رژیم خام گیاهخواری چیست؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و اشاره شد که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این رژیم که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز چنین در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را به منظور کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله به ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم می پردازیم. برای دریافت برنامه کاهش وزن کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم خوردن هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. در این رژیم از روش های دیگر پختن مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به خام هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را انتخاب می کنند تا از مزایای رژیم غذایی سالم برخوردار شوند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استیون از رژیم کتوژنیک استفاده می کند

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

محققان دریافتند افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، عدم تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که مجاز به خوردن با رژیم خام گیاهخواری هستند:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات خام

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی برای کاهش وزن با شیر)
• روغن های گیاهی خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که نباید در رژیم خام گیاهخواری مصرف شوند:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: باسن و پاها برای کاهش وزن

صبحانه گیاهی پنیری

صبحانه گیاهی پنیری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک توت سیاه شکلاتی خام
• کوکتل انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی های زمستانی

• اسموتی های میوه سبز
• تورتیلا موز تازه با روغن بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار گیاهی پنیر

ناهار خام رژیم گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با سوپ روغن نباتی خام
• ماکارونی با پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بود. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام گزارش داد که در عرض 3.5 سال 10 تا 12 پوند وزن کم کرده است.

در موارد زیر:

همچنین در طول رژیم هفت روزه وزن 8 کیلوگرم کاهش یافت. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم غذایی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای حفظ عادات غذایی خاص برای مدت معینی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و چهل روز تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره این رژیم استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یک خطر مشترک برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما غذای خام نخورده اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را تمدید کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: بسیاری ممکن است ابتدا از رژیم خام پیروی کنند. ساده ترین راه برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به یک غذای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از غذای دریافتی روزانه خود را به مواد اولیه تقسیم کنید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از رژیم غذایی جدید برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی چندانی ندارند ، اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ مصرف غذاهای پخته سالم است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری است که از این رژیم پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید.

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه 80 درصد غذای خام است: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقیمانده این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم تهیه شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم 40 روزه با غذای خام – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره ها یا روشهای رژیم کوتاهتر 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را عادت دهید که غذای پخته نخورد.

در زیر ما به منوی 10 روزه رژیم غذایی 100٪ خام نگاه می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ پنیر چیا

روز 2 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد خام آلفرد. دسر: شیرینی خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ پنیر و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: کیک خام

روز 4 – صبحانه: کوکتل سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: کوکتل میوه ای ؛ ناهار: یک سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: یک سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: کیک خام

روز 7 – صبحانه: سالاد برای صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ پنیر چیا

روز 8 – صبحانه: کوکتل سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: تورتیلا خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت پنیر ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: شیرینی خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم غذایی خام 15 روزه در مدت زمان کوتاه می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و منجر به کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در 21 روز شما قادر خواهید بود سموم را از بدن خارج کرده ، احساس سبکی و انرژی کنید ، حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن محصولات حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید