پاسخ: خطرات ناشی از اتکای بیش از حد صنعت پلاسمای خون به پرداخت پول برای “اهدا”


توافق:
موافقم
بدن:

ویراستار عزیز

من می خواهم به نادرستی ها و ادعاهای نادرست در مورد اهدای پلاسما بپردازم. اتحادیه اروپا با اتکا به ایالات متحده تا 40 درصد از نیازهای پلاسمای انسانی ما با چالش بزرگی روبرو است. تنها چهار کشور از 27 کشور عضو آن اجازه جمع‌آوری پلاسمای صنعتی را می‌دهند و بین آنها 44 درصد از نیازهای پلاسمای اتحادیه اروپا را تامین می‌کنند. ما به سادگی پلاسمای کافی برای رفع نیاز روزافزون به درمان‌های مشتق از پلاسما نجات‌بخش (PDT) برای تقریباً 300000 بیمار اتحادیه اروپا با بیماری‌های مزمن و پیچیده که هیچ درمان جایگزینی برای آنها وجود ندارد، جمع‌آوری نمی‌کنیم. صنعت نقش حیاتی در حل این مشکل ایفا می کند – مسئولانه و ایمن.

اهدای پلاسما برای محافظت از اهداکنندگان و بیماران بسیار تنظیم شده است. Takeda و BioLife از تمام دستورالعمل های تعیین شده توسط مقامات بهداشتی محلی و ملی حمایت می کنند. معیارهای بهداشتی دقیقی برای اهداکنندگان وجود دارد، از جمله معیارهای انتخاب دقیق و محدودیت‌هایی که یک فرد می‌تواند به دفعات یا چه مقدار پلاسما اهدا کند.

BioLife و سایر شرکت‌های دارای گواهی از هر اهداکننده می‌خواهند یک سری آزمایشات پزشکی را که توسط متخصصان پزشکی انجام می‌شود، انجام دهند. اگر آزمایشات وضعیت سلامتی یا عوامل دیگری را که نیاز به تعویق دارد نشان دهد، از اهدای افراد منع می شود. برای اهداکنندگان جدید، یک پزشک گام به گام ارزیابی سلامت را انجام می دهد تا اطلاعات را قبل از اهدا تأیید کند.

دفعات اهدای پلاسما تنظیم و نظارت می شود. مقامات بهداشتی بر اساس داده های موجود و درک علمی فعلی، محدودیت های فراوانی را تعیین می کنند. کشورهای اتحادیه اروپا تعداد اهدا را تعیین می کنند. در اتریش مقررات فعلی اجازه می دهد 50 بار در سال و حداکثر دو بار در هفته. در BioLife، اهدای متقاطع بین مراکز مختلف پلاسما از طریق سیستم اطلاعات اهداکنندگان BioLife، در طول غربالگری، از طریق بحث کلامی و معاینه بصری بازوی اهداکننده توسط یک متخصص پزشکی بررسی می‌شود.

تأسیسات اهدای پلاسما اتریش حداقل هر دو سال یک بار توسط BASG/AGES، از جمله مرکز BioLife در Kirchengasse، بازرسی می شود. در حالی که به ندرت، عوارض جانبی اهداکننده (DAEs) در عرض 24 ساعت گزارش می‌شود و گزارش مراقبت هموگیلانس ماهانه به BASG/AGES انجام می‌شود. گزارش‌های سالیانه AGES نشان می‌دهد که هیچ DAE بیشتری از اهدای پلاسما در مقایسه با اهدای خون در اتریش وجود ندارد.

غرامت اهداکنندگان در اتریش به شدت تنظیم شده است. اهدای پلاسما تا چهار برابر بیشتر از اهدای خون کامل طول می کشد و امکانات کمتری برای جمع آوری پلاسما وجود دارد. با توجه به اصل کمک‌های داوطلبانه بدون پرداخت هزینه‌ها و ناراحتی‌ها، کمک‌کنندگان به‌طور متوسط ​​جبران می‌شوند. ما قویاً معتقدیم که غرامت اهداکنندگان یک جزء مهم در حفظ اهدای پلاسما برای حذف عوامل بازدارنده برای اهدا و پاسخگویی به تقاضای فزاینده PDT است. در واقع، آژانس دارویی اروپا به این نتیجه رسید که صرف نظر از نحوه پرداخت غرامت اهداکنندگان، ایمنی PDT ها تحت تأثیر قرار نمی گیرد. استانداردهای نظارتی و صنعتی به خوبی تثبیت شده برای ایمنی و کیفیت، غرامت اهداکنندگان (پولی و غیر پولی) را تضمین می کند و افزایش در نتیجه حجم کل پلاسما، خطرات را برای اهداکنندگان یا بیماران افزایش نداده است. حجم اهدای خون عمومی در کشورهایی که امکان اهدای پلاسما جبرانی وجود دارد، افزایش یافته است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که غرامت پولی اهدای خون غیرقابل جبران را از بین نمی‌برد. ابتکارات آگاهی بخش خصوصی برای اهدای پلاسمای جبرانی باعث افزایش اهدای خون مجاور شده است.

