مقررات و سیاست های پزشکان باید ضد نژادپرستی را به عنوان یکی از ستون های اصلی عملکرد خوب پزشکی در بر داشته باشد


ویراستار عزیز

تنوع و شمول باید یکی از ارکان عملکرد خوب پزشکی باشد. کار گروهی، حمایت، صداقت و احترام گذاشتن به دیگران از اجزای ضروری پزشک بودن است (1). این روشی است که می توان به عملکرد پزشکی خوب دست یافت و اطمینان حاصل کرد که بیماران می توانند بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تنوع و فراگیری در تعدادی از محیط‌های بهداشتی ارزشی ندارد. در جایی که سایر اشکال رفتار نادرست و رفتار غیرحرفه‌ای مورد بررسی و انضباط قرار می‌گیرد، غالباً در حوزه پزشکی بریتانیا که از زمان تأسیس NHS رایج بوده است، چشم پوشی از نژادپرستی وجود داشته است.

NHS ریشه‌های استعماری دارد و به افراد کشورهای مستعمره تابعیت بریتانیا داده می‌شود تا پایه‌های NHS را ایجاد کنند. تلاش‌های استخدام در آن زمان برای تامین نیروی پرستاری از دریای کارائیب برای پر کردن 54000 جای خالی پرستاری که در سال 1948 وجود داشت.

این نسل از کارگران که به عنوان نسل ویندراش توصیف می‌شوند، سپس در معرض رسوایی ویندراش در سال 2018 قرار گرفتند، جایی که بسیاری از آنها به ناحق بازداشت شدند، از حقوق قانونی محروم شدند، تهدید به اخراج شدند و برخی به ناحق توسط دفتر داخلی بریتانیا در آن زمان اخراج شدند.(5). این بسیار ناعادلانه برای نسلی است که کشورهای خود را ترک کردند و به بریتانیا آمدند و به ساختن کشور کمک کردند و کمبود نیروی کار را بین سال‌های 1948 و 1973 برطرف کردند.

هنگام بررسی موضوعاتی مانند نژادپرستی سیستمیک (6)، مانند آنچه در NHS تجربه می کنیم، باید به تاریخ و زمینه نگاه کنیم. لازم نیست خیلی به گذشته نگاه کنیم، زیرا این رویدادها فقط در زمان های اخیر، در زمان زندگی ما و والدینمان رخ داده است.

آماری که نشان می‌دهد «دانشگاه‌های بریتانیا 560 شکایت در مورد آزار و اذیت نژادی در طول سه سال و نیم ثبت کرده‌اند، در حالی که 60000 دانشجو گفته‌اند که شکایت کرده‌اند» (7) دلیلی بر این است که نژادپرستی جدی گرفته نمی‌شود. دانشجویان پزشکی اغلب به دلیل نگرانی از اینکه ادعای آنها جدی گرفته نمی شود، نگرانی را تشدید نمی کنند. این آمار نشان می دهد که این یک نگرانی معتبر است.

اخراج به دنبال حوادث نژادپرستانه هم در محوطه دانشگاه و هم در محل کار بالینی منجر به بیگانگی و انزوای دانش آموزان از گروه های همسالان خود می شود. در نتیجه، اگر هیچ تغییر معنی‌داری در دسترس نباشد، دانش‌آموزان از پیشینه‌های اقلیت‌های قومی ممکن است کمتر با حمایت همراه شوند. این امر بر سلامت روانی و جسمی طولانی‌مدت تأثیر می‌گذارد. (8) این ممکن است در ارائه شکاف‌های دستیابی که در طول آموزش پزشکی مشاهده می‌شود، به اوج خود برسد.

این به عنوان موانع متعدد اضافی در یک فرآیند آموزشی طاقت فرسا برای کارآموز عمل می کند که منجر به نابرابری در کیفیت آموزش دریافت شده می شود. در نتیجه، دانش‌آموزان احساس مسئولیت می‌کنند که آسیب‌های روحی خود را برای کمک به دیگران به دوش بکشند و حمایتی را که خودشان به آن نیاز داشتند، ارائه دهند. این امر در طول COVID-19 با افزایش گروه‌های حمایت از همتایان تحت رهبری دانشجویان در دانشگاه‌ها که کارهای خود را خارج از تحصیل انجام می‌دهند تا شکاف‌های موجود در سیستم را پر کنند، نشان داده شده است.(9)

بسیار مهم است که همه در مبارزه با نژادپرستی شرکت کنند، و باید آن را به عنوان یک رکن اساسی عملکرد خوب پزشکی جدی گرفت. تنها زمانی که نابرابری نژادی به عنوان یک موضوع نظارتی محدود به دستورالعمل های رسمی GMC در نظر گرفته شود، تغییر معناداری رخ خواهد داد. یک تغییر ساده در مقررات و اجرای متعاقب آن در اثربخشی برای نسل های آینده پزشکان و آینده مراقبت از بیمار دگرگون کننده خواهد بود.

منابع:
(1) عملکرد پزشکی خوب – GMC (بدون تاریخ). موجود در: https://www.gmc-uk.org/-/media/documents/good-medical-practice—english… (دسترسی: 26 مارس 2023).
(2) McKee, M. (2018) درسهایی از نسل Windrush، BMJ. گروه انتشارات مجلات پزشکی بریتانیا. موجود در: https://www.bmj.com/content/361/bmj.k2017.full (دسترسی: 26 مارس 2023).
(3) Birvins, R. (2019) The Windrush Generation and the NHS: by the numbers, People’s History of NHS. موجود در: https://peopleshistorynhs.org/the-windrush-generation-and-the-nhs-by-the… (دسترسی: 26 مارس 2023).
(4) Bonner, K. (2020) Windrush and NHS – تاریخ درهم تنیده, NHS England. NHS. موجود در: https://www.england.nhs.uk/blog/windrush-and-the-nhs-an-entwined-history/ (دسترسی: 26 مارس 2023).
(5) هویت، جی. (2020) رسوایی ویندراش، تیلور و فرانسیس. فصلنامه کارائیب. موجود در: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00086495.2020.1722378?journa… (دسترسی: 26 مارس 2023).
(6) جراج، اس. (2021) انجام کار برای پایان دادن به نابرابری های بهداشتی ناشی از نژادپرستی سیستمیک، BMJ. گروه انتشارات مجلات پزشکی بریتانیا. موجود در: https://doi.org/10.1136/bmj.n821 (دسترسی: 26 مارس 2023).
(7) Kmietowicz, Z. (2020) آیا دانشکده های پزشکی چشم خود را بر روی نژادپرستی می بندند؟، BMJ. گروه انتشارات مجلات پزشکی بریتانیا. موجود در: https://www.bmj.com/content/368/bmj.m420 (دسترسی: 26 مارس 2023).
(8) ویلیامز، ام تی (2018) ارزیابی ترومای نژادی با مقیاس علائم آسیب ناشی از تبعیض، انجمن روانشناسی آمریکا. انجمن روانشناسی آمریکا. موجود در: https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fvio0000212 (دسترسی: 26 مارس 2023).
(9) آبرامز، MP و همکاران. (2022) تأثیر ارائه حمایت همتایان بر همدلی، خودکارآمدی و انگ سلامت روانی دانشجویان پزشکی، مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی. کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده. موجود در: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9099875/ (دسترسی: 26 مارس 2023).