چگونه با کاهش التهاب باروری را افزایش دهیم – آه عزیزم



سیستم تولید مثل یک زن توانایی بی سابقه ای در مقابله با التهاب دارد. فقط به بازسازی گسترده ای که در طول چرخه قاعدگی اتفاق می افتد فکر کنید. این سیستم بدن دارای توانایی عالی برای پاکسازی بقایای بافت و بازگرداندن سریع عملکردهای طبیعی است.

التهاب حاد طبیعی در واقع جزء ضروری برای بازسازی سلولی در دوران تخمک گذاری ، قاعدگی ، لانه گزینی و زایمان است. با این حال مازاد التهاب علت اصلی عدم تعادل های مختلف در بدن شناخته شده است. شاید تا به حال در مورد آن فکر نکرده باشید ، اما بسیاری از زنان بدون اینکه بدانند از التهاب بیش از حد رنج می برند و این می تواند تأثیر جدی بر باروری شما داشته باشد. برخی از اختلالات تولید مثل با التهاب مزمن همراه است ، که می تواند توانایی شما برای باردار شدن و حفظ یک بارداری سالم را تا حد زیادی کاهش دهد.

بیماریهای باروری مرتبط با التهاب مزمن عبارتند از:

  • اندومتریوز

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

  • بیماری های التهابی اندام های لگن

  • فیبروم رحم و کیست تخمدان

  • آدنومیوز و سندرم آشرمن

  • یائسگی زودرس (نارسایی زودرس تخمدان)

  • کیفیت پایین اسپرم و تخمک

انجام اقدامات برای کاهش التهاب اضافی می تواند جزء مهم افزایش باروری باشد. در سال 1870 ، رودولف ویرچو ، پزشک آلمانی معروف به “پدر آسیب شناسی مدرن” ، اظهار داشت که التهاب با “functio laes’a” یا از دست دادن عملکرد همراه است. همراه با افزایش مشکل در باروری ، شرایط التهابی باروری می تواند عوارض قاعدگی را ایجاد کند ، مانند قاعدگی دردناک (دیسمنوره) ، قاعدگی بیش از حد سنگین (منوراژی) یا خونریزی بین دوره ها (منومتروراژی).

حتی اگر با اختلال باروری همراه نباشد ، التهاب مزمن می تواند تخمک گذاری ، تعادل مناسب هورمون ها در بدن شما و حساسیت آندومتر (در غیر این صورت کاشت) را مختل کند. از پست من آناناس برای لقاح و آجیل برزیلی برای کاشت.

“یک تخمک سالم ، اسپرم سالم و هورمون های متعادل – همه اینها برای یک بارداری موفق ضروری است ، اما وضعیت و” حساسیت “رحم اهمیت کمتری ندارد. تخم بارور شده که به عنوان رابطه بذر / خاک شناخته می شود ، برای کاشت باید در دیواره رحم جاسازی شود ، اما التهاب مزمن رحم علت شناخته شده شکست کاشت و از دست دادن زودهنگام است. “

چگونه با کاهش التهاب باروری را افزایش دهیم

از محصولات ضد التهاب استفاده کنید

شامل سبزیجات رنگارنگ ، سبزیجات برگ تیره ، بلوبری ، آناناس ، کرفس ، چغندر ، سبزیجات چلیپایی ، ماهی قزل آلا وحشی و ماهی های چرب ، روغن نارگیل ، سبزیجات تخمیر شده و پروبیوتیک ها.

زردچوبه و زنجبیل را اضافه کنید

زردچوبه و زنجبیل منحصراً از مسیرهای ضد التهابی در بدن حمایت می کنند. زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال به نام کورکومین است که ثابت شده است آنزیم های التهابی را مهار می کند. زنجبیل حاوی ترکیبات فعال ضد التهابی مانند شوگائول ، پارادول و زینگرون است. زنجبیل علاوه بر اینکه در هضم غذا بسیار شناخته شده است ، این توانایی را دارد که با کاهش مدت و شدت درد ، درد قاعدگی را تسکین دهد. این ریشه های تازه رنده شده را به غذاها ، سوپ ها ، اسموتی ها اضافه کنید یا آنها را برای تهیه چای ضد التهاب دم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید