تاج و هفت غذا


در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم وقتی نمی توانیم غذای مناسب را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی را خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه مواد غذایی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید لیستی از محصولات تهیه کنید که قبل از پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد محصولات مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
محصولات نباید فاسد شوند و حداقل 2-3 هفته نگهداری شوند.

در اینجا لیستی از 7 محصول وجود دارد که باید در حال حاضر ذخیره کنید تا به شما در تهیه لیست خرید کمک کند.

محصولاتی که برای قرنطینه قرآن استفاده می شود

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
شکل
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتا
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از قند خون بالا جلوگیری می کند.

2. غلات

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا محبوب ترین غذای سرشار از پروتئین در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • در اسارت
  • توری
  • مادر
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. کوکی های گندم کامل

اینکه ما در بحبوحه اپیدمی هستیم به این معنا نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظه ای خوشبختی را در این مواقع تلخ برای ما رقم بزند. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
کوکی های گندم سبوس دار می توانند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهند

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! چندین سبزیجات وجود دارد که می توان آنها را برای مدت طولانی ذخیره کرد. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • اندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • کدو سبز
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما آنها به راحتی به مدت دو هفته ذخیره می شوند. آنها سبزیجات می خواهند –

مصونیت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون ها را ثابت نگه دارید.

5. شیر خشک

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چندین بسته شیرخشک (عمر مفید 1-2 سال در صورت باز نشدن) دارید. می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه استفاده کنید یا فقط آن را در آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا در این مدت به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید.

6. آجیل

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام هندی

حفظ سلامت کلیه و کبد.
چربی های سالم را در اختیار بدن قرار دهید.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و حبوبات سفت شده اند ، می توانید زمزمه یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای لازم بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا از بحران COVID-19 به طور کامل خارج شویدبه


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا تاج سلامت دهان و دندان را تهدید می کند؟
چگونه می توان واکسن های تقلبی تاج را تشخیص داد؟
بری بری چگونه می تواند بر بیماری عروق کرونر قلب تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید