چگونه می توان استیشن واگن شد؟ | ورزش کنیم


احتمالاً شنیده اید که خوردن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر سالم تر است. ممکن است انگیزه داشته باشید که رژیم غذایی گیاهی را که شامل همه محصولات حیوانی ، از جمله محصولات لبنی و تخم مرغ نیست ، برای بهبود سلامتی یا کاهش وزن امتحان کنید. اکثر گوشتخواران بر این باورند که راننده واگن شدن غیرممکن است و آنها هیچ ایده ای برای زنده ماندن ندارند ، چه برسد به لذت بردن از زندگی بدون رایحه های معمول.

آنها فقط به اندازه کافی خلاق نیستند! با نگرش مثبت ، تمایل به ایجاد تغییرات سالم و کمی تلاش در انتخاب غذا ، می توانید دنیای کاملاً جدیدی (شاید دنیای بهتر) را کشف کرده و از مزایای جسمی ، روحی و احساسی زیادی برخوردار شوید (صرفه جویی در پول!).

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد:

رژیم کامل واگنررژیم غذایی مبتنی بر طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و دانه ها.

رژیم غذایی واگنر با غذای خام: رژیم گیاهخواری بر اساس میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها یا غذاهای گیاهی پخته شده در دمای زیر 118 درجه فارنهایت (48 درجه سانتیگراد)

۱۰/۱۰ ۸۰/۱۰رژیم 10/80 یک رژیم خام گیاهخواری است که گیاهان پرچرب مانند آجیل و آووکادو را محدود می کند و در عوض بیشتر به میوه های خام و سبزیجات نرم وابسته است. همچنین به عنوان رژیم گیاهی کم چرب گیاهی ، غذای خام یا رژیم میوه ای شناخته می شود.

محلول نشاسته: رژیم غذایی گیاهی کم چرب ، کربوهیدرات بالا ، مانند 10/80 ، اما رژیم غذایی تهیه شده از نشاسته پخته مانند سیب زمینی ، برنج و ذرت به جای میوه.

مواد اولیه تا 4: رژیم کم چرب ویگن با الهام از محلول نشاسته 10/10/80/10. غذاهای خام تا 4 بعد از ظهر سرو می شود و غذای گیاهی برای ناهار آماده می شود.

نکاتی وجود دارد که به شما در آماده شدن برای رژیم ویگان کمک می کند.

طرح

فقط به این دلیل که رژیم غذایی گیاهی دارای کالری و چربی کم است (و کلسترول ندارد) به این معنی نیست که سالم است. آکادمی تغذیه و تغذیه می گوید رژیم وین تنها در صورت سالم بودن و برنامه ریزی مناسب سالم است. اگر به دلایل بهداشتی قصد دارید گیاه خوار شوید ، خرید غذاهای ارگانیک را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ، شما ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد طبیعی بدن را ندارید. پس خودتان را راضی کنید و این کار را درست انجام دهید.

چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود می پسندید (مناسب گیاه خواران)؟

آجیل؟ قو؟ بابا؟ حتماً به این فکر کنید که آیا حذف عسل ، ژلاتین و غیره مهم است و می خواهید “واگن کامل” باشید یا فقط یک گیاه خوار باشید. آیا صابون ها چربی حیوانی دارند ، آیا کفش و لباس می تواند چرمی یا موارد مشابه باشد و نگران آزمایشات روی حیوانات نیستید؟ برخی از غذاها و غذاها بر روی حیوانات آزمایش می شوند و همچنین می توان از آنها اجتناب کرد. برای اینکه مواد مغذی لازم را از دست ندهید و فقط غذاهای گیاهی فرآوری شده نخورید ، به یک رژیم کاملا گیاهی احتیاج دارید.

به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید که از نظر جسمانی برای این سبک زندگی مناسب هستید

به پزشک خود بگویید که قصد دارید با واژن چه کار کنید و از او بخواهید سابقه پزشکی شما را مرور کند. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به کم خونی باید توجه ویژه ای به دریافت مقدار کافی آهن در رژیم غذایی وگان خود داشته باشند. برخی از پزشکان از رژیم ویگن استقبال چندانی نمی کنند و به اشتباه معتقدند که این رژیم مضر نیست و معتقدند که نمی توانید پروتئین یا کلسیم کافی دریافت کنید. از پزشک خود بپرسید چگونه می توانید رژیم متعادلی را با عادات غذایی جدید شروع کنید. آنها می توانند نحوه دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به شما بگویند.

با خودتان صادق باشید و بدانید چرا این سبک زندگی خاص را انتخاب کرده اید؟

اینها تغییرات مهمی در سبک زندگی شما هستند و نباید آنها را بدیهی تلقی کرد. با ذکر دلایل خود ، شما نه تنها وقت و تلاش خود را برای کاری که برای شما جالب نیست هدر می دهید ، بلکه به شما کمک می کند تا به آن پایبند باشید.

اگر مقاله ، تصویر یا نقل قولی خاصی وجود دارد که تمایل شما به خودرو شدن را تقویت می کند ، آن را چاپ کرده و در جایی قرار دهید که اغلب یخچال خود را می بینید.

سوالی بپرسید

کامیون های واقعی می توانند به شما در ماجراجویی جدید شما کمک کنند. به انجمن های آنلاین بپیوندید یا به دنبال یک باشگاه یا گروه محلی در منطقه خود باشید. ساده ترین راه برای این کار این است که یک رستوران مورد علاقه جدید با کالسکه پیدا کنید تا بتوانید حرکت کنید. اخبار مربوط به این حالت را دنبال کنید. تالارهای گفتمان واگن دارای سایتهای عالی و مملو از منابع ، اخبار و حتی کمک به خرید هستند.

یک هفته را برای حذف وعده های غذایی غیر گیاهی برنامه ریزی کنیدبه

این نه تنها تنظیم شیوه زندگی شما را آسان تر می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا آنجا که ممکن است سبک زندگی خود را تغییر دهد. هرگونه تغییر ناگهانی و ناگهانی در رژیم غذایی شما به بدن شما آسیب می رساند ، به ویژه اگر از همه چیز خوار به گیاهخوار تغییر دهید. به بدن خود گوش دهید و آرام باشید. خود را مجبور نکنید که همه چیز را بدون راهنمایی یکباره تغییر دهید. شما باید بدانید که چگونه به درستی موارد خاصی مانند پروتئین و چربی را جایگزین کنید. با حذف گوشت ، تخم مرغ و پنیر و سپس همه محصولات لبنی شروع کنید.

با توفو (و به طور کلی محصولات سویا) آشنا شوید.

این غذا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است و می توانید آن را به روش های مختلف بپزید. ممکن است در ابتدا استفاده از این ماده برای شما مشکل باشد ، اما به آن عادت خواهید کرد. با شیر سویا یا برنج و سایر گزینه های بدون گوشت آنها می توانند بهترین دوستان شما در دنیای واگن شوند.

برای آشپزی وقت بگذارید

اکثر غذاهای آماده مضر هستند ، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید ، باید طرز تهیه را بیاموزید. این به شما ارتباط بیشتری با غذا می دهد زیرا می تواند هیجان انگیز و بسیار پردرآمد باشد. خلاق باشید و غذاهای مختلف را انتخاب کنید تا از یکنواختی و کسالت جلوگیری کنید. امروزه بسیاری از کتابها و دستور العمل های آشپزی گیاهی رایگان به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند از شما الهام بگیرد.

تعادل خود را حفظ کنیدبه

اگر دائماً خسته هستید ، شاید هیچ چیز مهم در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد … مطمئن شوید پروتئین ، کلسیم ، آهن ، ویتامین کافی دریافت می کنید. مصرف مکمل ها ایده خوبی است. مولتی ویتامین های روزانه اطمینان می دهد که شما هر آنچه را که نیاز دارید دریافت می کنید. اگر سوالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

هیچ منبع گیاهی معتبری برای B12 وجود ندارد که منجر به کمبود شود ، شما باید مکمل B12 مصرف کنید. کمبود در بهترین حالت باعث خستگی / از دست دادن قابل توجهی می شود. در بدترین موارد ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و کم خونی را افزایش دهد و می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به سیستم عصبی وارد کند. خوردن غذاهای غنی شده با B12 مانند مخمر ، غلات و شیر کامل ایده خوبی است. اگر از مکمل های امگا 3 استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که اکثر آنها از روغن ماهی تهیه شده اند و گیاهخواری ندارند. منابع گیاهی امگا 3 دانه کتان ، روغن دانه کتان و گردو. 1 قاشق چایخوری روغن دانه کتان نیاز روزانه شما را برآورده می کند.

سرگرمی خود را به اشتراک بگذارید

دیگران بسیار خوشحال و خوشحال هستند که شیوه زندگی شما را تأیید می کنند. به خانواده یا دوستان خود غذای خوشمزه ای که با تمام پیشرفت ها تهیه کرده اید ، ارائه دهید. به دیگران کمک کنید بیاموزند که چگونه می توانند از خوردن غذاهای تازه و کامل بدون غر زدن یا اجبار لذت ببرند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، دیگران نیازهای تغذیه ای شما را در نظر می گیرند ، بنابراین نیازهای آنها را در نظر بگیرید. همه با استیک توفو هیجان زده نخواهند شد.

