پاسخ: پزشکان جوان در انگلیس خواستار پیشنهاد حقوقی معتبر برای پایان دادن به اعتصاب‌ها هستند، اما همچنین باید به سیاست‌های دولت توجه داشته باشند که به نفع آنها بوده است.


ویراستار عزیز
پزشکان جوان باید به این واقعیت توجه داشته باشند که “NHS در واقع یک ارائه دهنده انحصاری مراقبت از بیمار و آموزش بالینی است…” [1]و اینکه دولت های قبلی در مقام ارائه دهندگان انحصاری عمل می کنند و برای تضمین امنیت شغلی فارغ التحصیلان پزشکی بریتانیا تلاش بیشتری کرده اند. به عنوان مثال، توجه به این واقعیت که “محروم شدن قابل توجه فرصت های آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی بریتانیا، و متعاقب آن بیکاری، هدر دادن سرمایه گذاری عمده در افراد با استعداد است…” [1]دولت‌های قبلی با وضع فرمانی که پزشکان غیر اتحادیه اروپا را از رقابت با فارغ‌التحصیلان پزشکی بریتانیا برای پست‌های آموزشی در همه تخصص‌های پزشکی منع می‌کند، برای تضمین امنیت شغلی فارغ‌التحصیلان پزشکی بریتانیا تلاش بیشتری کرده‌اند. [2]،[3]تا آنجا که من می دانم، این ممنوعیت با وجود این واقعیت که در ژانویه 2023، “وزیر آموزش، رابرت هالفون، نامه ای به دانشگاه ها ارسال کرده و به آنها گفته است که مکان هایی را که برای آموزش پزشکان ارائه می دهند به 7500 نفر محدود کنند، غالب شده است. اگر آنها به طور مداوم این سهمیه را نادیده بگیرند، می توانند حدود 100000 پوند برای هر دانش آموز جریمه شوند.[4]. منطق این است که دولت، به عنوان ارائه دهنده انحصاری آموزش بالینی (حتی در سطح کارشناسی)، به سادگی نمی تواند هزینه آموزش دانشجویان پزشکی بومی را بپردازد.[5]. نتیجه خالص آن سیاست محدود کردن فرصت‌ها برای ورود به دانشکده پزشکی تضمین دیگری برای امنیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان پزشکی بریتانیا خواهد بود.
حداقل کاری که پزشکان جوان اکنون می توانند انجام دهند این است که قدردانی خود را از این تضمین های امنیت شغلی با کمک به دولت برای کاهش لیست های انتظار ایجاد شده در نتیجه کووید 19 و در نتیجه خود اعتصاب نشان دهند. یکی از “دادن و گرفتن”. دولت کمی این کار را کرده است. در عوض، پزشکان جوان اکنون باید اذعان کنند که تا کنون، چیزهای زیادی به نفع آنها بوده است. به عنوان مثال، دیگر هیچ رقابتی از جانب پزشکان غیر اتحادیه اروپا برای مکان های آموزشی وجود ندارد و امنیت شغلی برای همیشه تضمین شده است. در نتیجه، در دراز مدت، اقدامات اعتصابی بیشتر نتیجه معکوس خواهد داشت.
من تضاد منافع ندارم
منابع
[1]کمیته بهداشت مجلس عوام
مدرن کردن مشاغل پزشکی
گزارش سوم از جلسه 2007-08
جلد 1
گزارش همراه با صورتجلسه رسمی
به دستور مجلس عوام برای چاپ در 24 آوریل 2008
HC 25-1
منتشر شده در 8 مه 2008
با اختیارات مجلس عوام
لندن. دفتر لوازم التحریر L;imited
[2]موریس ان
پزشکان غیر اتحادیه اروپا از آموزش تخصصی در بریتانیا منع شدند
ایندیپندنت 7 فوریه 2008
[3]اسمیت آر
پزشکان غیر اتحادیه اروپا از آموزش در بریتانیا منع شدند
دیلی تلگراف 6 فوریه 2008
[4] سبز دی
بستن مکان دانشگاه برای پزشکان جنون است
دیلی تلگراف 26 ژانویه 2023
[5]ویلکینسون ای
دلیل واقعی تمرکز دانشکده های پزشکی جدید انگلستان بر دانشجویان بین المللی است
BMJ 2022; 376:o421
doi:10.1136/bmj.o421