افزایش جذب واکسن سرخک (MMR) در مراقبت های اولیه


ویراستار عزیز،

هلن بدفورد و دیوید الیمن هشدار می دهند که موارد سرخک در بریتانیا در حال افزایش است. به خطر انداختن سلامت کودکان و سایرین که واکسینه نشده اند. تیم های مراقبت اولیه برای افزایش جذب واکسن سرخک در بیماران خود چه کاری می توانند انجام دهند؟

1. به یکی از اعضای تیم تمرین مسئولیت هدایت برنامه واکسیناسیون را که توسط تیم تمرین گسترده تر پشتیبانی می شود، واگذار کنید.

2. اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان در مورد برنامه مطلع شده اند. از جمله افرادی که واجد شرایط هستند؛ و مزایای واکسیناسیون برای هر بیمار، خانواده آنها، NHS و جامعه. برنامه های آنلاین رایگان زیادی در مورد واکسیناسیون و رفع تردید واکسن برای متخصصان سلامت وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که واکسیناسیون به طور منظم در جلسات تیم برای بررسی پیشرفت و رسیدگی به چالش ها مورد بحث قرار می گیرد.

3. سؤالات متداول را برای سؤالات رایج بیماران آماده کنید. اینها معمولاً در وب‌سایت‌های دولتی مانند آن‌هایی که توسط NHS انگلستان و UKHSA منتشر می‌شوند در دسترس هستند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان می دانند کجا باید به دنبال این سؤالات متداول باشند، که برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد واکسیناسیون MMR ضروری است. آموزش های ویژه در راهبردهای ارتباطی موثر برای رسیدگی به تردید واکسن و اطلاعات نادرست در طول تعامل با بیمار در دسترس است.

4. اطمینان حاصل کنید که سوابق پزشکی تا حد امکان دقیق هستند تا بیماران به طور نامناسب برای واکسیناسیون فراخوانی نشوند. این امر به ویژه در مناطق شهری بزرگ که جابجایی جمعیت بالا است و سوابق واکسن ممکن است همیشه به روز نباشد، اهمیت دارد. ممیزی منظم سوابق پزشکی می تواند به شناسایی شکاف ها در ثبت وضعیت واکسن کمک کند.

5. زمان کلیدی برای ثبت وضعیت واکسن و ارائه واکسیناسیون MMR زمانی است که بیماران در مطب ثبت نام کنند. اطمینان حاصل کنید که سوابق واکسن در پرونده پزشکی به درستی وارد شده است (از جمله واکسن هایی که در خارج از کشور داده می شود) و واکسن MMR را به بیمارانی که واکسینه نشده اند یا از وضعیت واکسن خود مطمئن نیستند ارائه دهید.

6. بیماران اولیه با اطلاعاتی در مورد واکسیناسیون MMR، از جمله افرادی که واجد شرایط هستند. و فواید واکسیناسیون برای فرد، خانواده و جامعه.

7. از ارتباطات چند کانالی برای اطلاع رسانی به بیماران استفاده کنید. استفاده از رسانه های مختلف برای اطلاع رسانی به بیماران و همچنین تماس مستقیم از طریق پیام های متنی، تماس های تلفنی، ایمیل ها و نامه ها را در نظر بگیرید: پوسترها، بروشورها، رسانه های اجتماعی و وب سایت مطب. همکاری با مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی نیز می‌تواند در تماس با بیماران کمک کند.

8. از نظر فرهنگی حساس باشید، به خصوص اگر محل کار شما در یک منطقه متنوع واقع شده است. از مطالبی استفاده کنید که از نظر زبانی و فرهنگی برای پاسخگویی به جمعیت های مختلف، به ویژه کسانی که ممکن است به زبان انگلیسی مسلط نیستند یا از پیشینه های فرهنگی متفاوتی باشند، استفاده کنید. همکاری با سازمان‌های اجتماعی و گروه‌های داوطلبانه می‌تواند به تمرین‌ها برای دسترسی بهتر و برقراری ارتباط با گروه‌های مختلف بیماران کمک کند. از جمله کسانی که کمتر احتمال دارد واکسینه شوند.

9. ارائه کلینیک های در دسترس برای واکسیناسیون MMR و همچنین ارائه واکسیناسیون فرصت طلبانه به بیماران زمانی که به دلایل دیگر در مطب حاضر می شوند. برخی مناطق همچنین ممکن است کلینیک یا کلینیک سیار را در مراکز اجتماعی ارائه دهند که می توانند دسترسی به واکسیناسیون را بیشتر بهبود بخشند.

10. بر جذب در هر گروه هدف نظارت کنید. با کسانی که برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند از طریق پیامک، ایمیل یا تلفن تماس بگیرید. پیاده سازی یک سیستم خودکار برای ارسال یادآوری برای قرار ملاقات های آینده واکسیناسیون می تواند کارآمد باشد و منجر به افزایش حضور و غیاب شود. به بیماران اجازه دهید در مورد تجربه واکسیناسیون خود بازخورد ارائه کنند.

11. برخی از بیماران واکسن MMR را در جاهای دیگر در NHS یا خارج از کشور دریافت خواهند کرد. با بیماران تماس بگیرید تا وضعیت واکسیناسیون آنها را از طریق پیامک یا ایمیل بررسی کنید و در صورت تزریق واکسن در جای دیگری، واکسیناسیون را در پرونده پزشکی آنها وارد کنید.

12. تشویق کارکنان برای دستیابی به اهداف. و با گروه مشارکت بیمار و سایر گروه های جامعه محلی برای افزایش آگاهی از مزایای واکسیناسیون و بهبود جذب واکسن کار کنید.