پاسخ: بودجه NHS برای آینده ای امن – نام گذاری فیل در اتاق


ویراستار عزیز،

ما خوشحالیم که می خوانیم که یک فیل مهم در اتاق به آرامی در دو مقاله ای که BMJ اخیراً منتشر کرده است، تأیید می شود.

در مقاله تحلیلی Appleby و همکاران، آنها به این نکته اشاره کردند که برای تضمین آینده NHS، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان و عموم مردم باید تصمیم بگیرند که منابع محدود NHS را برای چه چیزی خرج کنند (1).

مک کارتنی و کریگ، این بار با اشاره به NHS اسکاتلند، به همین موضوع در مورد انتخاب ها اشاره می کنند، اما همچنین به ما یادآوری می کنند که این انتخاب ها باید بر کمک به ما برای آشتی دادن عدم تعادل در عرضه و تقاضا تمرکز کنند (2).

فیلی که آرام آرام از سایه بیرون می آید، نامی دارد – جیره بندی.

انتخاب هایی که باید انجام شود دشوار است و با این انتخاب ها برخی از درمان ها و خدمات در اولویت قرار می گیرند و برخی دیگر نه – یعنی جیره بندی. به نظر ما قابل توجه بود که این پیامد شدید و ناراحت کننده این انتخاب ها هرگز به صراحت در هر دو مقاله ذکر نشده است.

بدون اذعان به اینکه جیره بندی یکی از پیامدهای ناراحت کننده و دشوار تعادل عرضه و تقاضا در NHS است، امنیت مالی آن همیشه در خطر خواهد بود. بدون تمایل به پذیرش و پذیرش سهمیه بندی به عنوان یک امکان و واقعیت انتخاب هایمان، NHS محکوم به چرخه های بی پایانی خواهد بود: جست و جو برای جام مقدس. سازماندهی مجدد؛ اصلاحات؛ مدل های مختلف تامین مالی؛ فناوری های نوین؛ هوش مصنوعی و غیره!

جف وونگ
مایک کلی

منابع:
1. Appleby J, Leng G, Marshall M. بودجه NHS برای آینده ایمن BMJ 2024. 384 :e079341 doi:10.1136/bmj-2024-079341
2. مک کارتنی جی، کریگ ان. ارزیابی هوشیارانه از NHS BMJ 2024 اسکاتلند. 384 :q602 doi:10.1136/bmj.q602