کاهش وزن دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چی؟ آیا با خواص چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا – یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین. این دانه های گیاهی دارای مواد مفید زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا اگرچه کوچک هستند ، اما مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به یک ماده مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. این بدان معناست که 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر زیاد آن را به یک ماده مغذی تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر طبیعت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود جذب آب می شوند و وقتی وارد معده می شوند ، ژله تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از مزایای دانه های چیا ، که به کاهش وزن کمک می کند – کالری بسیار کمی دارد. تقریباً دو قاشق غذاخوری دانه چیا در مجموع 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود سیری زیاد ، این تعداد کالری بسیار اندک است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … به طور غیر مستقیم باعث افزایش سیری می شود.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولنیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

مقادیر بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر مساوی است با کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای دانه های چیا عملکرد روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا حاوی گلوتن نیستند ، گزینه مناسبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیداسیون چربی در دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مزایای مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند ، به خواب رفتن و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش سطح HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایع مخلوط می شود متورم می شود و یک ژله در اطراف آن ایجاد می کند. برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها ، کیک ها و کوکی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ها ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با مصرف روزانه دانه های چیا ، بدن شما می تواند ویتامین E را جذب کند زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما نمی توانید فقط به این غذای فوق العاده اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین ، غذاهای موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی باعث بهبود خلق و خو ، افزایش فعالیت و نشاط روزانه شما می شود

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه آن را جوان می کند. کلاژن پروتئینی است که در بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید