مراقب باشید: 10 رژیم های کتوژنیک اشتباهات

رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 انسولین شوند. رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد : این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. وی همچنین معتقد است: حفظ باید و نبایدهای این رژیم حتی زمانی که با دوستان برای غذا خوردن بیرون میروید دست و پا گیر و سخت است. زمانی حالت کتوزیس در بدن پیش میآید که شما مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و همچنین عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. دلیلش هم کاملا مشخص است، اگر بدن مقدار زیادی پروتئین دریافت کند آن را به گلوکز تبدیل کند و در نهایت ممکن است بدن دیرتر وارد وضعیت کتوزیس شود. نتیجه سه مشکل اولاً، برخلاف گلوکز که در سراسر بدن متابولیزه میشود، فروکتوز تولید شده از تجزیه ساکاروز تقریباً منحصراً در کبد متابولیزه میشود، جایی که بیشتر آن به چربی تبدیل میشود. کروکومین ماده ای فعال در زردچوبه است که در غلظتهای بالا میتواند در درمان سرطان پستان مفید باشد.در مورد استفاده از آن و برای پیشگیری از سرطان لطفا مصاحبه ی دکتر ویلیام لاوالی را ببینید. بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک مادهای قرار دهید.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان این راه ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، چربی بیشتری بسوزاند. از ژنستروژن اجتناب کنید ،مواد شیمیایی مصنوعی است که به تقلید از استروژن طبیعی ساخته شده.آن ها با طیف وسیعی از اثرات سلامت انسان مرتبط هستند.از جمله کاهش اسپرم در مردان و خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. در ادامه این مقاله دو بخش، فیتامین، شیوهنامه و راهنمای کاملی در مورد رژیم و ورزش کتوژنیک را در اختیارتان قرار خواهد داد. رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. برای اینکه بدانیم رژیم کتوژنیک خطرناک است یا خیر، ابتدا باید با طرز کار این رژیم غذایی آشنا شوید. رژیم کتوژنیک که خیلی ها آن را با نام رژیم کیتو یا کتون زا می شناسند امروزه مورد استقبال و توجه خیلی از افراد درسرتاسرجهان برای کاهش وزن و یا حتی بهبود برخی بیماری ها قرار گرفته است.

در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود

سلامت شما کمک کند. بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. رژیم کتوژنیک چرخشی : این رژیم شامل دورههایی از مصرف کم و زیاد کربوهیدراتها است. البته مهم است که حتما دراین مورد با دکتر خود مشورت کنید. البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. البته این رژیم سطوح مختلفی دارد که میزان کربوهیدرات در هرکدام متغیر است. مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است. بعد از گذشت دو هفته از رژیم کتوژنیک معمولا افراد دیگه میل و رغبتی نسبت به استفاده از مواد قندی ندارن.

Po st has ​been c reated  wi th GSA Conte nt Generator D em​over sion!

هرچند، این تفاوت در کاهش وزن موقتی به نظر میرسد و با گذشت زمان از بین میرود. قدرت، ۷ روز پس از قاعدگی و همزمان با مرحله فولیکولی اندازهگیری شد. اگر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکنید سبب گسترش انواع بیماری ها در بدن خود خواهید شد . پس از یائسگی، تخمدانها دیگر هورمونی تولید نمیکنند؛ پس استروژن از بافت چربی بهوجود میآید. خیار یکی دیگر از سبزیجات سالاد محبوب است. رژیم های کتوژنیک ممکن است علاوه بر صرع، به بهبود دیگر اختلالات سیستم عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و… مصرف کربوهیدرات شما در این رژیم به روزانه کمتر از ۵۰ گرم میرسد. مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید. اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. دلیل محکمی برای کمک به بهبود این بیماری ها، توسط این رژیم وجود ندارد اما ممکن است کتون هایی که بر اثر تجزیه چربی برای تولید انرژی تولید شده اند، از سلول های مغز در برابر آسیب محافظت کنند.

با این حال، احتمال بسیاری از سرطان­ها، از جمله سرطان سینه، با افزایش سن افزایش می ­یابد. رژیم کتوژنیک درواقع برای درمان بیماریهای عصبی همچون اپیلپسی ابداع شد، اما امروزه تحقیقات ثابت کردهاند که این رژیم فواید بسیاری همچون کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح کلسترول خون را برای بدن به همراه داشته و در جلوگیری از بیماری هایی همچون بیماریهای قلبی، آلزایمر، پارکینسون، سندروم تخمدان پلیکیستیک و آسیب های مغزی موثر واقع میشود. آیا استفاده از رژیم کتوژنیک برای همه مناسب است؟ اینکه آیا آنها ممکن است در انسان هم همین تأثیر را داشته باشند ناشناخته باقی مانده است. اگر در طول روز طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود عناصری از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای گروه B و ویتامین C قرار بگیرید. با وجود اینکه رژیم غذایی کتوژنیکژنیک فواید اثبات شده زیادی دارد اما هنوز هم بحث برانگیز است. رژیم های غذایی بدون قند: این مواد غالباً حاوی الکل های قندی هستند که در برخی موارد می توانند در سطح کتون تأثیر بگذارند. در نتیجه نرسیدن کربوهیدرات از طریق رژیم غذایی، بدن شروع به مصرف چربی ها می کند و در نتیجه ترکیبات کتونی در بدن ساخته می شود و میزان آنها در خون افزایش می یابد.

کتاب رژیم کتوژنیک Pdf

دنبال کردن رژیم کتوژنیک یکی از موثرترین راهها ست تا بدن وارد وضعیت کتوزیس شود. زنها در طول دورهی شیردهی به نوزادشان وارد سیکل قاعدگی نمیشوند. خوشبختانه رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها بدن را وارد فاز کتوز و چربی سوزی می کند بلکه در طول این رژیم اصلا قرار نیست برای ساعت های طولانی گرسنه بمانید. کاهش این هورمون میتواند از تولید کلسترول دربدن جلوگیری کند. از آنجایی که کربوهیدرات بدن کاهش می یابد نیاز روزانه به فیبر مختل می شود. این امر برای افرادی که بهر علت نیاز به یک کاهش وزن سریع دارند کمک کننده است. با این حال کاهش وزن به تنهایی ممکن است کلید حل این مشکل نباشد. اگر تشخیص می دهید – از طریق یک کالری شمار – که در حال حاضر روزانه بیش از 30 گرم کربوهیدرات مصرف می کنید، به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف کربوهیدرات خود باشید. پس برای اینکه وضعیت کتوزیس را داشته باشید چه باید کنیم؟ همانند سایر رژیمهای غذایی، باید پایبندی خود را به این رژیم حفظ کرده و به دنبال نتایج در درازمدت باشید. چون هر وعده غذا، دارای مقدار معین قند، چربی و پروتئین است و باید با فواصل معین مصرف شوند تا در بدن ایجاد کتون کنند.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

همچنین در این

رژیم باید مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. زنانی که تنها در یک پستان سرطان تشخیص داده شده اند ممکن است ترجیح دهند برای جلوگیری از دومین مورد سرطان سینه، سینه سالم دیگر را نیز خارج کنند. این رژیم همچنین شامل لبنیات کمچرب یا بدون چربی، مرغ و ماهی، حبوبات و آجیلهای خام است. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. معمولاً نسبتها شامل ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات میشود. این کار را به آرامی انجام دهید و هر روز، شاید هم هر هفته، تنها یک کربوهیدرات را با جانشین کامل آن جایگزین نمایید. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند. در حالی که شرایط متعدد میتواند به آکنه منجر شود، رژیم غذایی شما عامل مهمی برای کنترل آن است. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه بسیار خوبی هستند؛ مانند: املت یا تخم مرغ و بیکن. مواد معدنی: در شروع رژیم کتوژنیک، تعادل آب و مواد معدنی در بدن بهم میریزد، پس مصرف نمک و مواد معدنی میتواند کمک خوبی باشد.

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

حال، می توانید به کمک چاقوی اره ای، نان خود را برش دهید. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود. یکی از ویژگی های بیماری

پارکینسون تجمع غیر طبیعی پروتئینی است که با نام آلفا سینوکلئین شناخته می شود. سیب زمینی هندی و سیب زمینی سفید کربوهیدرات بسیار بیشتری دارند، مثلاً در هر نیمی از سیب زمینی پخته شده، حدود 13 تا 25 گرم. این نوع رژیم باعث میشود شما روزانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. مقدار سطح انسولین بدن با رشد سلول های سرطان رابطه متقابل دارد. مقدار زیاد کتون در خون شما برای افراد دیابتی «مخصوصا نوع ۱» میتواند مشکل ساز باشد. این به طور طبیعی زمانی اتفاق می افتد که شما شروع به خوردن غذاهای مناسب و ورزش کنید.این مهم است که چربی اضافه ی بدن را از بین ببریم زیرا چربی دارای استروژن است که میتواند سرطان پستان را تحریک کند.بهبود حساسیت گیرنده انسولین یا لپتین بهترین روش برای این کار است که با اجتناب از خوردن شکر و قند و حاصل اطمینان از اینکه شما به طور منظم ورزش میکنید و اصول اندام پیک را انجام میدهید به دست می آید.

مطلب پیشنهادی : رژیم لاغری آمریکایی چگونه است؟ ۳.افزایش توانایی بدنی: در این رژیم لاغری بدن ازچربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی و سوخت استفاده می کند به همین دلیل فرد می تواند برای مدت طولانی تری بدون احساس گرسنگی به فعالیت های خود بپردازد. روزهداری (یا اجتناب از غذاخوردن) به صورت متناوب و مستمر هم میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوزیس شوید. تا پیش از یائسگی، این تخمدانهای شما هستند که استروژن تولید میکنند. بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکنند. پس از نتایج رادیولوژی، در صورت لزوم، بیمار به معاینات بیشتر هدایت میشود و در صورت عدم نیاز به معاینه بیشتر، درمان لازم ترتیب داده میشود. مقادیر بالای هورمون انسولین میتواند دلیل ایجاد آن شود که با رژیم های کتوژنیک در کنار ورزش و کاهش وزن، میتوان به درمان آن کمک کرد. درمانهای رایج پزشکی در درمان بسیاری از انواع رایج سرطان بسیار موثر هستند.