پاسخ: اعتصاب ها چشم انداز بدی هستند، اما یک NHS شکسته بدتر است


ویراستار عزیز،

جنیفر دارلو و پزشکان همکارش که در حال آموزش هستند، حق دارند که می‌ترسند قبل از اینکه هر چیزی تغییر کند، استانداردهای مراقبت‌های بهداشتی چقدر کاهش می‌یابد. [1]. من همان ترس های او را امروز صبح در صف اعتصاب خارج از بیمارستان قدیمی ام در ویکفیلد شنیدم. چندین نفر به قصد خود برای نقل مکان به استرالیا اشاره کردند. احساس ناامیدی در مقاله او قابل لمس است و یادآور وضعیت تکان دهنده ای است که NHS ما اجازه داده است تا در آن سقوط کند.

قرنطینه در طول همه‌گیری، گروهی از دانشمندان زن در حوزه‌هایی از جمله علوم اجتماعی، فلسفه اخلاق، اقتصاد و حقوق را به نوشتن یک OpEd برای لوموند سوق داد. بلافاصله تبدیل به یک مانیفست برای «دموکراتیزه کردن کار» شد [2] و منفجر شد تا به یک جنبش جهانی تبدیل شود.

فرض اصلی توسط ایزابل فرراس در کار بزرگ قبلی‌اش توضیح داده شد: «شرکت‌ها به عنوان نهادهای سیاسی. نجات دموکراسی از طریق دو مجلس گرایی اقتصادی [3].

آینده نگر مثبت و چشم انداز امیدوارکننده در این کار برجسته قابل اجرا است و باید فوراً در سراسر NHS ما معرفی شود.

به طور خلاصه، آنچه فرراس خواستار آن است این است که همه کسانی که در هر سازمانی کار می کنند (زندگی خود را سرمایه گذاری می کنند) صدایی برابر با سرمایه گذاران سرمایه داشته باشند (در مورد NHS این بدان معناست که همه ما … ما سرمایه گذاران NHS خود هستیم) تایید یا وتوی تصمیمات، این دموکراسی واقعی است.

همه از جمله مردم، سیاستمداران، کل نیروی کار NHS و به ویژه رهبران اتحادیه های کارگری و رهبران همه سازمان های مرتبط با سلامت، از خواندن این کتاب برای اجرا سود خواهند برد.

آملیا هورگان در تحلیل داغ خود [4] از آنچه که «کار» به آن تبدیل شده است، مشاهده می‌کند که «آنچه در خطر است نه تنها کنترل زندگی خودمان، بلکه بر سرنوشت جمعی ما، آزادی مشترک و شادی مشترک ما است».

ما شدیداً به ساختاری نیاز داریم که به یک روحیه خوددرمانی و روحیه بالا برود در کل نیروی کار متحد و با کسانی که خدمات در آنجا خدمت می کنند، تشویق کند/ منجر شود.

باتیلیانا و همکاران [5] ما را به شواهد موجود برای نتایج مثبت دموکراتیزه کردن کار اشاره کنید و خواستار و ترسیم مسیرهای تحقیق برای دستیابی به آن شوید.

دموکراسی در کار در همه جا چیزی است که نه تنها NHS ما را نجات می دهد، بلکه جهان ما را نجات می دهد، آن را به مکانی سالم تر و شادتر تبدیل می کند. مطمئناً باید اینطور باشد که اگر همه از طریق کارشان این فرصت را داشتند که خوبی های خود را تحمل کنند، تمام وجود خود را تحمل کنند، ترجیح می دادند اسلحه و تانک نسازند، بلکه در عوض دنیایی بهتر و صلح آمیز بسازند.

پزشکان پیشرو باید در نظر داشته باشند که از دانشمندانی که در بالا به آنها اشاره شد به خدمت بگیرند تا به ما کمک کنند تا در چشم انداز دشوار اما هیجان انگیز معرفی دموکراسی واقعی در سراسر NHS خود حرکت کنیم. این باید و صدای بیماران و مردم را شامل شود.

خطرات برای «دموکراسی» واقعی در سطح جهانی هرگز بالاتر نبوده است. چه جایی بهتر از NHS ما که نشان دهد چگونه می توان آن را انجام داد؟

مایکل گالوین (هماتولوژیست بازنشسته)

منابع
1 Darlow J. Strikes چشم انداز بدی است، اما NHS شکسته بدتر است BMJ 2023;380:p588
https://www.bmj.com/content/380/bmj.p588

2 Ferreras I. Battilana J. Meda D. Democratize Work; موردی برای سازماندهی مجدد انتشارات دانشگاه اقتصاد شیکاگو 2022
https://www.powells.com/book/-9780226819624/1-0

3 Ferreras I. شرکت ها به عنوان نهادهای سیاسی. نجات دموکراسی از طریق دو مجلس گرایی اقتصادی انتشارات دانشگاه کمبریج 2017
https://isabelleferreras.net/books/firms-as-political-entities/

4 Horgan A. گمشده در کار; فرار از سرمایه داری پلوتو پرس (2021)
https://www.plutobooks.com/9780745340913/lost-in-work/

5 Battilana J. Yen J. Ferreras I. Ramarajan L. Democratizing Work; توزیع مجدد قدرت در سازمان ها برای آینده ای دموکراتیک و پایدار. نظریه سازمان، 3(1) 2022. https://doi.org/10.1177/26317877221084714