روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟

روغن پالم ، مانند زیتون یا کلزا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در حال بررسی جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری پرکاربرد هستند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده گنجانده شده است. اما س theال ، با توجه به تبلیغات منفی این روغن ، مقایسه آن با سایر روغن های پخت و پز است و آیا آنطور که کارشناسان پیشنهاد کرده اند برای شما مضر است؟

روغن پالم و مضرات آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و غذاهای رایج ، از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی ، یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (دمای نسبتاً بالای دود و حالت نیمه جامد آن در دمای اتاق) و حمایت از استراتژی هایی که به منظور حصول اطمینان از سیاست های دولت برای حمایت از توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم است.

در حالی که این داروهای مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی هستند ، روغن ها درصد بسیار بیشتری از چربی های اشباع شده را نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. اگرچه اثرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث قرار گرفته است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین آتروژنیک را افزایش می دهد. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل – نوعی درخت است که بیشتر در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی گرمسیری رشد می کند و جالب است بدانید که عملکرد این نوع روغن به دلیل تأثیرات منفی متعدد آن بر محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولید کنندگان از روغن پالم استفاده کرده اند ، که جایگزینی ارزان است.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (به همان میزان کره) ، 5 گرم چربی های غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی های اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این ارقام به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند نارگیل و نخل دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده بیشتر باشد ، دود آن بیشتر می شود ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد که می توانند باعث دود روغن شوند را از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا می بخشد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی جنگل زدایی در جنگل های متنوع جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، پیگمی ها و کرگدن های سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل خاکهای ذغال سنگ نارس ، میلیونها تن گازهای گلخانه ای منتشر کرده و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، به دلیل این موارد ، مقاومت در برابر کشت درخت و استفاده از این روغن افزایش یافت.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فواید سلامتی را به همراه دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و بهبود عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکاترینول است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که توکسینول ها ممکن است توسعه زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (غیر اشباع) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که محققان تشخیص اینکه آیا برای شما مفید است یا بد ، مشکل است.”

به یاد داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعات را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو بهترین گزینه ها برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را مخلوط می کنند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس مضر نیست ، اما بهتر است هنگام پخت و پز در خانه یا خارج از منزل از روغن زیتون یا سایر روغن های مفید پخت و پز استفاده کنید.

گزارش هایی از اثرات مصرف روغن پالم بر سلامتی برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط می دانند.

سایر مطالعات هیچ عوارض جانبی یا حتی نتایج سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

پیوندها:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید