مراقب باشید: 10 کاهش وزن در رژیم کتوژنیک اشتباهات

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ ماست یونانی به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و از دسته غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشدکه می توانید آن را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک میان وعده غذایی عالی در رژیم کتوژنیک 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 خود داشته باشید.

این افزایش مصرف فیبر به حمایت از رشد و نمو جنین (به ویژه مغز او) کمک می کند ، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به اندازه کافی فراهم می کند و می تواند به بهبود هضم مادر کمک کند. کافئین: کافئین میتواند در افزایش سطح انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. کافئین: کافئین برای افزایش سطح انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید است. این نوشیدنی ها، حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهند و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کنند. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). این رژیم ممکن است برای ورزشکاران یا افرادی که به دنبال عضله سازی در اندازه بزرگ هستند، چندان مفید نباشد. پس با توجه به میزان وزن آب بدن هر فرد، اندازه کاهش وزن افراد در دوران رژیم کتو هم ممکن است متفاوت باشد.

در نتیجه نیاز فرد به تمام انواع مواد مغذی تامین نمی شود.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک برای این منظور میتوانید روزانه پنج یا ده درصد به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود اضافه کرده و به همان میزان از مصرف چربیها بکاهید. بیماران پس از شروع درمان باید ماهانه تا ۳ ماه و سپس هر 3 تا 6 ماه ویزیت شوند. به یاد داشته باشید پس از مدت طولانی قصد دارید تا کربوهیدراتها را به رژیم غذاییتان بیافزایید. از آنجاییکه رژیم غذایی کتوژنیک کمکربوهیدرات است، نیاز به فیبر روزانه فرد تامین نمیشود. در نتیجه نیاز فرد به تمام انواع مواد مغذی تامین نمی شود. گرچه این روش برای افراد چاق مفید است ولی به صورت بالقوه ميتواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. نتایج مطالعه قبلی نشان داد که رژیم کتو منجر به کاهش وزن بیشتر و سطح کلسترول سالمتر در افراد چاق پس از 6 ماه میشود. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. به همین دلیل زمانیکه در رژیم کتو گلیکوژن مصرف می شود این آب از طریق ادرار یا تعریق بدن دفع میشود. رژیم کیتو به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرینات شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند.

رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. اینکار باعث میشود تا راحت تر بر رژیم خود وفادار باقی مانید. هنگامی که وقت کافی ندارید، میتوانید به دنبال غذاهای منجمد (مبتنی بر رژیم کتو) باشید. بر اساس گزارشهای برخی از افراد در زمینه برنامه غذایی، این عوارض (جانبی) معمولا پس از چند روز به پایان میرسد. برخی چاشنیها و سسها: مواردی که حاوی قند و چربیهای غیرسالم هستند. یک مطالعه دیگر بر سیزده فرد بزرگسال مشخص کرد که آنهایی که از رژیم کتو به مدت هشت هفته پیروی کردند، پنج برابر بیش از افرادی که رژیم کم چربی را دنبال کردند، چربی بدنشان را از دست دادند. در رستورانهای مکزیکی، به سادگی میتوانید از غذاهایی درست شده با گوشت، پنیر اضافه، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت کافی برید. ارتباط رژیم کتوژنیک و پوست هنوز بهطور کامل به اثبات نرسیده است اما ممکن است به دلیل چرب شدن پوست صورت باعث درخشندگی و جوان دیده شدن آن شود. به همین دلیل بسیاری تصمیم می گیرند رژیم را بعد از مدت کوتاهی رها کنند. این رژیم به نابود کردن چربی کمک می کند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

همچنین پروتیین در این رژیم به میزان متوسط مصرف میشود و به این ترتیب روند لاغری و کاهش چربی د ر فرد صورت میپذیرد. به این ترتیب افراد متوجه کاهش وزن شده و لاغر میشوند. به این ترتیب در اوایل رژیم، میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بستگی به میزان آب دفع شده در بدن شما دارد. گفته میشود با پیروی از این رژیم، رشد تومورها با سرعت کمتری انجام میگیرد. آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است. اگر تصمیم گرفته اید که کتو برای اهداف سلامتی شما مناسب است و می خواهید میوه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، میوه هایی را انتخاب کنید که کمترین میزان کربوهیدرات خالص را دارند، یعنی مقدار کل کربوهیدرات موجود در یک میوه منهای فیبر آن. آیا رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول می شود؟

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت

پروتئین وی: نصف پیمانه پروتئین وی در شیک یا ماست سبب افزایش پروتئین مصرفی روزانهتان میشود. این بیماری، یک شرایط خطرناکی است که سبب بالا رفتن اسیدیته خون میشود. همانطور که پیشتر بارها به آن اشاره کردیم، با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی، وارد حالت کتوزیس میشوید. برای تغییر وضعیت به سمت کتون زدگی، وعدهها اصلی و میان وعدهها باید بر محور چربیهایی چون روغنها، آووکادو و کره و بیکن و استیک باشد و کربوهیدراتها به حداقل ممکن محدود شوند یعنی تقریبا چیزی معادل مقدار کربوهیدراتی که از یک یا دو سیب در روز دریافت میکنید. با یک بررسی کلی از سیزده مطالعه معتبر درباره مصرف بسیار کم کربوهیدرات مشخص شد که رژیم کتو در بازه زمانی طولانی، از رژیم غذایی مبنی بر دریافت چربی کمتر، کمی بهتر و کارامدتر است. در ادامه قصد داریم تا برخی از شایعترین پرسشها درباره این رژیم غذایی را پاسخ دهیم. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود.

پرسش 8. شنیدهام که حالت کتوزیس بسیار خطرناک است.

کتواسیدوز بسیار خطرناک است ولی حالت کتوزیس در افراد سالم، بسیار خوب است. آیا این گفته که کتوز بسیار خطرناک است درست است؟ پرسش 8. شنیدهام که حالت کتوزیس بسیار خطرناک است. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. چاقی و اضافه وزن مشکل بسیاری از جوامع امروزی می باشد و همواره افراد به دنبال راحت ترین روش برای رسیدن به وزن ایده آل خود می باشند. اینجا فهرستی از غذاهایی برای کسانی که قصد گرفتن رژیم کتوژنیک دارند، معرفی می نماییم که باید مصرف آن ها را کاهش داده یا از برنامه ی غذایی خود حذف کنند. بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. توجه کنید که در این مرحله هنوز پنیر انسجام دارد و به همین دلیل نیازی نیست که مواد را به هم بزنید. رژیم کتو چربی بالا با کربوهیدرات بسیار کم است و به همین دلیل میتواند به کاهش چربیها خصوصا در نواحی شکم کمک کند. هنگام رفتن به یک گردهمایی اجتماعی، بازدید اعضای خانواده یا دوستان، میتوانید غذای خود را با خود ببرید. Th is a᠎rticle h as  been written wi​th t he  help of G᠎SA C᠎onte nt Gener ator Demoversi​on​!

خرید محصولات کتوژنیک

خلاصه: وقتی قصد دارید تا غذای خود را بیرون و در رستوران میل میکنید، میتوانید بشقاب گوشت، ماهی یا تخم مرغ با سبزیجات اضافه به جای کربوهیدرات یا نشاسته اضافه سفارش دهید. این ظرف غذایی را به جای هر گونه غذای پر کربوهیدرات با سبزیجات اضافه سفارش دهید. بعد از داشتن یک هفته رژیم کتو، بدن به راحتی از چربی ذخیره شده استفاده کرده و آنها را میسوزاند. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذا، اپلیکیشنها و کتابهای آشپزی وجود دارد که میتوانند به شما ایدههای جالبی درباره منو غذایی­تان دهند. با پزشک خود درباره برنامه و اهداف غذاییتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید. برخی آزمایشها و نشانهها میتواند به شما در تخمین میزان کتون در بدنتان کمک کند.

اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی مصرف میکنید، ممکن است این توصیهها برای شما مناسب نباشد. اگر پزشک متوجه شود که سطح کلسترول LDL شما در حال افزایش است، این رژیم غذایی ممکن است دیگر مناسب شما نباشد. بله. ولی ممکن است میزان عضله سازی به اندازه یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات متوسط نباشد. آنچه رژیم کتو را جذاب ساخته، آن است که در این رژیم هیچ محدودیتی در میزان کالری مصرفی وجود ندارد و میتوانید هر اندازه دوست دارید، غذا خورید. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. این کاهش اشتها و عدمعلاقه به خوردن تنقلات در طول روز بهنوعی ثبات در وزن ایجاد میکند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. 130 گرم چربی سالم و 120 گرم پروتئین معادل چهار وعده 115 گرمی گوشت قرمز یا سفید مقدار لازم پروتئین و چربی را به بدن شما می رساند. به عنوان نکته دوم باید بدونید که برای این کار باید فر از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کرده باشید.

مقادیر کتونی در صورتی که رژیم به طور صحیح کار کند باید بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. خلاصه: مطالعه برچسبهای غذا، برنامهریزی جلوتر برای وعدههای غذایی و همراه خود آوردن غذایتان هنگام بازدید از اعضای خانواده یا دوستان میتواند کار شما را برای وفادار ماندن به رژیم غذاییتان سادهتر سازد. با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها خیلی قطعی نیست. این بار با بروزترین متدهای رژیم دهی به سراغ شما امده ایم. با اینهمه برای اطمینان بیشتر قبل از شروع این رژیم غذایی برای خود یا فرزندتان با پزشک متخصص مشورت کنید. متناوبا، برخی از رستورانها و سرویسهای تحویل غذا، غذاهای مبتنی بر این رژیم را در منو خود قرار دادهاند که میتوانید به سادگی آنها را سفارش دهید. به علاوه، این افراد شاهد کاهش قابل ملاحظهای در سطح قند خون شدند، به طوریکه میزان استفاده از برخی داروهای کنترل قند خون در میانشان کاهش چشمگیری داشت. بوی نفس، یکی از شایعترین عوارض جانبی رژیم کتو است.