رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید مستقیماً بر نحوه خواب شما تأثیر می گذارد.
اگر از غذاهای شیمیایی و مصنوعی سوء استفاده می کنید ، وقت آن است که برخی از غذاهای طبیعی و مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین وضعیت کلی بدن خود را بهبود ببخشید.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه چیزی باید بخورید؟

چی بخوریم؟

تا حد امکان میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید و پروتئین ها غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این کار می توانید از گزینه های متعددی که امروزه در بازارها ارائه می شود مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن ، باید به غذاهایی که حساسیت دارید توجه کنید و پس از تشخیص سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، علائم و محصولات پیشگیری


حساسیت به محصولات خاص

اگر حساسیت غذایی دارید و آن را مصرف می کنید ، علاوه بر مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز می تواند تار شود.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام را سبک تر در نظر بگیرید و غذای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا چرت بزنید ، در خواب شب و خواب شب دچار مشکل خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهای غنی از شیرینی و چربی باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این زمان ، شما باید به شدت از خوردن غذاهای حاوی پروتئین و قند و چربی بالا خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کرد.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا غذای ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما در شام – کمی بدن خود را تغذیه کنید تا در اثر گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. نه این که هرچه می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار هنگام خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای ادرار کردن باید در طول شب بیدار شوید.

هرچه غذاهای مفید بیشتری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی بود که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید