پاسخ: استاتین ها، خطر، و مراقبت شخصی


ویراستار عزیز

مانند دکتر فینیکین و دیگران، ما نگران انتظارات بیماران از مزایای داروهای پیشگیرانه بودیم. ما متوجه شدیم که حتی کسانی که به تازگی از بخش مراقبت‌های عروق کرونر مرخص شده‌اند، تمایلی به مصرف یک داروی پیشگیرانه ندارند که کمتر از 20٪ سود مطلق برای آنها در طول 5 سال داشته باشد. فقط 27 درصد از دارویی استفاده می کنند که فقط 5 درصد سود دارد. علاوه بر این، 80 درصد از بیماران ما مایل بودند که قبل از شروع مصرف یک داروی پیشگیرانه، به آنها گفته شود که چه مزایای عددی دارد. [1]

اشتیاق ما برای کاهش شیوع بیماری در جامعه باید با احترام به انتظارات فرد از مزایای دارو و درک این موضوع که بسیاری از آنها تمایلی به مصرف طولانی مدت داروهایی که شانس کمی برای منفعت از آن دارند، تعدیل شود. پزشکان دلالان درمان هستند. ما باید بیماران را از شانس اندک سود آنها آگاه کنیم حتی اگر این منجر به کاهش جذب دارو و افزایش شیوع بیماری در جامعه شود.

ارادتمند شما

دکتر پیتر تروبی MD FRCP

1 Trewby PN، Reddy AV، Trewby CS، Ashton VJ، Brennan G، Inglis J. آیا داروهای پیشگیرانه به اندازه کافی پیشگیرانه هستند؟ مطالعه انتظارات بیماران از مزایای داروهای پیشگیرانه. کلین مد (لندن). 2002؛ 2 (6): 527-533. doi: 10.7861/clinmedicine.2-6-527.