پیامدهای جرم انگاری سقط جنین و نقش ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی


ویراستار عزیز

پیامدهای جرم انگاری سقط جنین
جرم‌انگاری سقط جنین می‌تواند از درخواست کمک زنان جلوگیری کند، پیامدهای سلامتی را بدتر کند و رابطه پزشک و بیمار را از بین ببرد.

در مقاله موضع 2019 (1)، BMA موضع خود را در مورد جرم زدایی سقط جنین روشن کرد. آنها توصیه می کنند سقط جنین را به طور مشابه با سایر درمان های پزشکی تنظیم کنید و از تعقیب کیفری زنانی که خارج از محیط مراقبت های بهداشتی اقدام به سقط جنین می کنند و متخصصان بهداشتی که سقط جنین را انجام می دهند متوقف شود.

جرم انگاری سقط جنین می تواند از مراجعه زنان به کمک مناسب به دلیل خطرات اتهامات جنایی جلوگیری کند. این اتهامات به این معنی است که هر کسی که کمک می کند نیز می تواند تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. زنان ممکن است به بیمارستان مراجعه نکنند، زیرا می‌ترسند پزشکان آنها را به پلیس گزارش دهند، یا اینکه پس از مرگ ممکن است یک سقط جنین عمدی را نشان دهد. رابطه پزشک و بیمار می تواند تحت تأثیر قرار گیرد و تأثیر منفی بر پیامدهای سلامتی داشته باشد (2).

پزشکان را می توان به دلیل ارائه سقط جنین خارج از قانون 1967، که می تواند مانع از دسترسی زنان به مراقبت های مناسب شود، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. پزشکان ممکن است تمایلی به ارائه خدمات سقط جنین به زنانی که مشکلات بهداشتی اساسی دارند، نداشته باشند، علیرغم اینکه حاملگی خطری برای سلامتی آنها دارد.

قانون همچنین پرستاران و ماماها را از اجازه سقط جنین و انجام آسپیراسیون خلاء که مجاز به انجام آن برای مراقبت از سقط جنین هستند، منع می کند. این می تواند دسترسی به مراقبت های سقط جنین را به تاخیر بیندازد.

نقش ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی
برخی استدلال خواهند کرد که این مورد به دلیل ماهیت دور از مشاوره رخ داده است. از آنجایی که این حادثه در سال 2020 و در زمان قرنطینه اتفاق افتاد، این زن مورد معاینه قرار نگرفت و هیچ تحقیقی انجام نشد. اگر او شخصاً مراجعه می کرد، احتمالاً پزشک تشخیص می داد که او بیش از 10 هفته قطع شده است.

از آنجایی که طرح “قرص با پست” از آگوست 2022 دائمی شد، ممکن است وضعیت مشابهی دوباره رخ دهد. بنابراین، مهم است که در نظر بگیریم که چه چیزی می توانیم از این مورد بیاموزیم.

در حالی که متخصصان مراقبت های بهداشتی از القای ختم پزشکی پس از 10 هفته دفاع نمی کنند، بسیاری از محکوم شدن این زن با 3 فرزند به 24 ماه حبس تعجب می کنند. برای مقایسه، متوسط ​​مجازات در بریتانیا برای جرایم خشن 22 ماه است (3).

ما باید در نظر داشته باشیم که ما به عنوان متخصصان بهداشت چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم. متأسفانه به نظر می رسد که سلامت روانی ضعیف در نتیجه آن نقش داشته است. ارجاع بیماران به خدمات بهداشت روانی مناسب هرگز مهمتر از این نبوده است، اگرچه لیست انتظار و خدمات بیش از حد می تواند این امر را چالش برانگیز کند. در این دوران پر استرس، زنان به حمایت عاطفی و مشاوره بدون قضاوت نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

اطلاعات دقیق و قابل دسترس در مورد سقط جنین باید به همه زنان نیازمند ارائه شود. مشاوره به زنان در مورد اینکه کجا به دنبال مشاوره حقوقی، مشاوره و نحوه کمک BPAS باشند، مهم است.

ما می‌توانیم به لابی‌سازی برای جرم‌زدایی از سقط جنین، برجسته کردن انگ پیرامون آن، و تلاش برای اطمینان از دسترسی همه زنان به مراقبت‌های ایمن و قانونی سقط جنین ادامه دهیم.

منابع:
1. https://www.bma.org.uk/media/1963/bma-removal-of-criminal-sanctions-for-…
2. https://gh.bmj.com/content/7/12/e010409
3. Statista. میانگین مدت مجازات حبس در همه دادگاه‌ها تا حبس فوری در انگلستان و ولز در سال 2022، بر اساس گروه جرم (در ماه). ژوئن 2023