تغذیه کامل و سلامت روان 5 مرحله آسان برای شروع است


اکثر مردم ارتباط بین تغذیه و بیماری جسمی را درک می کنند ، با این حال fبرخی از افراد از ارتباط بین تغذیه و سلامت روان آگاه هستند.

ارتباط تغذیه و سلامت روان:


– مغز یک اندام با نیاز بسیار زیاد به مواد مغذی است ، به طور متوسط ​​20 درصد از کالری دریافتی روزانه را مصرف می کند. این ماده از 60 درصد چربی تشکیل شده و حاوی غلظت بالایی از کلسترول و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFAs) مانند امگا 3 است.

– انتقال دهنده های عصبی که خلق و خوی مغز را تقویت می کنند ، نیاز به عناصر سازنده (مواد مغذی) از مواد غذایی که می خوریم ، مانند پروتئین ها ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B متاسفانه ، بسیاری از مردم از غذاهای فرآوری شده ای استفاده می کنند که این مواد مغذی ضروری را ندارند.

– اکنون ما همچنین می دانیم که سلامت روده نقش مهمی در سلامت روانی ایفا می کند ، که به آن ارتباط روده / مغز نیز می گویند. در اینجا ، پروتئین های پیش التهابی می توانند از روده به مغز منتقل شوند و به علائم بیماری روانی کمک می کند.

اما ، از کجا شروع کنیم؟ وقتی احساس آبی ، بی انگیزگی ، اضطراب ، بی نظمی و بی نظمی نمی کنید ، چگونه می توانید همه اینها را مدیریت کنید؟

تغذیه کامل و سلامت روان 5 مرحله آسان برای شروع است


1 رژیم غذایی کامل را دنبال کنیدکه به معنی منابع طبیعی ، محلی (در صورت امکان) و ارگانیک (در صورت امکان) است. این امر با اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز برای رشد موفقیت آمیز ، از مصرف مواد شیمیایی مضر جلوگیری می کند.

2 مراقب روده خود باشید مصرف غذاهای تخمیر شده با باکتری های مفید و غذاهای پری بیوتیک (مجموعه وسیعی از غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات) که حاوی فیبرهایی هستند که ما نمی خوریم اما باکتری های خوب (میکروبیوتا)!

3 استرس را مدیریت کنید با استفاده از شیوه های ذهن آگاهی روزانه. اگر این برای شما چیز جدیدی است ، می توانید با یادگیری تنفس عمیق و دقیق برای چند دقیقه در اینجا و آنجا در طول روز شروع کنید. این تمرین ساده در واقع می تواند به حرکت بدن شما از حالت عصبی سمپاتیک (مبارزه یا فرار) به حالت عصبی پاراسمپاتیک (استراحت ، هضم و بازیابی) کمک کند.

4. مطالعات نشان داده است که افزودنی های مواد غذایی اغلب در کاهش علائم بیماری روانی م effectiveثر است.منتظر وبلاگ بعدی من باشید ، که مکمل های مختلفی را توضیح می دهد که می توانند به عملکرد مغز و مدیریت علائم کمک کنند. در هر صورت ، توصیه می کنم با یک پزشک واجد شرایط همکاری کنید تا یک پروتکل مکمل مناسب برای رفع نیازهای فردی خود تهیه کنید.

5 تمرینات روزانه و / یا حرکت می تواند تنش و استرس را از بین ببرد ، باعث افزایش انرژی ذهنی و افزایش خلق و خو می شود. مهم نیست که چیست ، شما راه می روید ، می دوید ، می رقصید ، یوگا ، شنا می کنید … فقط روزانه حرکت کنید.

راه های زیادی برای ارتقاء سلامت روان و بهبودی از بیماری های روانی وجود دارد. با آنچه برای شما راحت تر است شروع کنید. تغییرات کوچک می تواند منجر به شکل گیری عادات سالم جدیدی شود که به نوبه خود به بهبود خلق و خو ، انرژی و شناخت کمک می کند.

اما عجیب ترین چیز … احساس توانمندی است که تنها در صورتی ایجاد می شود که بدانید چه کار کنید!

++++++++++++++++++++

ادبیات:


https://www.singlecare.com/blog/news/mental-health-statistics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6170050/

https://www.globaldata.com/global-sales-of-psychiatric-drugs-could-reagre-more-than-40bn-by-2025-due-to-coronavirus-says-globaldata/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2738337/




دیدگاهتان را بنویسید