پاسخ: پایداری برای اثبات آتی NHS حیاتی است


ویراستار عزیز

مقاله ریتا عیسا و همکارانش در مورد پایداری و آینده NHS را با علاقه خواندم (1). من از صمیم قلب موافقم که سیستم های مراقبت های بهداشتی مانند NHS نمی توانند بدون گنجاندن پایداری به عنوان یک ملاحظات اصلی در هر جنبه ای از عملکرد خود، به طور مؤثر به فعالیت خود ادامه دهند. نویسندگان همچنین بر نقش فناوری تاکید دارند. در اینجا، من می‌خواهم یک جنبه از استفاده از فناوری، یعنی مشاوره‌های ویدیویی را گسترش دهم و فرصت‌های قابل توجهی را برای کاهش ردپای کربن مراقبت‌های سرپایی برجسته کنم.

مرکز کلیوی منطقه‌ای ما در شمال غربی بریتانیا اخیراً صرفه‌جویی در مصرف دی‌اکسید کربن را در تبدیل بخش بزرگی از قرار ملاقات‌ها در یک کلینیک سرپایی از چهره به چهره به ویدیو مورد مطالعه قرار داد و ما از میزان تأثیر آن شگفت‌زده شدیم (2). : ما تخمین زدیم که طی یک دوره دو ساله بیش از 11 تن دی اکسید کربن در نتیجه مداخله ای که حتی در وهله اول حتی برای بهبود پایداری در نظر گرفته نشده بود، صرفه جویی شد. در عوض، هدف اصلی این توسعه، غلبه بر چالش‌ها با تقریباً تمام جنبه‌های مراقبت در طول همه‌گیری COVID-19 بود.

ایسا و همکارانش تاکید می کنند که تمام مداخلات برای پایدارتر کردن NHS باید مراقبت ایمن را تضمین کند. مشاوره های ویدئویی در دستان ما در مراقبت های معمول پس از پیوند بسیار ایمن و موثر است و در بین اکثر بیماران بسیار محبوب است. در تجربه ما، مشاوره های ویدئویی نیز نسبت به قرار ملاقات های تلفنی برتری دارند، به ویژه در مواردی که اطلاعات بصری سرنخ های ارزشمندی را ارائه می دهد (3) اما همچنین به عنوان ابزاری برای بهبود روابط بالینی (4). دیگران نیز تجربه خوبی از مشاوره های ویدئویی در مراقبت های بعدی پیوند گزارش کرده اند (5). مسلماً، این بیماران به طور کلی نماینده بیماران NHS نیستند، زیرا بیماران پیوندی معمولاً جوان‌تر هستند و دارای مهارت‌های سواد فناوری اطلاعات بالاتر از حد متوسط ​​هستند. با این حال، ما در حال حاضر از مشاوره های ویدئویی در کلینیک های کلینیک نفرولوژی عمومی خود نیز استفاده کرده ایم و با موفقیت خوبی همراه بوده ایم. آنچه ما آموخته ایم این است که «شکاف دیجیتال» مانعی غیرقابل عبور برای مراقبت مجازی نیست و بیمارانی که سواد فناوری اطلاعات کمتری دارند، اغلب می توانند با حمایت ارائه دهندگان مراقبت یا خانواده از این فناوری استفاده کنند. همچنین مهم است که اذعان کنیم که مهارت‌های فناوری اطلاعات افراد مسن در طول همه‌گیری COVID-19 که خانواده‌ها از طریق فناوری در تماس بودند، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

مشاوره های ویدئویی برای همه تخصص های پزشکی و جراحی یا برای همه تنظیمات بالینی مناسب نیست. با این حال، احتمالاً در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و درک برخی از تردیدها برای کاربران معمولی این رویکرد دشوار است (6). تبدیل قرار ملاقات ها به ویدیو می تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی در دی اکسید کربن شود، به ویژه برای مراکز منطقه ای با ردپای جغرافیایی بزرگ (2). در مقایسه با بسیاری از پیشنهادات ارائه شده توسط Issa و همکاران، مشاوره های ویدیویی نیازی به سرمایه گذاری یا آموزش اولیه زیادی ندارد و همچنین نیازی به تغییر گسترده سیستم یا پشتیبانی مدیریت مرکزی نیست. در کلینیک‌های سرپایی رو در رو، پزشکان اکنون باید در نظر بگیرند که آیا برخی از تعاملات می‌تواند از طریق ویدیو ارائه شود یا خیر. نسل‌هایی از پزشکان در NHS در مدلی از مراقبت‌های سرپایی رشد کرده‌اند که در آن بیماران پایدار به طور معمول با استفاده از سوخت‌های فسیلی به کلینیک‌های سرپایی رفت و آمد می‌کنند. اکنون زمان بازنگری در این مدل مراقبت و ارائه قرارهای معمول پیگیری از راه دور است که در آن ایمن و قابل انجام است. NHS به عنوان یک مؤسسه همچنین می‌تواند رویکردی فعال‌تر نسبت به مشاوره‌های ویدیویی فراتر از ارائه فناوری به پزشکان داشته باشد: این می‌تواند شامل قهرمانان مشاوره ویدیویی محلی و شبکه‌های منطقه‌ای برای به اشتراک گذاشتن تخصص، کمک ساختاریافته‌تر برای غلبه بر «شکاف دیجیتال» برای بیمارانی باشد که سواد فناوری اطلاعات کمتری دارند و از بیمارانی که نیازهای ویژه دارند یا در جایی که انگلیسی زبان اول نیست، پشتیبانی بیشتری می کنند.

منابع
1. Issa R، Forbes C، Baker C، Morgan M، Womersley K، Klaber B، و همکاران. پایداری برای اثبات آتی NHS حیاتی است. BMJ [Internet]. 2024؛ 385. موجود در: https://www.bmj.com/content/385/bmj-2024-079259

2. Moore L, Balmer F, Woywodt A. تأثیر محیطی تغییر به مراقبت های بعدی پیوند کلیه مجازی: تجربه 2 ساله با یک کلینیک سرپایی. مجله مراقبت های بهداشتی آینده، جلد 11، شماره 1، 2024، 100004 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S251466452400002X

3. Caffery LJ، Catapan SDC، Taylor ML، Kelly JT، Haydon HM، Smith AC، و همکاران. مشاوره تلفنی در مقابل ویدئو: بررسی سیستماتیک مطالعات اثربخشی مقایسه ای و راهنمایی برای انتخاب مناسب ترین روش. J Telemed Telecare. 29 فوریه 2024؛ 1357633X241232464.

4. Weatherburn C. گنجاندن دیجیتال به عنوان بنیادی برای برابری سلامت. در مورد «گسترش خدمات مشاوره ویدیویی با سرعت و مقیاس در اسکاتلند در طول همه‌گیری COVID-19: مطالعه موردی ملی با روش‌های ترکیبی» نظر دهید. J Med Internet Res. 2022 فوریه 3;24(2):e34702.

5. Varsi C، Stenehjem AE، Børøsund E، Solberg Nes L. ویدئو به عنوان جایگزینی برای مشاوره حضوری در پیگیری گیرندگان پیوند کلیه سرپایی: یک مطالعه کیفی. BMC Nephrol. ویرایش 20210322 22 مارس 2021؛ 22 (1): 105.

6. Woywodt A. مشاوره های ویدئویی اینجا هستند. BMJ. 2023 سپتامبر 20; 382:2138.