پاسخ: سوناک به لفاظی های “مضر” در میان برنامه هایی برای حذف مسئولیت یادداشت بیماری از پزشکان عمومی متهم شده است.


ویراستار عزیز

هر شهروند در هر کشوری مسئولیت کار دارد، در حالی که ممکن است از بیماری های مختلف رنج ببرد. یادداشت های بیماری برای بیمارانی که درخواست مرخصی با پرداخت کامل یا جزئی از کارفرمایان در چین کنند، ضروری است. هر بیمار، به خصوص با یک تومور بدخیم، احتمالاً به یادداشت های بیماری نیاز دارد، زیرا درمان جامع به زمان طولانی، شاید چند ماه تا یک سال نیاز دارد. بدون یادداشت های بیماری، ممکن است بیماران اخراج شوند. بنابراین یادداشت های بیماری برای بیماران ضروری است.

به عنوان یک انکولوژیست در رشته سرطان سینه، می دانم که در طول درمان های جامع تهاجمی سرطان سینه، از جمله شیمی درمانی یا رادیوتراپی، یادداشت های بیماری به طور معمول توسط پزشکان امضا می شود. با این حال، در طول درمان غدد درون ریز، با SERM یا AIs، یادداشت های بیماری به طور معمول امضا نمی شوند و بیماران همیشه در کلینیک سرپایی، یادداشت های بیماری را درخواست می کنند.

از نظر قانون کار، کار باید در هنگام بیماری محافظت شود، از این رو برگه های بیماری گواهی قانونی برای مرخصی با پرداخت کامل یا جزئی است. در همین حال، حقوق کارفرمایان نیز باید برای حفظ نیروی اقتصادی اجتماعی محافظت شود. یک منطقه خاکستری از یادداشت های بیماری برای کارفرمایان و کارمندان وجود دارد و توجه بیشتر به آن ضروری است.