تولد رژیم کتوژنیک

بد نیست بدانید که کتواسیدوز در موارد نادری در زنان شیرده که از رژیمهای کمکربوهیدرات و پرچربی مانند رژیم کتوژنیک پیروی میکنند هم بهوجود میآید. بهطور کلی، عواملی مانند تغییر الگوی غذایی، مصرف غذاهای پرچرب و کمکربوهیدرات میتوانند باعث ابتلا به اسهال در افرادی شوند که بهتازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند. البته این موضوع هم نباید فراموش بشه که چیزمان غذاها در رژیم کتوژنیک یک سری اصول خاص خودش رو داره. در مورد همه آنچه باید در خصوص رژیم لاغری کتوژنیک بدانیم باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی اهمیت بالایی دارد. طبیعتا این موضوع باعث احساس سیری میشود و شما دیرتر گرسنه خواهید شد و به طور خودکار کمتر غذا میخورید. خوراک سلول های سرطانی کربوهیدرات و مواد قندی هستند که برای رشد و بقا باید از این مواد تغذیه کنند، ولی وقتی شما رژیم کتوژنیک را در دستور کار خودتان قرار می دهید، به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات ها، قند خون تان نیز پائین می آید و بقول معروف این سلول ها گرسنه می مونن و پیشرفت تومور ها به حداقل می رسد.

6. اگر گرسنه هستید، با افزودن پروتئین و سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شروع کنید. اگر کبد چرپ دارید و نمی دانید چه کار کنید، این رژیم می تواند یکی از فرشته های نجات شما باشد، ضمن اینکه عموما بدن جهت تامین انرژی سوخت و ساز خودش مجبور است به سراغ کبد و چرپی هایش برود و به این ترتیب کبد را از چرپی های اضافی پاکسازی و تصفیه کند. این معمولا در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، به ویژه دیابت نوع ۱، که در آن سطح انسولین پایین است و بدن نمی تواند گلوکز را به درستی استفاده کند، رخ می دهد. برای افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند یا در معرض خطر ابتلا به بیماری کلیوی هستند توصیه نمی شود که کتو را بدون صحبت با یک متخصص بهداشتی واجد شرایط امتحان کنند.

یک پزشک تغذیه، غذاهای سالم را در برنامه غذایی شما قرار میدهد. با این حال، شواهد اخیر نشان میدهد که ترکیب درشت مغذیهای رژیم غذایی ممکن است نقش گستردهتری نسبت به چاقی بیش از حد در ایجاد سرطان داشته باشد. بیشتری نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات است. همانطور که ملاحظه میکنید، افراد بیمار هم به پزشک تغذیه مراجعه میکنند تا با یک رژیم غذایی مناسب بتوانند بیماری خود را کنترل کنند. یکی از راه های مقابله با این آنفولانزا مصرف ۱ تا ۲ لیوان آبگوشت در روز می باشد. یکی دیگر از پزشکات لیست بهترین دکتر لاغری در تهران، دکتر بهاره هندیجانی است. همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. رژیم کتوژنیک میتواند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار خطرناک باشد و مشکلی با نام «کتواسیدوز» را برای بدن آنان بهوجود بیاورد.

از دیگر خدماتی که کوروش صمدپور ارائه میدهد میتوان به مواردی مانند رفع سریع چاقی موضعی، کاهش وزن در تمامی نواحی بدن با استفاده از مدرنترین دستگاههای لاغری دنیا، ارائه رژیم غذایی مناسب برای بانوان در دوران بارداری و شیردهی، رژیم غذایی مخصوص بیمارانی که به مشکلات گوارشی، کبدی، کلیوی و حتی دیابت دچار هستند، نظارت بر رژیم غذایی ویژه ورزشکاران، کودکان و سالمندان اشاره کرد. همان طور که بیان کردیم، استپ وزن هنگامی به وجود می آید که با رعایت تمامی دستورالعمل های غذایی رژیم کاهش وزن، تغییری در سایز و یا وزن خود مشاهده نکرده اید. مکملها از کمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری میکنند و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش میدهند.

کتوز یک حالت متابولیک طبیعی است که زمانی رخ می دهد که بدن به جای کربوهیدرات، چربی را برای سوخت می سوزاند، مانند رژیم کتوژنیک. ایده ی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک می رود که در آن اجسام کتونی (مولکول های شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل می شوند. هدف اصلی این رژیم، تغییر منبع انرژی بدن از گلوکز (که از کربوهیدرات به دست میآید) به کتونها است. این فرآیند که کتوزیس Ketosis نام دارد باعث ایجاد استون در بدن میشود که بوی بد دهان را به دنبال دارد. همچنین باید در نظر داشته باشیم همان گونه که در اهمیت به سلامت جسم و بدن مان پیگیر و مسر هستیم، باید توجه بیشتر و ویژه تری را نیز به سلامت روح و روانمان داشته باشیم؛ اگر در اثر اتفاقات و موارد دیگر از لحاظ روحی دچار مشکلاتی مثل افسردگی یا خشم زیاد شدیم، باید بدانیم این مشکلات رابطه مستقیمی با سلامت جسم ما دارند و موجب آسیب رساندن به آن می شوند که در چنین مواردی مراجعه به یک روانشناس و روانپزشک خوب نیز توصیه می گردد.

شما می توانید با این ترکیب طلایی موجب افزایش سلامت جسم و روح خود شوید. ما انسان ها به دلیل اتفاقات روزمره، تنش ها و حوادث همواره نیاز به معالجه جسم و روح داریم و اگر مشکلی را به حال خودش بگذاریم و به آن رسیدگی نکنیم موجب بیشتر شدن آن مشکل و پیش آمدن اختلالات عمیق تر خواهد شد. چند سال پیش قانونی در کشور وضع شد که اگر محصولی جنبه تجاری پیدا کرد و در فرآیند تولید آن از مکانیزم دستکاری مصنوعی استفاده کردند، روی آن محصول قید شود.

در نبود این منبع راحت و آسون بدن مجبوره یک جایگزین پیدا کنه. آنالیز تندرستی بدن با دستگاه معتبر از نظر میزان ویتامینها، مواد معدنی و سموم و فلزات سنگین و … در رژیم کتو چه مواد غذایی باید مصرف کرد؟ کره را در تابه ذوب کنید و حرارت را با شدت متوسط نگه دارید. اگر شما جزو افراد فعال و پر جنب و جوشی هستید که در طول روز نیاز به سوزاندن انرژی زیادی دارید یا به ورزش های حرفه ای و بدنسازی روی آوردید، این نوع رژیم بیشتر به کارتان می آید. میخواستم بدونم اگر روز های تمرین(شنبه.یکشنبه.سه شنبه.چهارشنبه)۲۵۱۰ کالری بگیرم،روزهای استراحت(دوشنبه.پنجشنبه.جمعه)باید مقداری از این کالری رو کم کنم مثلا ۴۰۰یا ۵۰۰ کالری؟ بیش از ۲۰ مطالعه نشان می دهند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند و باعث تقویت سلامتی شود.

البته پایه همه مدلهای رژیم کتوژنیک، کاهش گلوکز (قند) و افزایش دریافت چربی است، ولی در بعضی از مدل های رژیم کتوژنیک مانند مدل دورهای، گاها دریافت کربوهیدرات را زیاد میکنند و همینطور که پیشتر اشاره شد این مدل از رژیم، بیشتر مورد علاقه ورزشکاران است. یکی از پیامدهای تغییرات وزنی ناشی از رژیم کتوژنیک، کاهش توده عضلانی بدن است، مخصوصا اگر حجم چربی مصرفی نسبت به پروتئینها بیشتر باشد. استرون و استرادیول دو نوع استروژن اصلی هستند که در بدن زنان یائسه تولید می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در ادامه با سایر عوارض ناشی از رژیم کتوژنیک که ممکن است در روزها و هفتههای اول شما را آزار بدهند، آشنا میشویم. یکی از پزشکان برتر در لیست بهترین دکتر لاغری در تهران، دکتر پیوند بابایی است. همچنین یکی از انواع رژیم کتوژنیک شامل دو روز رژیم غیر کتوژنیک و پنج روز رژیم کتوژنیک در طول یک هفته می باشد که برخی افراد ترجیح می دهند روز های آزاد رژیم را برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات و تولد ها نگه دارند.

از سوی دیگر، در صورت داشتن هر گونه عارضه کلیوی یا بیماری کلیوی کاملاً توسعه یافته، نباید رژیم کتوژنیک را بدون مشورت با نفرولوژیست خود دنبال کنید. دیدگاه غالب از دیرباز این بوده است که دریافت مقادیر بالای کالری ناشی از مصرف بیش از حد، مصرف انرژی کمتر، یا هر دو به چاقی مفرط و تظاهرات بعدی بیماریهای مزمن، از جمله سرطان، کمک میکند. همچنین شما باید در این رژیم، فیبر و پروتئین را افزایش دهید تا سیری طولانی مدت داشته باشید و از خوردن غذاهای بدون فایده خودداری کنید. سس رنچ خانگی: این سس در آشپزی کتوژنیک مخلوطی از سرشیر، سس مایونز، خامه ترش، پیاز و سیر است.این مواد را خوب باهم ترکیب کرده و در یخچال گذاشته تا آماده خوردن شود. ارزش غذایی هر دو قاشق غذاخوری یا ۳۰ میلی لیتر از این سس معادل ۴۱ کالری، ۳ گرم چربی، یک گرم پروتئین و یک گرم کربوهیدرات می باشد.

سس مایونز چاشنی عالی برای رژیم کتو است زیرا حاوی چربی بالا، پروتئین کم و کربوهیدرات صفر است. Senza یک برنامه عالی برای کسانی است که به دنبال رژیم کتو هستند. بیایید صادق باشیم، روغن طعم عالی دارد! نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صدها گونه نارگیل در سراسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد. باید 10 تا 35 درصد انرژی از پروتئین، 45 تا 65 درصد از کربوهیدرات، 20 تا 35 درصد از چربی، کمتر از 10 درصد از قندهای اضافه شده و کمتر از 10 درصد از چربی اشباع (میتوان آنها را در چربیهای حیوانی و برخی از چربیهای گیاهی جامد، به عنوان مثال روغن نخل یافت) تأمین بشه و به ازای هر 1000 کیلوکالری مصرفی، حداقل 14 گرم فیبر بخورید و مصرف آب را فراموش نکنید.

قبل از شروع هر رژیم غذایی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با شرایط بدنیتان رژیم مناسب را انتخاب کنید. اگر شما هم با چنین علائمی مواجه شدید، بهتر است که میزان مصرف آب ساده را افزایش دهید و کمی بیشتر در طول روز بخوابید تا خستگی و مشکلات گوارشی ناشی از رژیم کتوژنیک را کنترل کنید. در واقع این رژیم شامل ۷۵ درصد چرپی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روز های کتو، و ۲۵ درصد چرپی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روز های آزاد می باشد.

Post was generat᠎ed by GSA Conte᠎nt Generat​or Demov​ersion.

