پاسخ: استاتین ها، خطر، و مراقبت شخصی


ویراستار عزیز

تصمیم گیری مشترک با بیماران بسیار مهم است، و مقاله Finnikin و همکاران در مورد استاتین ها، خطر و مراقبت شخصی بسیار قدردانی می شود. برای افزودن به نظرات Finnikin:

خوب کارشناسان هستند. NICE تمام تحقیقات دقیق را انجام داده است. NICE راهنمایی معتبر ارائه می کند و از پزشکان انتظار دارد که از آن پیروی کنند: NG 238 1.5.1 در مورد شروع درمان با استاتین پس از گفتگوی آگاهانه بین پزشک و فرد در مورد خطرات و مزایای استاتین ها تصمیم بگیرید.

بیماران سوالاتی مانند “خطرات چیست و چه فوایدی دارد؟” می پرسند. بیماران باید به منابعی مانند TheNNT.com دسترسی داشته باشند تا شماره های مورد نیاز برای درمان را پیدا کنند تا بتوانند این اطلاعات را بیابند (یا انتظار دارند پزشکان آنها مجبور به انجام این کار باشند). این یک اتلاف وقت ناکارآمد است که NNT ها می توانند در هر بخش از راهنمای NICE گنجانده شوند.

چه زمانی NICE با مهربانی اطمینان حاصل می کند که تمام راهنمایی های آنها شامل NNT ها می شود؟
در نظر گرفتن این موارد، وقتی NICE بدنی است که گسترده ترین و جامع ترین تحقیقات را انجام داده است، هم برای پزشکان و هم برای بیماران مفید نیست. برخی از بیماران اینگونه تعبیر می کنند: «آنچه را که من می گویم انجام دهید، زیرا من چنین می گویم، اما من آماده نیستم که منطق و آمار، یا خطرات یا فواید آن را در قالبی آسان به شما ارائه دهم». سپس برخی از بیماران می پرسند “چه چیزی را پنهان می کنند؟”

موقعیت فعلی NICE مردسالارانه به نظر می رسد. پزشکان و بیماران شایستگی بهتری دارند – ابتکارات جدید NICE برای گنجاندن NNT ها در تمام راهنمایی های ممکن مورد استقبال پزشکان و بیماران قرار خواهد گرفت.

اندرو تریسیدر