کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل فوق العاده و سالم


کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. کل بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن 12 هفته طول می کشد (اگرچه به طور پیش فرض بین 6 تا 8 هفته متغیر است) تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونس ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را پشت سر بگذارد.

با این حال ، برای بسیاری از افراد بازگشت به دوره قبل از بارداری و ورزش بسیار مهم است. در ادامه ، ما برخی از استراتژی ها را برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین بررسی می کنیم.

8 راهکار بهداشتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن پس از زایمان یک مشکل جدی برای اکثر مادران است. توانایی رسیدن به فرم بدنی و فرم بدنی قبل از بارداری یکی از مشکلاتی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را تهدید کنند و با راه حل های ایمن به کاهش وزن خود ادامه دهند. در زیر چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما شرح خواهیم داد.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس پیشنهاد می کند که 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و هنوز نمی توان بدن را تحت فشار قرار داد. بنابراین ، در این مدت ، سلامت بدن خود را ترجیح دهید و برای این کار ، غذای سالم بخورید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن دچار مشکل می شوند و شما نمی توانید تنها روی یک قسمت از بدن تمرکز کنید. بنابراین شما باید روی کل بدن تمرکز کنید ، که زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی ، 300 تا 500 کالری انرژی بیش از قبل از بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران پس از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می پردازند دریافت کالری و رژیم غذایی به خاطر داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده پس از زایمان را از دست می دهند.

در دوران شیردهی مادران باید روزانه 2500 کالری از غذاهای مختلف دریافت کنند. هر چه مقدار آن کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن میزان کالری دریافتی در این مدت ، شما باید بر کیفیت غذای سالم و دریافت متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. غذا را خاموش نکنید و آن را عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، بدن نباید از منابع غذایی محروم باشد یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرد. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، در مورد مصرف محصولات مفید سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از گرفتن رژیم های غذایی یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

از چربی های سالم مانند آجیل استفاده کنید. از قند مصنوعی که به کنترل قند خون شما کمک می کند خودداری کنید. برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم است.

4- کمی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. پخت غذای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد که اکثر مادران جوان از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را مرطوب نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از غذای ناسالم و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات پرخوری نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان نسبت به سایر افراد به آب بیشتری نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای آب و نوشیدنی های سالم از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. این باعث تقویت عضلات اصلی بدن می شود.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث شل شدن ماهیچه ها می شود. زیرا آنها از وسیله ای برای نگه داشتن و برش استفاده کردند. این مشکل به تازگی باعث شده است ضعیف شدن عضلات شکم خواهد بود.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی رخ نداده باشد ، لگن تحت فشار است. برای کاهش وزن و تناسب اندام بهتر است فقط روی شکم تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن را در فرم به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که می توانند بدون حرکت زیاد عضلات شکم و بافت های اندام های دیگر را منقبض کنند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شامل شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن باشد. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات استفاده کنید. می توانید تمرینات تنفسی روزانه را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادر بعد از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید در نتیجه این موضوع سلامت خود را تهدید کنند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید