کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب ، با نگاه کردن به آنها ، می بینیم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون ، که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع ، همانطور که مشهور است ، حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

اگر به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و مصرف مناسب فیبر ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) است.

خوب! برای زنان ، یک هدف خوب 25 تا 40 گرم فیبر در روز است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، با مصرف کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این مناسبت می تواند باعث نفخ شود!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه ارائه می دهم که فوق العاده است و تقریباً فیبر مورد نیاز شما را تامین می کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم.

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا تا به حال فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه می توان آن را روزانه دریافت کرد؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید