف تنظیم خانواده، افراط گرایی مذهبی، خدمات غیرقابل دسترس، فقر و اجبار، همگی در رنجی که عمدتاً توسط زنانی که برای تربیت فرزندان در جوامع غیردوستانه کودکان تلاش می کنند، متحمل می شوند.

اینکه حاملگی های ناخواسته ناخواسته می تواند یک فاجعه شخصی باشد، واقعیت دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. نه فقط برای زن، بلکه برای فرزندان تحت نظر برنامه ریزی شده آینده او نیز. به همین دلیل است که ارائه خدمات سقط جنین در دسترس، سریع و ایمن آخرین راه حل مهم برای زمانی است که همه چیز شکست بخورد.

ارادتمند شما

1. https://www.bmj.com/content/384/bmj-2023-076518\
2. https://www.bmj.com/content/324/7330/151?ijkey=f82997fed40e868f77cbb6f30…
3. https://www.bmj.com/content/384/bmj-2023-076518/rapid-responses