مراقب باشید: 10 چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم اشتباهات

اگر خواستید رژیم کتوژنیک بگیرید و سریعا وزن کم کنید، حتما باید زیر نظر یک پزشک تغذیه و متخصص، این کار را انجام دهید تا با 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 مشکلی مواجه نشوید. گرچه این رژیم برای افراد سالم بیخطر است، ممکن است برخی عوارض جانبی اولیه تا سازگاری بدن وجود داشته باشد. در حالی که مطالعات کمی انجام شده است، رژیم کتو برخی از خطرات احتمالی را برای افراد مبتلا به سرطان ایجاد میکند. در حالی که مطالعات حیوانی مفید است، وضعیت در انسان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، نان کتو علاوه بر اینکه برای رژیم لاغری مناسب است، غنی از مواد مفید و مغذی نیز می باشد. علاوه بر این، مصرف هفتهای یکبار از انواع غذاهای دریایی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای مزمن خواهد بود. اکثر بیماریهای مزمن نظیر دیابت، افزایش فشار خون و بیماری های قلبی، بطور وسیعی به چاقی مرتبط هستند که این اخیرنیز، محصول شیوه زندگی نا سالم وعادتهای غلط تغذیه ایی می باشد. در این مدت، بیماری او پیشرفت بیشتری نشان نداد. مرحله سوم: در نبود گلوکز بدن شروع به سوخت چربی و تولید کتون می کند. ​This has be en gener​ated ᠎wi th G​SA C on᠎tent Generat᠎or  DEMO.

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک

این مسئله واضح است، زمانی که شما از چربی ها بیش از کربوهیدرات ها استفاده کنید بدنتان برای سوخت و ساز به ناچار از چربی ها استفاده خواهد کرد. تا زمانی که این منبع انرژی راحت و آسون در اختیارش باشه، طبیعیه که سراغ استفاده و شکوندن چربی ها برای تامین انرژی نمیره. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند معمولاً فقط 20 تا 50 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز مصرف میکنند. اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم خطری ندارد، باز هم ممکن است تا زمان عادت کردن بدن شما به این رژیم، دچار مشکلاتی شوید که اغلب به آن، آنفلوآنزای کتو گفته می شود و معمولاً طی چند روز تمام می شود. هنگامی که افراد رژیم کتو را شروع میکنند، معمولاً علائمی دارند که “آنفولانزای کتو” نامیده میشود. در مطالعهای بر روی 81 نفر، محققان فوایدی مانند کاهش توده چربی در افراد مبتلا به سرطان رکتوم یا سینه و حفظ توده عضلانی اسکلتی را مشاهده کردند. یک مطالعه در سال 2018 در مورد اثرات کتو بر روی زنان مبتلا به سرطان تخمدان یا رحم، در درجه اول ایمنی را بررسی کرد، اما از جهات دیگر دلگرم کننده بود. پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 12 هفته به طور قابل توجهی عملکرد فیزیکی زنان مبتلا به سرطان تخمدان یا آندومتر را افزایش داد.

لیست غذای کتوژنیک

یک مطالعه به طور خاص مردان جوان سالم را به سه گروه جداگانه تقسیم کرد که هر کدام مقادیر متفاوتی کربوهیدرات و پروتئین مصرف کردند. در مطالعه دیگری، 3 نفر از هر 5 نفر مبتلا به گلیوم پس از اتخاذ رژیم کتوژنیک همراه با پرتودرمانی یا شیمی درمانی، بهبودی کامل را تجربه کردند. همین امر در مورد اتخاذ رژیم کتو نیز صادق است. در جدول 1-1رتبه بندی کتو را در رژیم های غذایی متعدد مشاهده خواهید کرد. این واقعیت که ملانوم مثبت BRAF V600E در مطالعه موش، رشد قابل توجهی در رژیم کتو نشان داد. یک مطالعه که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، رشد قابل توجه ملانوم BRAF مثبت را در موشهای تحت رژیم کتو نشان داد. با این حال، در یک کارآزمایی کوچک با تنها چند انسان که ملانوم BRAF مثبت داشتند، به نظر میرسد که یکی از آنها از رژیم کتو سود میبرد. یکی از نگرانیهای مهم محدود کردن غذاهایی مانند میوهها است. رژیم غذایی سرشار از میوهها و سبزیجات و گوشتهای فرآوریشده با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطانها مرتبط است. از آنجایی که رژیم کتوژنیک میوهها و حبوبات را محدود میکند، ممکن است مصرف فیبر را نیز کاهش دهد. دستورالعملهای فعلی USDA مصرف روزانه 23 تا 33 گرم فیبر را توصیه میکند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

کتوژنیک به چه معناست پس از سالها و سالها از این چرخه، بدن باید انسولین بیشتری تولید کند تا به همان نتایج برسد. این بدان معناست که انسولین باعث میشود سلولها، از جمله سلولهای سرطانی، در صورت وجود رشد کنند. به طور کلی، رژیم کتوژنیک 70 درصد کالری را به صورت چربی، با 20 درصد کالری از پروتئین و 10 درصد کالری از کربوهیدراتها تامین میکند. این نگرانی را ایجاد میکند که کتو ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد نه تنها بر انواع مختلف سرطان، بلکه تغییرات مولکولی خاصی که باعث رشد تومور میشود. تا همین اواخر، بیشتر این مطالعات بر روی حیوانات انجام میشد. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. اگرچه به نظر نمیرسید که پروبیوتیکها کمک کننده باشند، اما یک رژیم غذایی با فیبر بالا کمک کننده بود.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

یک مطالعه قدیمی در مؤسسه Annals of Internal Medicine Trusted Source شرکت کنندگان را به گروه رژیم کتو و گروه رژیم کم چرب تقسیم کرد. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه به جای آن رژیم غذایی انجمن سرطان آمریکا (ACS) با فیبر بالا و کم چربی را دنبال کردند. فیبر را میتوان به عنوان یک “پری بیوتیک” یا غذایی که باکتریهای روده را تغذیه میکند در نظر گرفت. فیبر همچنین به حفظ عملکرد روده کمک میکند. علاوه بر اینها، ورزش کردن با تقویت انقباض عضلات در روده شما یبوست را برطرف میکند. علاوه بر این، مطالعات نشان داد که رژیم کتوژنیک بیخطر است و ممکن است به افزایش اثرات درمانهای سنتی سرطان کمک کند. همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از این رژیم توانستند به میزان 95 درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. این تأثیر تا حدی به این واقعیت نسبت داده میشود که رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش میدهد. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار می باشد تا زمانی که شما به وزن ایده ال و پایدار برسید. زمانی که بی کربنات مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده و یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

چندین نفر از مطالعه خارج شدند زیرا از رژیم غذایی لذت نمیبردند یا به دلایل شخصی. با این حال، 10 هفته پس از بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، او افزایش قابل توجهی در رشد تومور را تجربه کرد. رژیم کتو سخت است و دریافت تمام مواد مغذی مهم مورد نیاز در یک رژیم غذایی سالم میتواند سخت باشد. تقریباً تمام تحقیقات بعدی به این نتیجه رسیدهاند که رژیم کتوژنیک منجر به کاهش سطح گلوکز میشود. عضلاتتان بعد از ۱۰ ثانیه برای اینکه به کمک شما بیاید نیاز به گلوکز (شکر) برای تأمین انرژی خواهد داشت. بسیاری از این علائم بعد از ینکه با کتو سازگار شوید ناپدید می شوند. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید. با این حال، دو شرکتکننده دیگر پس از توقف رژیم کتوژنیک، پیشرفت بیماری را تجربه کردند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که با یک رژیم غذایی کم کالری محدود شده اند، وزن کم کردند.

برای اولین بار که شنیدم کتو روی کالری شماری و محدود کردن حجم غذا تمرکز نداره تعجب کردم. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. این موضوع، یکی از مهم ترین مواردی است که در فروش محصولات کتویی در نظر گرفته خواهد شد و موجب می شود تا روند کاهش وزن به طور کاملا طبیعی پیش برود. بنابراین، تغذیه سالم و استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای حفظ جوانی و درخشندگی پوست ضروری است. از آنجایی که محصولات لبنی در برخی از رژیم های کتو محدود میشوند، کمبود ویتامین D نیز ممکن است نگران کننده باشد. از آنجایی که حفظ رژیم غذایی سخت است و تحقیقات نسبتاً جدید است، همه اثرات بالقوه طولانی مدت ناشناخته هستند. این رژیم یک رژیم عمومی است که همه میتوانند از آن استفاده کنند اما استفاده از رژیمهای عمومی نیز نیاز به نظر متخصص دارد و باید بر طبق خصوصیات جسمانی هر فرد اجرا شود. اطلاعات کمتری در مورد اینکه چگونه غذاها و رژیمهای غذایی خاص بر سرطان موجود تأثیر میگذارد، شناخته شده است.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

ضمن اینکه بهتر است، دمای سفیده ها، در حدود دمای اتاق باشد. رژیم کتوژنیک نیز میانگین زمان بقا را 56.7 درصد (معادل حدود 17 روز) افزایش داد. افزایش سطح انسولین در بدن منجر به التهاب و قرمزی پوست و سایر بیماریهای پوستی مانند اگزما، روزاسه و پسوریازیس میشود. این فرآیند به این معنی است که بدن شما نیاز به انسولین کمتری داشته و انسولین کمتری نیز تولید می کند. آیا رژیم کتوژنیک می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند؟ آیا با رژیم کتوژنیک کلسترول بالا میرود؟ آیا میتوانم یک روز در ماه هر غذایی مصرف کنم؟ در لیست زیر برای شما یک برنامه چیده ایم که چه مقدار باید کربو و چربی و پروتئین مصرف کنید. ممکن است بدین دلیل باشد که کتون ها اثر ” پروتئینی ” دارند و بنابراین مصرف پروتئین به مقدار زیاد لازم نیست. به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه در این رژِیم به دلیل این که بدن وارد فاز کتوزیس می شود، روزهای اول فرد یک کاهش وزن زیادی را تجربه می کند که دلیل آن از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن است.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست

به همین دلیل کلسیم از طریق ادرار دفع می شود. دقیقا به همین دلیل هست که این رژیم خیلی سریع و با قدرت بی نظیری باعث لاغری و کاهش سایز میشه. هنگامی که با سرطان کنار میآیید، یا اگر دارای یک اختلال ارثی در متابولیسم چربی هستید، ممکن است بدن افرادی که سرطان ندارند، عملکرد مشابهی نداشته باشد. پس از جراحی، او یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری دریافت کرد. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. با هر رویکردی به سرطان، مزایای بالقوه باید در مقابل خطرات سنجیده شود. همچنین شواهد خوبی برای فواید بالقوه کتو در سایر سرطانها از جمله سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس وجود دارد. فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد. بسیاری از درمانهای سرطان برای هدف قراردادن تفاوتهای بیولوژیکی بین سلولهای سرطانی و سلولهای طبیعی طراحی شدهاند.