رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن غیر از کاهش وزن چه می تواند باشد فواید سلامتی چند وجود دارد. به عنوان مثال ، ماست به عنوان یک محصول لبنی خوراک مختصر، صبحانه یا چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلت بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چند رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

شگفت انگیز است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در طول این متن ما همه چیز را که در مورد رژیم غذایی ما و تأثیر آن بر کاهش وزن نیاز دارید توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم کاهش وزن

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست درجه یک
محتوای کالری 63 کالری 61 کالری
ضخیم 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات ها 7.04 گرم 4.66
پروتئین ها 5.25 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا طوری تنظیم می شود که میزان مصرف ماست را در نظر بگیرد. نظریه های مختلفی وجود دارد که تأثیر ماست بر کاهش وزن را تأیید می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر یک از لیوان های آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی ایده آل است برای سلامت استخوان لازم است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام شده ، میزان بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات این را نشان می دهد کاهش چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به کاهش وزن در افراد در سنین مختلف با وزن متعادل شده است. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با مصرف کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، مطالعات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون هایی می شود که اشتها را سرکوب می کنند. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را تحریک کنید

در رژیم ماست ما بدن پروتئین بیشتری دریافت می کنیم. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم مینگهامد. رژیم های سرشار از پروتئین ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایلی که رژیم ما با ماست بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین بالا رفته احساس شکم پر و پر همچنین سرب. در نتیجه از پرخوری و حتی پرخوری به دلیل گرسنگی جلوگیری می کند.

برای حفظ ماهیچه ها در هنگام کاهش وزن مثر است

در طول رژیم کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین همراه با کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم با وزنه تمرین می کنید.

رژیم غذایی ما برای کاهش وزن

در قسمتی از 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند ، بلکه رژیم غذایی متنوع باید شامل منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باشد.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیرات آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که در ماست به وفور یافت می شود ، نشان داده است که آنها در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل بیشتر از پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن روند کاهش وزن را افزایش می دهد ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این مطالعات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. در طول بهتر است روند کاهش وزن اما از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده نکنید.

چقدر کفیر باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید فراوان ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست با مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشد. این می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را به طور متوسط ​​در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید حتماً به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نکات پایانی

رژیم ماست به تنهایی ممکن است یک روند کاهش وزن نباشد. اما می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود برای بهترین نتیجه استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی های لاغری و رژیم غذایی به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید تا از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید