پاسخ: زمانی که علم اشتباه می‌شود-تعریف نادرست، اجبار و نفوذ ناروا هنگام پرداخت پول به شرکت‌کنندگان در تحقیق


ویراستار عزیز

نوردینگ خاطرنشان می کند که نگرانی در مورد تأثیر ناروا در استخدام افراد آسیب پذیر برای شرکت در تحقیقات محدود به کشورهای کم درآمد نیست. در واقع، تا مبادا 6 مورد پژوهشی سالم قبلی در لندن را فراموش کنیم که در آزمایش فاز 1 یک آنتی بادی مونوکلونال تحقیقاتی به نام TGN1412 در سال 2006 تقریباً کشته شدند. (2)

اما پول تنها انگیزه‌ای نیست که نگرانی‌ها را در مورد استخدام تحقیقاتی ایجاد می‌کند. همچنین موضوع نابرابری پزشکی در سیستم های مراقبت بهداشتی مبتنی بر بازار – خصوصی سازی شده است. به عنوان مثال، ایالات متحده بیش از هر کشور ثروتمند غربی دیگری برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند. (3) با این حال، 30 میلیون نفر در ایالات متحده فاقد پوشش بیمه درمانی هستند و 100 میلیون نفر دیگر بدهی استرس زا مراقبت های بهداشتی را تجربه می کنند – منبع اصلی ورشکستگی در ایالات متحده است. (4) “شرکت در کارآزمایی‌های بالینی اغلب به عنوان راهی برای دریافت ویزیت‌های “رایگان” پزشکان، آزمایش‌های تشخیصی و داروها برای عموم مردم آمریکا عرضه می‌شود. (5) نابرابری پزشکی ناشی از مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر بازار که به دنبال بازدهی برای سرمایه‌گذاران است نیز باید در چارچوب نگرانی‌ها در مورد تأثیر ناروا در استخدام کارآزمایی بالینی قرار گیرد. مطمئناً یک میدان مین اخلاقی و سیاسی!

1. McKie R, Revill J. فاجعه پزشکی ترس را در مورد قوانین آزمایش مواد مخدر ایجاد می کند. هفته نامه گاردین، 24 مارس 2006: 13.
https://www.theguardian.com/society/2006/mar/19/health.medicineandhealth

2. فرم رضایت آزمایشی: http://www.circare.org/foia5/tgn1412_consentform.pdf
آخرین بازدید، 3 آوریل 2023

3. https://www.commonwealthfund.org/publications/fund-reports/2021/aug/mirr…

4. https://www.npr.org/sections/health-shots/2022/06/16/1104969627/medical-… 4.

5. فیشر جی. به زودی نزد پزشک نزدیک شما: نئولیبرالیسم پزشکی و آزمایشات بالینی دارویی: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/eutils/elink.fcgi?dbfrom=pubmed&retm…