پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • ژنتیک ؛
  • مصرف الکل و دخانیات ؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​غیره ؛
  • استفاده طولانی مدت از داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متاسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. اگر می توانید در مورد پوکی استخوان اطلاعات کسب کنید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث کاهش شدید قدرت استخوان می شود. پوکی استخوان در شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری با فشار بسیار کمی مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن دچار شکستگی می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسی بیشتر بیمار می شود؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. به همین دلیل است که زنان یائسه باید به سلامت استخوان ها توجه بیشتری داشته باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به شدت کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان در زنان مبتلا به شکستگی لگن شایع تر است. اگر از اندازه گیری تراکم معدنی استخوان در این سن استفاده کنیم ، خواهیم دید که در این سن توده استخوانی در استخوان ران ، لگن و گردن بسیار کاهش می یابد.

در مقابل پوکی استخوان با جذب و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی کلسیم کافی دریافت نکند یا بدن کلسیم کافی را جذب نکند ، فرد در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می گیرد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معناست که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد ، جذب کلسیم را مختل می کند. همه نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین با مصرف فسفر جذب کلسیم به مدت طولانی شکسته می شود. بنابراین ، افرادی که به الکل معتاد هستند بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این حال ، می توان از بیماری پیشگیری و کند کرد. زنان قبل از یائسگی باید به جراح ارتوپد مراجعه کنند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشیدنی های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشابه را کاهش دهید. گنجاندن محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه می تواند به طور قابل توجهی در به تاخیر انداختن پوکی استخوان کمک کند. به گفته پزشکان ، هر فرد باید 1 تا 2 لیوان شیر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. همچنین باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85-90 درصد کلسیم مصرف شده در استخوان ها را جذب کند. بهترین گزینه برای این منظور مصرف شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر رفقا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید