پاسخ: بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در مورد همکاران پزشک در RCP چه اتفاقی می افتد؟


ویراستار عزیز

در کنفرانس ملی اخیر [1]سخنران مدعو دعوت شده، یکی از همکاران پزشک، آشکارا اعتراف کرد: “من خود را به عنوان یک ANP معرفی می کنم، زیرا باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا مردم از قبل در مورد ANP ها آگاه هستند”. آیا این قابل قبول است؟ وظیفه کیست که به مردم توضیح دهد که PAها چه کسانی هستند؟ دولت، بیمارستان‌ها و جراحی‌های GP و همچنین PAs همگی به یک اندازه مسئول هستند. به نظر من، آنها در همه حساب ها شکست خورده اند.

این ایده از تحقیقات ایالات متحده ناشی شد که PA ها می توانند مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و ایمن ارائه دهند و پس از آموزش مناسب، شکاف های جراحی های GP و بیمارستان ها در بخش های مختلف را پر کنند. [2]. PA های آینده نگر در ایالات متحده نیاز به گذراندن دوره های کارشناسی ارشد معتبر دارند که 3 سال تحصیلی طول می کشد. آنها همچنین ملزم به شرکت در 2000 ساعت چرخش بالینی و همچنین گذراندن یک آزمون صدور گواهینامه، از جمله الزامات دیگر هستند. [3]. بریتانیا هنوز با استانداردی معادل از آموزش و دامنه عمل مطابقت ندارد.

BIDA از تمام مسائل مطرح شده در مورد دامنه عملکرد و نظارت همکاران پزشک در مراقبت های اولیه و ثانویه بسیار نگران است.

BIDA مایل است مسائل اساسی زیر را مطرح کند:

1. ما به شدت احساس می کنیم که 2 سال تدریس برای دادن دانش اصلی پزشکی به آنها کافی نیست.
2. آموزش بعدی آنها مستلزم رقابت با سایر کارآموزان است. ما به شدت نگران هستیم که رقابتی ناعادلانه برای منابع آموزشی بین کارآموزان دانشکده، کارآموزان بورسیه، پزشکان شاغل در محل و پزشکان متخصص وجود داشته باشد. نگرانی این است که این رقابت باعث می شود که PA ها ترتیب اولویت ها را برای مربی پشت سر بگذارند.
3. PA ها به دلیل آموزش محدود در معرض خطر استقرار در موقعیت هایی هستند که برای آنها مناسب نیستند. بسیار نگران کننده است که در چندین بیمارستان، آنها را تحت نظر پزشکان و حتی در جراحی های GP قرار می دهند تا خودشان بیماران را ببینند، که می تواند بدون نظارت باشد و تا حد زیادی تحت نظارت باقی بماند.
4. هنوز در میان مردم در مورد این گروه از کارکنان مراقبت های بهداشتی عدم آگاهی وجود دارد. نقش آنها برای مردم توضیح داده نشده است.
5. ما با قانون GMC که تنظیم کننده PA ها باشد مخالفیم. این احتمالاً نقش و مسئولیت های پزشکان و پزشکان را مخدوش می کند و در نهایت باعث ایجاد سوء تفاهم در اذهان عمومی می شود.

EGM اخیر کالج سلطنتی پزشکان در مورد پنج پیشنهاد رای گیری کرد که دامنه عملکرد، پاسخگویی، ارزیابی، تأثیر بر فرصت های آموزشی، و سرعت و مقیاس خروج همکاران پزشک را پوشش می دهد. این میزان ناراحتی همکاران ما را نشان می دهد.

BIDA از دولت می خواهد که عقب نشینی کند، نگرانی های ما را در نظر بگیرد، کل برنامه تنظیم شده برای PA را حسابرسی و ارزیابی کند.

BIDA از رهنمودهای حوزه عمل برای MAPها که توسط BMA توصیه شده است، پشتیبانی می کند.

BIDA از دولت می‌خواهد که تا زمانی که نقش پزشکان و همکاران بیهوشی بهتر تعریف شود، افزایش پیشنهادی به 10000 باید به تعویق بیفتد.

Amit Sinha FRCS (Tr& Orth)
مشاور جراح ارتوپد
دبیر کل انجمن بین المللی پزشکان بریتانیا

منابع

1. کنفرانس ملی انجمن بین المللی پزشکان بریتانیا (BIDA)، 30 اکتبر 2023.

2. لین ای. آنچه باید در مورد همکاران پزشک بدانید. http://doi.org/10.1136/bmj.p2840 (منتشر شده در 07 دسامبر 2023)

3. AAPA. PA چیست؟ https://www.aapa.org/about/what-is-a-pa/

4. Colivicchi A. BMA خواستار تحقیق در مورد Pas جایگزینی پزشکان در روتا است. لندن. پالس 2024. https://www.pulsetoday.co.uk/news/workforce/bma-calls-for-inquiry-into-p…