ماه ملی میوه ها و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه ها و سبزیجات است و ما آن را جشن می گیریم تا به شما کمک کنیم راه های ساده ، واقع بینانه و خوشمزه ای را برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و مفید پیدا کنید.



افشاگری – این پست در اصل در سال 2020 در صفحه متخصص تغذیه داخلی ارسال شده بود ، اما به روز شده و مجددا ارسال شده است.

دلیل جشن

من می دانم که هر هفته “روز ملی” (جای خالی را پر کنید) متفاوت است. همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری با روز شربت افرا. آن خیلی زیاد است.


با این حال، محصولات برای بنیاد سلامت بهتر (PBH) سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه ها و سبزیجات پایه گذاری کرد ، و من قطعاً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

یک کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این امر بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، با وجود این واقعیت که 80 درصد از حوادث قلبی عروقی با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی جلوگیری می شود.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی گرفته تا سیستم ایمنی پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به سادگی به میزان مجاز روزانه میوه ها یا سبزیجات نمی رسند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

فقط یک نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات می خورند

جوانان برای دستیابی به مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف جوانان میوه و سبزیجات به همان اندازه کم است فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی که روزانه سبزیجات مصرف می کنند و فقط 9 درصد از آنها میوه دریافت می کنند.

توصیه های فعلی برای میوه ها و سبزیجات چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان روزانه از موارد زیر استفاده کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

این راهنمای رژیم مدیترانه ای توصیه می شود میوه ها و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی ، با تأکید قوی بر گنجاندن بسیاری از وعده های غذایی گیاهی بیشتر در رژیم غذایی خود ، قرار دهید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

یک کاسه تربچه

چند نکته ساده برای دریافت میوه و سبزیجات بیشتر در روز –

  • اسفناج یا سبزیجات را به کوکتل صبحگاهی خود اضافه کنید
  • برای ناهار سبزیجاتی مانند سالاد ، خیار و جوانه را روی ساندویچ بوقلمون بریزید
  • مخلوط کردن میوه (تازه یا یخ زده) با ماست برای پخت آسان
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه جمع آوری کنید و به دنبال روشهای جدیدی برای طبخ آن باشید
  • سبزیجات را یک بار در هفته برای ناهار با a دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یکبار یک تابه کامل برگ با سبزیجات سرخ کنید تا در آخرین لحظه به ظرف اضافه شود
  • وقتی شام را برای یک میان وعده آماده می کنید ، سینی سبزیجات را بگذارید
  • مخلوط کردن یک الف مخلوط جاده خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • برای مثال گنجاندن میوه در شیرینی هلوهای کبابی با ماست یا سالاد میوه با نعناع

تعهد گیاهان وجود دارد

PBH در تلاش برای کمک به هرکسی که میوه ها و سبزیجات بیشتری را در سبک زندگی خود بگنجاند ، یک جنبش سرگرم کننده به نام Have A Plant Challenge را ایجاد کرده است. امسال آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کرده و خود را برای تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده کنیم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، که سال 2021 را سال جهانی میوه ها و سبزیجات نامیده است ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتوای جهانی ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

وظیفه گیاهان وجود دارد

من شما را تشویق می کنم که قبول کنید تعهد گیاهان وجود دارد و خودتان را به چالش بکشید تا هر روز و در طول ماه میوه و سبزی دیگری به برنامه معمول خود اضافه کنید.

این وب سایت کارخانه وجود دارد همچنین با انبوهی از منابع فوق العاده ، دستور العمل ها و اطلاعات در مورد میوه ها و سبزیجات پر شده است.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات مورد علاقه ما در رژیم مدیترانه ای هستند

دیدگاهتان را بنویسید