نادیده گرفتن راه حل های ایمن و اثبات شده برای آسیب پذیری های اکوسیستم پلاسمای اتحادیه اروپا غیراخلاقی است. با افزایش تقاضای بیماران سالانه، حجم پلاسمای اهدایی در سطح جهان کاهش می یابد – در اروپا پنج میلیون لیتر. افزایش حجم ناشی از اهداکنندگان غرامت می‌تواند به رفع این کمبود کمک کند، دسترسی به PDT در سطح جهانی را بهبود بخشد، و جان بیمارانی را که برای زنده ماندن به PDT وابسته است، نجات دهد.

منابع
دفتر تحقیقات بازار (MRB) – 2021
کتاب سفید Vintura: ملاحظات اقتصادی و ارزشی کلیدی برای محصولات دارویی مشتق شده از پلاسما (PDMPs) در اروپا. https://bit.ly/VINTURA
https://www.pptaglobal.org/images/PPTA_Position_paper_on_the_EU_BTC-20Ma…
صلیب سرخ آلمان، راهنمای خون EDQM، NHS انگلستان
https://www.basg.gv.at/fileadmin/redakteure/04_Marktbeobachtung/H%C3%A4m…
اقتصاد کپنهاگ، تأثیر درمان های مشتق از پلاسما در اروپا، 2021، ص. 64، 65
Ventura، ملاحظات کلیدی اقتصادی و ارزشی برای محصولات دارویی مشتق شده از پلاسما (PDMDs) در اروپا، ص.58، 59
Grabowski HG، Manning RL: تجزیه و تحلیل اقتصادی پیشنهادات سیاست جهانی برای منع پرداخت غرامت به اهداکنندگان پلاسمای خون. اتوبوس Int J Econ، 2016; 23 (2); 149-166
پیتر جاورسکی، معرفی پلاسمای پولی در کانادا و ایالات متحده اهدای خون بدون پرداخت را کاهش نداده است، 2020 https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3653432
اقتصاد کپنهاگ، تاثیر درمان های مشتق از پلاسما در اروپا، 2021، ص.64
Ventura، ملاحظات کلیدی اقتصادی و ارزشی برای محصولات دارویی مشتق شده از پلاسما (PDMDs) در اروپا، P.60

بدون علایق رقیب:
بدون منافع رقابتی
علایق رقیب زیر:
هر دو نویسنده کارمندان تاکدا داروسازی هستند
تاریخ انتشار الکترونیکی:
پنجشنبه 23 فوریه 2023 – 13:44
موضوع نظر Highwire:
خطرات ناشی از اتکای بیش از حد صنعت پلاسمای خون به “اهدا” پولی
وضعیت گردش کار:
منتشر شد
عنوان کامل:

پاسخ: خطرات ناشی از اتکای بیش از حد صنعت پلاسمای خون به پرداخت پول برای “اهدا”

پاسخ نظر Highwire به:
خطرات ناشی از اتکای بیش از حد صنعت پلاسمای خون به “اهدا” پولی
اگر می خواهید نامه شما به صورت ناشناس نمایش داده شود، این کادر را علامت بزنید::
نام خانوادگی:
زمین شکسته
نام و حرف اول وسط:
ولفهارد
پست الکترونیک:
wolfhard.erdlenbruch@takeda.com
نشانی:
Thurgauer Str. 130, 8152 Glattpark-Opfikon
اشتغال:
پزشک، متخصص انتقال خون و هموستازولوژی دارای گواهی هیئت مدیره، سرپرست درمان های مشتق از پلاسمای پزشکی جهانی Takeda
سایر نویسندگان:
کریستین شر
وابستگی:
تاکدا داروسازی بین المللی
BMJ: اطلاعات اضافی مقاله:
پاسخ سریع