پذیرش اصطلاحات دقیق و محترمانه: تأملی انتقادی در مورد زبان استعماری در ادبیات پزشکی


ویراستار عزیز،

“پذیرش اصطلاحات دقیق و محترمانه: تأملی انتقادی در مورد زبان استعماری در ادبیات پزشکی”

با اشاره به مقاله روشنگرانه منتشر شده در BMJ (پاول و همکاران، 2022) [1]من می‌خواهم توجه را به یک موضوع کلی که در ادبیات پزشکی منعکس شده است جلب کنم – تداوم اصطلاحات استعماری و نامناسب هنگام اشاره به مردم بومی. این مقاله BMJ، در حالی که به موضوعات مهم مراقبت های بهداشتی می پردازد، به طور ناخواسته با گفتمان وسیع تری در مورد حساسیت زبان و پیامدهای انتخاب های اصطلاحی در نشریات پزشکی همسو می شود.

نمونه ای مناسب از این موضوع را می توان در انتشار اخیر جونز و همکارانش یافت. (2024) [2]، جایی که اصطلاح “هند” برای توصیف بومیان آمریکایی استفاده می شود. این اصطلاح، غرق در تاریخ استعماری، به هویت و حاکمیت مردم بومی احترام نمی گذارد، و مسئله سیستماتیک عدم حساسیت نژادی را در ادبیات پزشکی برجسته می کند.

استفاده از چنین اصطلاحات استعماری نه تنها منعکس کننده یک ذهنیت منسوخ است، بلکه همچنان به تداوم کلیشه ها و سوگیری ها ادامه می دهد و پیشرفت به سوی گفتمان پزشکی فراگیرتر و محترمانه تر را تضعیف می کند. از آنجایی که BMJ یک نشریه مورد احترام در جامعه پزشکی است، این فرصت و مسئولیت دارد که به عنوان مثال رهبری کند و از پذیرش زبانی که به طور دقیق و محترمانه هویت جوامع بومی را منعکس می کند، حمایت کند.

فراخوان برای اصطلاحات محترمانه و دقیق توسط مؤسسات آکادمیک پیشرو و منابع مطالعات بومی پشتیبانی می شود و بر نقش حیاتی زبان در احترام به هویت و تاریخ مردمان بومی تأکید می کند. [3-5]. بائر و الیس (2023) [6] بیشتر بر نیاز به ادبیات پزشکی برای حرکت فراتر از اصطلاحات گسترده و نادرست، حمایت از اصطلاحاتی که خود جوامع بومی ترجیح می دهند، تأکید می کند.

با توجه به بحث برانگیخته شده توسط مقاله ارجاع شده، BMJ می تواند به طور قابل توجهی به از بین بردن بقایای استعمار و نژادپرستی در ادبیات پزشکی کمک کند، و محیطی از برابری و فراگیری ایجاد کند.

منابع:
1. پاول RA، نجوکو سی، الانگوان آر، ساتیامورتی جی، اوکلو جی، تایل اس و همکاران. مقابله با نژادپرستی در تحقیقات بهداشتی بریتانیا BMJ 2022؛ 376 :e065574 doi:10.1136/bmj-2021-065574.
2. جونز دی اس، عبدالا ام، رفته جی پی. شناخت بی عدالتی های تاریخی در پزشکی و مجله – بومیان آمریکایی – “مشکل هندی” تاریخی مجله. N Engl J Med. 2024; 390 (1): 1.
3. کتابخانه های دانشگاه اورگان. مجلات اصلی NAIS – مطالعات بومی آمریکا و بومی. [https://researchguides.uoregon.edu/nais]. دریافت شده در 26 ژانویه 2024.
4. کتابخانه هاروارد. مجلات و انتشارات پژوهشی بومی – منابع مطالعات بومی آمریکا. [https://guides.library.harvard.edu/american-indigenous-studies]. دریافت شده در 26 ژانویه 2024.
5. کتابخانه برکلی UC. پایگاه های داده و مجلات – مطالعات بومی آمریکا. [https://guides.lib.berkeley.edu/c.php?g=4406&p=15766]. دریافت شده در 26 ژانویه 2024.
6. Bauer B، Ellis E. بومی، بومی آمریکا، یا سرخپوست آمریکایی؟ محدودیت های اصطلاحات گسترده J اوایل جمهوری. 2023؛ 43 (1): 61-74.