اگر می خواهید در خانه شخص دیگری غذا بخورید ، حتماً برای هر مورد غذا به همراه داشته باشید. اگر آنها سعی می کنند برای شما ون بسازند ، از آنها تشکر کنید ، چه آنها واقعاً گیاهخوار هستند یا نه. در اینجا 9 نکته ساده در مورد چگونگی رژیم غذایی سبک و سالم وجود دارد. حتی اگر فقط سعی می کنید رژیم غذایی گیاهی را برای بهبود سلامتی خود انتخاب کنید ، این نکات یک راه عالی برای شروع است.

غذاهای مختلف بخورید

برای اطمینان از دریافت همه مواد مغذی رژیم غذایی گیاهی ، مهم است که از رژیم غذایی متعادل شامل انواع غذاهای سالم استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما پروتئین و فیبر را از حبوبات دریافت می کنید. سبزیجات برگ دار منبع عالی ویتامین A ، C و K.

غلات کامل را انتخاب کنید

جایگزینی غلات تصفیه شده مانند ماکارونی سفید و نان سفید با غلات کامل مانند برنج قهوه ای و کینوا آهن و ویتامین B را به رژیم غذایی ویگن اضافه می کند. فیبر اضافی غلات کامل به اشباع کمک می کند و حتی می تواند وزن خود را کاهش دهد.

از پروتئین های گیاهی جدید استفاده کنید

یکی از کارهایی که همه باید برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که پروتئین گیاهی بیشتری بخورند. منابع حیوانی پروتئین مانند گوشت و پنیر سرشار از چربی های اشباع شده مضر هستند. منابع پروتئینی گیاهی بسیاری از جمله توفو ، تمپه ، سویا ، عدس ، نخود فرنگی و لوبیا وجود دارد. آجیل هایی مانند بادام و گردو و همچنین دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و کدو نیز پروتئین را تأمین می کنند. حتی اگر بسیاری از مردم تصور می کنند که پروتئین کافی برای یک پروتئین گیاهی دشوار است ، برای کسانی که انواع مختلف را می خورند مشکلی ایجاد نمی کند.

از چربی های گیاهی امگا 3 استفاده کنید

حتی اگر از انواع غذاهای گیاهی سالم استفاده می کنید ، تهیه برخی مواد مغذی دشوار است. DHA و EPA ، دو نوع اسیدهای چرب امگا 3 ، برای رشد چشم و مغز و همچنین سلامت قلب مهم هستند. اسیدهای چرب امگا 3 عمدتا در ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا یافت می شوند ، اگرچه بدن می تواند مقادیر کمی ALA ، نوع دیگری از امگا 3 که در گیاهانی مانند بذر کتان ، گردو ، روغن کانولا و سویا یافت می شود ، تولید کند.

ویتامین د فراموش نکنید

اکثر مردم ویتامین D را از ماهی های کنسرو شده مانند ماهی آزاد و ساردین و محصولات لبنی غنی شده مانند شیر و ماست دریافت می کنند ، اما ویتامین D در برخی از شیرهای غنی شده مانند شیر سویا یا بادام و آب پرتقال نیز یافت می شود. برخی از قارچ هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند نیز منابع خوبی هستند. در ماه های تابستان ، وقتی خورشید قوی تر است ، پوست ما می تواند D را سنتز کند. دوز روزانه ویتامین D 600 IU است ، به گفته برخی از کارشناسان ، باید نزدیک به 1500 IU باشد. بسیاری از افراد ، از جمله گیاه خواران ، ممکن است مجبور شوند مکمل هایی را برای رسیدن به این تعداد مصرف کنند.

از مصرف آهن غافل نشوید

پروتئین های حیوانی ، مانند گوشت و طیور ، بهترین منبع آهن هستند ، که یکی دیگر از مواد مغذی است که گیاهخواران به آن توجه می کنند. گیاهخواران می توانند این ماده معدنی را از حبوبات ، حبوبات و سبزیجات برگ دار دریافت کنند ، اما آهن به راحتی از منابع گیاهی (آهن بدون هم) به اندازه گوشت (حاوی آهن) جذب نمی شود. برای استفاده بیشتر از آهن گیاهی ، غذاهای غنی از آهن را با غذاهای غنی از ویتامین C بخورید که باعث افزایش جذب می شود ، به جای مصرف همزمان غذاهای غنی از کلسیم که می توانند جذب آهن را مسدود کنند.

از ویتامین ها B12 غفلت نکنید

ویتامین B12 یک ویتامین است که به تبدیل غذا به انرژی و عملکرد مغز کمک می کند. این ماده به طور عمده در محصولات حیوانی مانند گوشت ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود. افرادی که رژیم گیاهی دارند می توانند مقداری B12 از غلات غنی شده یا مکمل های انرژی دریافت کنند ، اما باید در مورد مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنند.

پیوندها

http://www.eatingwell.com/article/279566/9-healthy-tips-to-help-you-start-eating-a-vegan-diet/

https://www.wikihow.com/Become-a-Vegan

https://www.healthline.com/nutrition/vegan-diet-guide

دیدگاهتان را بنویسید