فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین مزایای ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. دریافت کافی ویتامین دی. همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها ضروری است و بسیاری از مطالعات اخیر نیز بهبود مقاومت در برابر برخی بیماری ها را مرتبط دانسته اند.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار است
  • خستگی و احساس خستگی دائما
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • بهبود زخم ها و سایر زخم ها مختل می شود
  • از دست دادن استخوان
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
چگونه سطح پایین ویتامین D را درمان می کنید؟

هدف تنظیم سطوح ویتامین D برای تسکین علائم ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر عوارض جانبی نامطلوب بر سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز از رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند.

کدام غذاها سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های روغنی مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا ماهیگیران محلی ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین حتماً یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (متاسفانه فقط برای من پیتزا!)
  • زرده تخم مرغ (یام!)
  • اضافه کنید که با این پسران بد اشتباه نخواهید کرد – آنها نیز طعم خوبی دارند!



دیدگاهتان را بنویسید