30 میان وعده مغذی برای کودکان + راهنمای میان وعده های سالم


این نشریه توسط CLIF Kid حمایت می شود.

اگر به دنبال ایده های مفید میان وعده برای کودکان هستید ، در مکان مناسب هستید. ما میان وعده های مورد علاقه خود را جمع آوری کرده ایم که به راحتی در جعبه های ناهار مدرسه یا در حال حرکت بسته بندی می شوند! همچنین ، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه انتخاب یک میان وعده مغذی برای کودکان و نکاتی در مورد چگونگی ترغیب کودکان به خوردن تنقلات مفید بیشتر را دریافت کنید!

ایده های میان وعده سالم برای بچه ها  میان وعده برای ناهار مدرسه و نحوه وادار کردن بچه ها به تغذیه سالم.

“مامان ، من گرسنه ام!” با دو پسر در حال رشد ، احساس می کنم که به طور شبانه روزی غذاها و تنقلات را تقسیم می کنم. من یک غذا را تمیز می کنم و آنها به غذای بعدی می روند. یادم می آید مادرم هم همیشه این را می گفت.

و اگر اشتهای آنها امروز پیش بینی می کند که چه اتفاقی می افتد ، می توانند در نوجوانی / نوجوانی به معنای واقعی کلمه ما را بیرون از خانه بخورند. آیا شخص دیگری دخیل است؟

پسران در حال خوردن تنقلات Clif Bar

نحوه انتخاب یک میان وعده مغذی برای کودکان: یک راهنمای گام به گام

  1. اول ، میوه ها و سبزیجات: به هر شکل. هنگام سرو میوه و سبزیجات نمی توانید اشتباه کنید. همه اشکال تازه ، منجمد ، کنسرو شده ، خشک و آبدار هستند ، زیرا همه آنها منابع عالی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سعی کنید به هر میان وعده میوه یا سبزیجات اضافه کنید.
  2. مراقب قندهای اضافی باشید. آیا فرزند شما درمانی دارد؟ من یکی دارم که همیشه برای تنقلات شیرین استفاده می کند. AAP توصیه می کند که مکمل قند را با کمتر از 25 گرم در روز (یا 6 قاشق چای خوری) برای کودکان دو سال به بالا و تقریباً برای کودکان زیر دو سال صفر اضافه کنید. آه ، گفتن راحت تر از انجام دادن؟
  3. منابع سدیم را در نظر بگیرید. سدیم در بسیاری از میان وعده های شور مانند نان ، پنیر ، غذاهای لذیذ ، چیپس ، کراکر ، غذاهای منجمد و فست فودها یافت می شود و آنها را بسیار لذت بخش و اشتها آور می کند. اما مراقب منابع نمک باشید ، زیرا نمک در رژیم غذایی کودک می تواند به سطوح مضر بیفزاید. میزان توصیه شده از موسسه پزشکی کمتر از 1500 میلی گرم سدیم در روز برای کودکان خردسال (1 تا 3 سال) و کمتر از 1900 میلی گرم برای کودکان 4 تا 8 سال است. به خاطر داشته باشید که یک قاشق چایخوری نمک حاوی 2300 میلی گرم سدیم است!
  4. عمداً میان وعده ها را انتخاب کنید. همه میان وعده ها یکسان درست نمی شوند. اگرچه بیشتر اوقات با میوه و سبزیجات اشباع شده است ، میان وعده ها با کمی قند و نمک در رژیم غذایی کودکان جای می گیرند.

بگذارید برای افراد پشت سر بلندتر بگویم. هنگامی که کودکان فعال هستند ، انرژی می سوزانند و عرق می کنند ، به شکر و به طور بالقوه نمک نیاز دارند. دفعات تعریق در کودکان متفاوت است ، بنابراین مطمئن شوید که مایعات کافی به کودک شما می رسد و برای الکترولیت های ژاکت های سنگین فکر کنید. الکترولیت ها به راحتی با غذا دریافت می شوند – یک میان وعده شور و برخی غذاها پتاسیم و سدیم را تأمین می کنند – دو الکترولیت بزرگ از دست رفته در عرق.

این غذاها همچنین بخشی جالب و عادی از رژیم غذایی سالم هستند. برای تعادل تلاش کنید و میان وعده ها را از روی عمد انتخاب کنید – در یک روز گرم و آفتابی که بچه های شما در بیرون بازی می کنند ، به آنها چیزی شور بدهید تا الکترولیت های آنها را دوباره پر کند.

و وقتی می دوند و بازی می کنند ، به انرژی نیاز دارند ، بنابراین یک میان وعده با کربوهیدرات سالم سرو کنید. ما دوست داریم CLIF Kid Zbar® زیرا با دقت طراحی شده است تا انرژی مورد نیاز کودکان را برای سوخت رسانی هنگام بازی تامین کند. این میله های انرژی طعم عالی و 10-12 گرم غلات کامل از جو دوسر ارگانیک و همچنین شربت ذرت با محتوای بالای فروکتوز یا طعم مصنوعی را ارائه می دهند.

چگونه کودکان را وادار به خوردن تنقلات مغذی تر کنیم؟

در انبار با تنقلات مغذی برای کودکان سازماندهی شده است

  1. انبار خود را مرتب کنید نگه داشتن میان وعده های مغذی بیشتر در جلو و مرکز در سطح چشم کودکان بسیار مهم است ، به خصوص اگر یک انبار باز دارید که کودکان می توانند بین وعده های غذایی به خود کمک کنند. وقتی چیپس و کلوچه می بینند ، آنها را می خواهند ، بنابراین غذاهای “کم مغذی” را دور از دسترس و در قفسه ای بالاتر از دسترس کودکان دور نگه دارید. من از مخلوط ظروف شفاف و سفید در انبارم استفاده می کنم. تمیز کردن کشوها برای میان وعده های ترجیح در سطح چشم و کشوهای سفید با درپوش برای چیپس ، آب نبات ، دسرها و غیره که در بالای انبار یا در کمد آشپزخانه دیگر ذخیره می شوند. یخچال سازمان یافته برای غذای سالم کودکان
  2. یک قسمت کودک در یخچال یا مینی کولر ایجاد کنیدبه Urns urn urn! از ظروف شفاف برای سازماندهی فشار ماست ، چوب پنیر ، میوه خرد شده و ساندویچ های آماده استفاده کنید.
  3. تنقلات را از قبل آماده کنیدبه اگر می خواهید بچه ها غذای سالم تری بخورند ، این باید راحت باشد. کاپ کیک های خانگی را از قبل آماده کنید ، تخم مرغ ها و دنباله های پخته شده ، میوه ها و سبزیجات و ساندویچ ها را از قبل خرد کرده و آماده خوردن کنید. برای بسته بندی میان وعده های سبک ، وسایل را در کیسه های کوچک ذخیره کنید.جعبه غذاخوری با تنقلات مخصوص کودکان
  4. به آنها بیاموزید که با یک میان وعده تمرکز کنندبه یک میان وعده عمدی یک مهارت زندگی است. با رعایت چند نکته میان وعده ، فرزندان خود را به تنقلات سالم عادت دهید.
    1. با ترکیب غذاها با هر میان وعده مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید.
    2. از زمان میان وعده برای هیدراته ماندن استفاده کنید و کودکان را به نوشیدن آب بیشتر تشویق کنید.
    3. با آنها در مورد تأثیر غذاهای مختلف بر بدن آنها صحبت کنید. به عنوان مثال ، وقتی غلات کامل فعال هستند (مانند آنچه در CLIF Kid Zbar وجود دارد) می تواند به آنها انرژی دهد تا بدن و تخیل خود را هنگام بازی تغذیه کنند. در حالی که پروتئین و چربی های خوب برای رفع گرسنگی (مانند چربی های موجود در CLIF Zbar® Filled یا Zbar® Protein) می تواند غرغر شکم را بین وعده های غذایی در حال حرکت برطرف کند.
    4. به کودکان بیاموزید که یک میان وعده متعادل ایجاد کنند. یک فرمول میان وعده ساده به آنها بیاموزید: کربوهیدراتهای پیچیده به علاوه چربیهای سالم و / یا پروتئینها برای حفظ انرژی و انرژی ثابت. کودک با لبخند Clif Bar را می خورد
  5. آن را سرگرم کننده کنیدبه اگر می خواهید غذاهای جدید را در وعده میان وعده تشویق کنید ، یک نوار پارافیت یا موز سالم درست کنید تا بچه ها بتوانند روی آن را به تنهایی اضافه کنند. آنها را به تهیه کاپ کیک یا اسموتی وصل کنید. در طول یک میان وعده یک فعالیت / کار دستی ترتیب دهید که باعث می شود آنها با غذا بازی کنند. یا چیزی ساده به عنوان خواندن برای کودکان در هنگام میان وعده می تواند به آنها کمک کند تا از خوردن غذا بیشتر لذت ببرند.
  6. یک مثال بزنیدبه کودکان اغلب از والدین خود الگو می گیرند. اگر در حال برنامه ریزی برای چای بعد از ظهر هستید ، به جای گرفتن یک کیسه چیپس یا آب نبات ، یک تکه میوه یا چوب هویج و حمص را انتخاب کنید. تغییرات کوچک در شیوه های میان وعده والدین به بچه ها غذاهای سالم را می آموزد که بیشتر احتمال دارد از آنها تقلید کنند.

لیست اصلی ما از میان وعده های مغذی برای کودکان

بهترین میان وعده های لبنی برای کودکان

بهترین میان وعده های لبنی برای کودکان

  • لوله با ماست
  • کفیر
  • شیر
  • چوب پنیر
  • شیر ماست + میوه تازه

بهترین میان وعده با میوه برای کودکان

بهترین تنقلات میوه ای برای کودکان

  • میوه تازه + روغن آجیل یا سس ماست (توت فرنگی ، موز ، انگور ، کلمنتین ، انبه ، زغال اخته)
  • فنجان کنسرو میوه
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، قره قاط خشک شده ، انبه پوست کنده ، توت فرنگی خشک و سیب
  • اسموتی میوه ای یا بستنی
  • پوره سیب را فشار دهید
  • نیش موز یخ زده

سبزیجات مورد علاقه برای بچه ها

میان وعده های گیاهی که بچه ها می خورند

  • سبزیجات + هوموس (کلم بروکلی ، هویج ، گوجه فرنگی ، کرفس ، نخود فرنگی ، چوب خیار ، فلفل دلمه ای)
  • نان تست آووکادو
  • سبزیجات + گوآکامول
  • Crudité + ماست پیاز فرانسوی

میان وعده های پروتئینی خوب برای کودکان

میان وعده های غنی از پروتئین برای کودکان

  • تریل میکس
  • تخم مرغ آب پز سخت
  • ½ ساندویچ (Quesadillas ، PB&J ، بوقلمون و پنیر ، مینی پیتزا)
  • اسموتی با پنیر ، کفیر یا ماست
  • پروتئین CLIF Kid Zbar

غلات کامل برای تنقلات کودک

غلات کامل سالم برای تنقلات کودک

  • کاپ کیک های خانگی
  • غلات غنی شده
  • CLIF Kid Zbar و Zbar پر می شوند
  • کراکر یا پیتا + چیپس + حمص

دستور العمل های آسان میان وعده برای کودکان

کودکان در آشپزخانه کمک می کنند

جذب کودکان به آشپزخانه راهی عالی برای کشف غذاهای جدید و آموزش مهارت های زندگی به آنها است. تهیه مخلوط ، کاپ کیک و خرده موز فعالیتهای سرگرم کننده ای است که می توانید با هم انجام دهید و غذای سالم را تشویق کنید. با این دستور العمل های سرگرم کننده میان وعده کودکانه ماجراجویی های کوچکی در آشپزخانه ایجاد کنید.

موز کرانچ پاپ | یک غذای ساده یخ زده دوستانه برای بچه ها

هندوانه میوه ترش خانگی | دستور تهیه همه خرس های چسبنده میوه

کوکی های بدون گلوتن -هیولا | کوکی های جو دوسر با کره بادام زمینی بدون آرد

اسموتی سبز آووکادو

کاپ کیک

میوه / سبزیجات

منابع بیشتر برای تغذیه سالم برای کودکان (و همچنین مادران!)

بیش از 100 ایده شام ​​مورد علاقه برای بچه ها (از جمله افراد پرخور): https://www.loveandzest.com/dinner-ideas-kids-picky-eater/

20 میان وعده قبل از تمرین برای تغذیه مادران شلوغ در حال حرکت

و برای دریافت ایده های بیشتر برای میان وعده ، بایگانی میان وعده های ما را بخوانید.

اشتراک گذاری یک نگرانی است!

دیدگاهتان را بنویسید