پاسخ: همکاران پزشک و کارآموزی پزشک می توانند بخشی از آینده پزشکی باشند


ویراستار عزیز

خواندن چنین مقاله خوش بینانه و در عین حال ساده لوحانه ای در مورد نقش نوظهور PA و کارآموزی پزشکی ناامید کننده است.

نویسندگان، کارآموزی های پزشکی را که به عنوان یک مسیر جدید برای آموزش پزشکان پیشنهاد و طراحی شده اند، به جای یک مدرک سنتی با همکاران پزشک ترکیب می کنند. مدل کارآموزی مسائل بسیاری را به‌ویژه تأمین مالی و نظارت برای دوره‌های کارآموزی و همچنین سؤالات بی‌پاسخی در مورد اینکه آیا این منابع می‌توانند در بهبود عملکرد دانشکده‌های پزشکی و برنامه‌های درسی برای آموزش بهتر و سریع‌تر پزشکان بهتر مصرف شوند، را مطرح می‌کند.

به پزشکان مکرراً اطمینان داده شده است، اخیراً توسط GMC که PA ها برای جایگزینی پزشکان آموزش نمی بینند و 10000 PA جدید پیشنهادی تا سال 2030 با پزشکان پشتیبان در مراقبت های پزشکی ارائه می شود. با این حال، واقعیت این است که پزشکان در حال حاضر به جای پزشکان عمومی اغلب با نظارت بسیار محدود عمل می‌کنند، و بیمارستان‌های زیادی وجود دارند که در آن پزشکان به جای پزشکان متخصص و کارآموزان متخصص کار می‌کنند.

BMA نگرانی‌های خود را در مورد ایمنی بیمار ابراز کرده است، به ویژه با توجه به اینکه پزشکان غیرپزشکی به مراقبت‌های فوری و اورژانسی انتخاب نشده و بیماران GP مراجعه و درمان می‌کنند، همچنین به دلیل فهرست طولانی‌تر گزارش‌های مربوط به پزشکان تحت آموزش ترجیحاً به پزشکان، و پزشکان در حال آموزش. برای انجام تجویز و سفارش تشعشعات یونیزان که PA ها قادر به انجام آن نیستند، باقی مانده است.

طنز وحشتناک اینکه پزشکان به عنوان دستیاران PA فعالیت می کنند یکی از سیگنال های واضح بسیاری است که نشان می دهد ما باید استخدام AA و PA را در NHS متوقف کنیم تا زمانی که نقش، دامنه عمل و پیشرفت آنها روشن شود. ما باید برای محافظت از بیماران و مردم در برابر این خطرات قابل پیش بینی اقدام کنیم.

ارادتمند شما

دکتر آصف قاسم