در واقع در این رژیم ۶۵ تا ۷۰ درصد چرپی، ۲۰ درصد پروتئین و ۱۰ تا ۲۵ درصد کربوهیدرات نیاز داریم، همچنین در این نوع رژیم ما این اجازه را داریم که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنیم تا بتونیم شدت وزنمان را افزایش دهیم. در واقع در این رژیم بدن ما به ۶۰ تا ۶۵ درصد چرپی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات احتیاج دارد. این رژیم با افزایش دسترسی متداوم و مستمر بدن به منابع چربی، به عنوان یک منبع انرژی می تواند موجب افزایش استقامت بدن شما شود. در این مقاله قصد دارید یاد بگیرید که آیا کتو برای کلیه شما مضر است یا خیر، در هنگام کتوز چه اتفاقی برای کلیه های شما می افتد و آیا کتو می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

آیا کتو می تواند باعث سنگ کلیه شود؟ اینها میتوانند تأثیرات جسمی و عاطفی ایجاد کنند و باعث شوند چیزهایی را که در آنجا نیستند احساس کنید، ببینید یا بشنوید. همچنین فرقی ندارد که اضافه وزن دارید و میخواهید لاغر شوید یا لاغر هستید و میخواهید چاق شوید؛ در هر صورت میتوانید به بهترین پزشک تغذیه مراجعه کنید. مطالعه ای که ۷۸۲۹۳ زن را برای چندین سال تحت نظر قرار داد نشان داد که عوامل تغذیه ای مختلف بر خطر سنگ کلیه تأثیر می گذارد، اما مصرف پروتئین حیوانی یکی از آنها نیست. سهراب یکی از عللی که باعث اقبال عمومی بالا نسبت به این نوع رژیم شده است را عدم وجود کالری شماری برشمرد که در آن اجباری نیست کالری مورد مصرف فرد دایما شمارش شود. تحقیقات تاکنون نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در کوتاه مدت تغییرات متابولیکی مفیدی مانند مقاومت به انسولین، فشار خون بالا، و کلسترول و تری گلیسیرید بالا همراه با کاهش وزن ایجاد می کند.

مطالعات نشان می دهد که این رژیم برای کاهش وزن طولانی مدت موثر و قابل اجرا می باشد. دکتر روشن ضمیر میگوید “ما فستینگ را بیشتر در شرایط بیمارستانی، در افرادی که میخواهیم هر چه سریعتر به فاز کتوز وارد شوند اجرا میکنیم. این ویزیتها و آزمایشها باید در سال اول، هر سه ماه یکبار، و در سالهای بعدی، هر شش ماه یکبار باشد. این اعداد مقدار حدودی کربوهیدرات در 100 گرم از هر کدام را نشان میدهد. هر فردی نمیتواند برنامه غذایی مناسبی برای خود بنویسد.

وقتی که فردی رژیم کتوژنیک را کنار میگذارد و بیشتر وزن اولیه خودش را دوباره بهدست میآورد، معمولا نسبت وزن و عضلاتش از حالت استاندارد و طبیعی خارج میشود. اما پزشکان و دانشمندان سراسر دنیا نسبت به این مسئله جبهه گیری کردند و این کار را یکی از بد ترین و خطرناک ترین ابداعات بشر عنوان کردند که در طول زمان باعث تهدید سلامتی انسان ها و بروز بیماری های مختلف در بدن شان می شود. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده باشد.

کتواسیدوز شدید یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به کما یا مرگ شود. تا بعد از گذشت این ساعات، نتیجه کار ناامید کننده به نظر نرسد. از دیگر مشکلاتی که برایتان پیش می آید تغییر حالات جسمانی تان است، وقتی شما چندین سال بدنتان را به حال خودش رها کرده اید و همه چیز را به خوردش می دهید، بدیهی است اگر روزی بخواهید تغییر رویه بدهید و با برنامه ریزی اصولی، جلو بروید، بدن و سیستم گوارش تان کمی متعجب و شوکه می شود، و ممکن اختلالاتی را مشاهده و حس کنید؛ ما در این مقاله پر تکرار ترین این رفتار ها را بررسی و ذکر می نمائیم تا شما بیشتر با ساز و کار این رژیم آشنا شوید.

با انجام این رژیم بدن به علت نداشتن کربوهیدرات برای سوخت و ساز سراغ چربی های انباشته شده می رود. اگرچه به خوبی ثابت شده است که چاقی به شدت با بروز سرطان و مرگومیر مرتبط است، اما مشخص نیست که آیا خود چاقی علت بروز سرطان است یا چاقی یک علامت (محصول جانبی) از اختلالات متابولیک زمینهای است و شرایطی ایجاد میکند که سرطان ایجاد شود. علاوه بر این، هنوز در مورد اینکه آیا افزایش مصرف پروتئین حیوانی یک عامل خطر برای سنگ کلیه است، بحث وجود دارد. اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالش برانگیز باشد، اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که میتوانید برای سهولت آن استفاده کنید. در این رژیم به دلیل استفاده مستمر و زیاد از چربی ها، کمتر احساس گرسنگی می کنید و این نکته یکی از مهم ترین نقاط قوت کتوژنیک می باشد، چرا که خیلی از افراد به خاطر اشتهای زیاد و کاذبی که دارند، خود را ملزم می دانند مدام غذا بخورند و همین امر باعث افزایش وزن و تداخل در تناسب اندام آن ها می شود.

توصیه ما و خیلی از مردم استفاده از این نوع رژیم می باشد، چون در کنار مصرف بیشتر پروتئین از چربی کمتری استفاده می کنند. روشهای کاهش وزن در گذشته شامل رژیمهایی با کالری روزانه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوکالری به همراه فعالیت بدنی منظم بوده است. یکی دیگر از مشکلات نا خوشایند این رژیم کاهش شدید وزن می باش که برخی افراد را نگران و مضطرب می کند، ولی همان گونه که در بالا گفتیم، این رژیم مختص دوره های درمانی کوتاه مدت می باشد و در بلند مدت حتی میتواند اثرات ضد و نا مطلوبی را به بدن وارد کند. سبزیجات پر از فیبر مواد مغذی فراوان، حجم غذای بالا و کالری نسبتاً کمی را فراهم میکنند. سنگ کلیه توده هایی از مواد معدنی و نمک هستند که در کلیه ها یافت می شوند.

᠎This content w as gen᠎erated  wi᠎th G᠎SA C​on tent Gen er at​or​ D᠎em​oversion !

علاوه بر افزایش مصرف الکترولیت، می توانید با محدود کردن غذاهای غنی از اگزالات و غذاهای پر سدیم، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید. دکتر کوروش صمدپور به شما در کاهش و تثبیت وزن با اصلاح الگوهای تغذیهای کمک میکنند. آیا میتوان به هر پزشک تغذیهای اعتماد کرد؟ با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. روغن حیوانی، کرهای است که هیچکدام از مواد حساسیتزای احتمالی لبنیات را در خود ندارد؛ به این ترتیب میتوانید برخی از مزایای لبنیات را بدون لاکتوز و پروتئینهای لبنی به دست آورید. به طور کلی مصرف لبنیات و خصوصا ماست میتواند از جهات مختلفی به بهبود شرایط زندگی افراد درگیر دیابت کمک کند. رژیمهای سرشار از چربی مانند رژیم کتوژنیک میتوانند سطح کلسترول خون را افزایش دهند و خصوصا در جهت افزایش سطح کلسترول بد خون یا LDL پیامدهای مخربی داشته باشند.

در سال ۲۰۱۷ سازمان پیشگیری از بیماریها (CDC) تخمین زد که ۴۰٪ از همه سرطانها به اضافه وزن و چاقی مربوط میشود. با خوردن لیمو محیط بدن قلیایی میشود و احتمال پسردار شدن زیاد می شود. در خلال برنامه در ماه رمضان، تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن باید در قالب سه وعده غذایی افطار، شام و سحر به بدن برسند. که توصیه ما عدم استفاده از این محصولات می باشد و تنها از مواد غذایی و خوراکی هایی مصرف کنید که بدانید کاملا طبیعی است و در اصطلاح به آم ارگانیک می گوئیم و توصیه ما استفاده از این محصولات است که هیچ ضرری ندارد و ساده تر در طبیعت تجزیه می شود. هر دو روش غذا خوردن می تواند به بهبود سلامت کمک کند، به خصوص اگر فردی قبلاً آشغال می خورد، هدف رژیم کتوژنیک بسیار عمیق تر است.

یکی دیگر از خصوصیات مهم این قهوه که آن را بسیار مفید میکند، عدم استفاده از شکر است. دکتر فرناز کیادربندسری یکی دیگر از پزشکان لیست بهترین دکتر لاغری در تهران است که کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هستند. دکتر مسعود خورشیدی یکی دیگر از بهتری پزشکان تغذیه است که رژیم غذایی و مشاوره کاهش وزن ارائه میدهد. دکتر رویا آحادی وند یکی دیگر از بهترینهای حوزه تغذیه هستند. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، به طور کلی مصرف خرما در رژیم کتوژنیک از سمت متخصصین تغذیه توصیه نمیشود. ارزش واقعی رژیم کتوفیت 60 روزه ، 990هزار تومن است که در حال حاضر با تخفیف، 790 هزار تومان تقدیم شما میشه. در حالی که شواهد علمی شواهد کمی از اثرات جانبی رژیم کتو بر سلامت کلیه نشان می دهد، افراد مبتلا به بیماری کلیوی نباید بدون مشورت با نفرولوژیست خود رژیم کتوژنیک را شروع کنند.

در شش سالی که از آخرین پخش برنامه MTV می گذرد، PopSugar در می ۲۰۱۸ گزارش داد که گوادانینو رژیم کتو را اتخاذ کرده و یک حساب کاربری اختصاصی در اینستاگرام راه اندازی کرده است که در آن @ketoguido نامیده می شود. هدف از رژیم کتو، وارد کردن و نگه داشتن بدن در حالتی متابولیک است که کتوزیس نامیده می شود. از اینرو، ممکن است بدن برای تجزیه چربیها و خارجسازی آنها از خودش بهطور ناخودآگاه با واکنشهایی مانند اسهال مواجه شود. رژیم اتکینز اولین بار در سال 1960 توسط دکتر اتکینز ارائه شد و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. در نتیجه، به نظر می رسد ارتباط کمی بین رژیم کتوژنیک و بیماری کلیوی وجود دارد. رژیمهای درمانی در بیماریهای مزمن همچون چربی خون، فشار خون، بیماریهای قلبی، کبد چرب و … رژیم کتوژنیک با تاثیرگذاری مستقیم بر روی عوامل خطرناکی مثل چرپی بدن، فشار و قند خون و…

این خوراکی با کمک به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه حملات در کودکان مبتلا به صرع شود. در میان روش های مختلف درمان چاقی مانند رژیم غذایی، فعالیت های بدنی و … تحقیقات محدود در مورد اثرات رژیم های غذایی مختلف بر بیماری کلیوی به دلیل ماهیت سخت توصیه های غذایی برای بیماران مبتلا به بیماری کلیوی است.

همیشه رژیم گرفتن، یکی از سخت ترین کارهای دنیا است، حال شاید با خودتان بگوئید چرا این حرف را می زنم؟ در نگاه اول ممکنه با مطالعه مطالب مربوط به رژیم کتوژنیک احساس کنید استفاده از این رژیم خیلی سخت و آزار دهندس. از طرفی بدن ما به اندازه ی نیازش انرژی از کربوهیدرات ها جذب میکنه و مقدار باقی مونده ( اضافه ) رو به صورت چربی در نواحی شکم و پهلو و … همواره چرپی های اضافه بدن ارتباط مستقیمی با دیابت نوع ۲ داشته است و یکی ازعوامل جلوگیری ازاین امر، کاهش چربی های اضافه بدن است که این مهم به لطف رژیم کتوژنیک قابل انجام است. یکی از فواید رژیم کتوژنیک کاهش قندخون برای افراد دیابتیهاست. اگر اضافه وزن دارید، مشکلات تیروئید دارید یا از مشکلات قند خون رنج می برید، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا کاهش وزن شروع شود.